hirdetés
2001-08-27 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Nem csak úgy hívják, úgy is néz ki. Az Aprilia Futura Pietro Arru alkotta New Edge Designjával igencsak futurisztikusan hat. Hogy a forma mégsem uralkodott el a funkcionalitás fölött, azt legkésõbb akkor vesszük észre, amikor helyet foglalunk a nyeregben.




Ahogy életre keltjük a V kettest – Sagem-elektronika gondoskodik a dúsításról – nyomban észrevesszük, hogy a fõtengely nagyobb lendtömegének és a nagyobb generátornak köszönhetõen az erõforrás jelleme egészen kicserélõdött a Milléhez vagy a Falcóhoz képest. Nagyon finoman követi a gázparancsokat, és a kuplung erõlködés nélkül mûködik. A motor már 2500-tól simán húz, és 5000-tõl aztán igazán elemébe kerül. Bár egészen 10 500-ig lehet pörgetni, akkor haladunk vele a legjobban, ha 8000-nél váltunk, és így mindig a 7250-nél jelentkezô maximális forgatónyomatéka körül tartjuk.



Az már közel sem ilyen élvezetes azonban, amikor az autópályán hamar rá kell ébrednünk, hogy a motor két kiegyensúlyozótengelye nem végzi tökéletesen feladatát, és a gumi nélküli lábtartók közvetítésével érezni kezdjük az erõforrás rezgéseit. Kár érte, mert az idom nagyon jól eltalált, távol tartja a szélnyomást a felsõtesttôl, a sisak körül sem keletkeznek örvények, ezért e nélkül kényelmesen tudnánk megtenni hosszabb távokat is. A tükrök már kevésbé tökéletesek, valahogy mindig a kelleténél több vállat látni bennük.

A futómû az 1435 milliméteres tengelytávhoz képest határozottan könnyen fordul. A rugóstagok kimondottan kényelmesre hangoltak, ám kérdéses, van-e elég tartalékuk két személyre és csomagokra. Nekem még szólóban is az utolsó elõtti fokozatra kellett elõfeszítenem a Sachs–Boge-rugóstagot ahhoz, hogy a gép ne legyen alulkormányozott. A fékek méretezése is elgondolkodtató, mert egy személylyel ugyan mindig biztosan lassították a 210 kilós gépet, de a tartósságra választott fékbetétek kicsit pontatlan visszajelzést adtak.



A gép kidolgozása viszont tökéletes, és a sporttúrázók legigényesebb vásárlókörét is kielégíti. Az olasz ötletességet ötvözi a germán funkcionalitással és a japán aprólékossággal.

Összességében az új olasz gép ha nem is tökéletes, de legalábbis nagyon megközelíti a tökéletes allroundert.   




2010-01-31 22:05:40

Hát tényleg elég "jövőbemutató" a formája! Nekem tetszik. Ha már sportmotor, legyen sportos!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

 Aprilia RST1000 Futura

Aprilia RST1000 Futura 2004

údaje

Hengerűrtartalom: 998 cm3

Max. teljesítmény: 128 LE (94 KW) 9500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 101 Nm 7250/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús Brembo féknyereg

Fék hátul: 255 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús Brembo féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1435 mm

Hossz: 2170 mm

Végsebeség: 245 km/h

Aprilia
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár