hirdetés
1999-07-27 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Amit az egykori firenzei nemesurak szerettek, az nekünk sem jött rosszul: a friss nyári szél a mugellói hegyekben. Jóllehet, nem a villák parkjaiban vagyunk, hanem a gyönyörû mugellói pályán, de egy igazán nemes géppel, az Aprilia RSV 1000 SP-vel, amelybôl csak 150 darab készült.




A standard erôforrással nem sok azonosságot találunk a hengerek számán és szögén kívül. A teljesen új, homoköntvény hengerfejet a Cosworth fejlesztette ki, a furat/löket arány 97 ¥ 67,5-rôl 100 ¥ 63,4-re változott, amivel ez az erôforrás a jelenlegi legrövidebb löketû V-kettes. A fôtengely pontos finom centrírozása, a két kiegyensúlyozótengely pontos beállítása olyan pörgôsséget és gördüléskultúrát eredményez, amely eddig ilyen gépnél nem volt tapasztalható. Az SP az erôs ellenszél ellenére 240-nel csörtetett fel az enyhén emelkedô célegyenesen. De a nyugodt üzemmód ellen sem berzenkedett. Semmi zörgés, semmi lánccsapkodás, és teherváltásnál is azonnal jött a reakció a gázmarkolat minden mozdulatára.

Mivel ennyire lágy az átmenet a középsô fordulatszám-tartományból a felsôbe és vissza, a Mille SP pilótája még a teljes kigyorsításnál sem esik pánikba, hanem mindenre oda tud figyelni. De az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy a tesztelt gépre verseny-chip és kétcsöves versenykipufogó volt felszerelve, ami benne van a gép alapfelszerelésében. Természetesen a közúti elôírásoknak megfelelô kipufogó és vezérlési rendszer a varázslatos 150 lóerôt visszanyesi 124-re. Ezzel biztos odalesz az SP-élvezet egy része.

Ami viszont megmarad, az az SP példás kezelhetôsége. A kuplung olyan könnyû, mintha levegô lenne a hidraulikában. A pneumatikus antihopping rendszer a gyors visszaváltásnál megakadályozza a hátsó kerék idegesítô és veszélyes pattogását, a sebességfokozatok mintha maguktól kapcsolódnának végig. Az új ismételten átdolgozott Pirelli Dragon Evo Corsa gumiknak köszönhetôen az SP kezesebb is, mint a standard ezres. Emellett legalább olyan kiegyensúlyozott is. Az erôforrás magasabb beépítése, a valamivel laposabb elsô gumi és a tíz kilóval kisebb súly sem billentette ki ezt a rendszert. De akinek az alapbeállítás nem felel meg, az a villaszöget, az utánfutást és az erôforrás beépítési pozícióját is változtathatja, de ezen még a leggyakorlottabbak is inkább ronthatnak, mint javíthatnak.

Az Öhlins-rugóstagokat finom reagálásuk és a bôséges csillapítás jellemzi. Bár a pálya néhány hullámos részén a futómû érezhetôen kapott néhány ütést, a kerekek mégis végig követték az útfelületet.  A fékezés és kigyorsítás közben is tökéletesen mûködtek a rugóstagok. A fékbetétek minôsége viszont nem tetszett annyira, de sajnos nem volt idô harapósabb anyagúakat is kipróbálni. Ha ezzel némileg csökkenteni lehetett volna a kézi erôket, akkor az SP könnyedsége még a végsô jó pontot is megkapta volna. Éppen ezért az SP legnagyobb hátránya a kis darabszám – amit 150-ben szabtak meg, és többet biztos, hogy nem gyártanak belôle – és az ár, amit 30 000 euróban jelölt meg az Aprilia.

Ezért viszont egy olyan motort adnak, amelyet nemcsak végiggondoltak, hanem végig is fejlesztettek. Ha külsôre alig különbözik is a széria RSV-tôl, belsô értékei az igazi ínyencek gépévé teszik.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Aprilia RSV 1000 SP

Aprilia RSV 1000 SP

údaje

Hengerűrtartalom: 996 cm3

Max. teljesítmény: 150 LE (110 KW) 11000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 113 Nm 8500/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, fix, 4 dugattyús Brembo féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es fix tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/65 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Végsebeség: 289 km/h

Aprilia
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár