hirdetés
2010-02-24 22:31:36 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

Nem lehetett könnyű tovább csűrni-csavarni a túraenduró alapkifejezést, de a Yamaha mégis megtette, hogy ezzel is kiemelje rég várt újdonságát a Super Ténérét saját kategóriájából.

hirdetés
Az XT1200Z-t ma este mutatták be a világ motoros újságíróinak és a rajongóknak. Akik korábban regisztráltak a típusnak dedikált weboldalon és volt türelmük azokhoz a válogatott kínzásokhoz melyekkel a cég hónapokig csigázta a figyelmet, végre minden kérdésükre választ kaptak. Kezdjük a közlemény végéről, egy izgalmas adattal.

Motorok Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2010
A galériáért kattintson a képre

A hatalmas Yamaha menetkész tömege nem kevesebb, mint kétszázhatvanegy kiló. Ezzel máris a nagy terep-túramotorok élvonalába katapultálta magát cég, bár talán nem erre a legbüszkébbek a japánok. Igaz a harci ló kiállású XT-Z teljesítmény hiányban sem szenved, hiszen vadonatúj, ezerkétszáz köbcentis, kétszázhetven fokos főtengely-elékelésű, soros kéthengeres motorja 110 lóerős, forgatónyomatéka pedig 114 Nm. Tudják még követni? Szabadmagasság minimum 205 milliméter. Az impozáns számadatok mellett az újdonság sikerének kulcsa lehet, hogy a fejlesztők az összes fellelhető hárombetűs elektronikai ínyencséget is beépítették a jobb vezethetőség a biztonság, no meg az eladhatóság érdekében.
Motorok Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2010
A Ténéré a cég sportmotorjaihoz hasonlóan megkapta a YCC-T rövidítésű elektronikus gázmarkolatot, melyet a terepmotorozáshoz igazítható, vagy akár teljesen kikapcsolható kipörgés-gátlóval fejeltek meg. A motorvezérlés két üzemmódot ismer, így gombnyomásra lágyabbá változtatható a teljesítmény-leadás, ha letérünk az aszfaltról és nem szeretnénk beleejteni a porba a motort, vagy maradhatunk Sport módnál, amikor autópálya következik és takarítani támad kedvünk a belső sávban, egészen Budapesttől Bécsig. Addig ki tart az üzemanyag, hiszen abból huszonhárom liter fér a Super Ténéré tartályába.

Motorok Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2010
Kábelrengeteg az idomok alatt

Az XT1200Z-t integrált fékrendszerrel és blokkolásgátlóval is felszerelik, de ennél meglepőbb, hogy a fékerő eloszlását és a fékteljesítményt elektronika felügyeli, így például megszűnik az összeköttetés az első és a hátsó nyergek közt, ha a pedálra lépünk, sőt a fékerő a tapadásnak megfelelően dinamikusan változik, így állítólag terepen motorozva sem kell túlfékezéstől rettegnünk.

Motorok Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2010
Fordított teleszkópok, fűzött peremküllős felnik és kombinált ABS

Jól látható, hogy a Yamaha, szinte az összes fontosabb túraenduró gyártóhoz hasonlóan a BMW GS-t tekinti legfontosabb konkurenciának, így a megszokott lánchajtást kardánra cserélték, és szerencsére nem gondolták azt sem, hogy egy terepre is szánt túramotor megelégedhet a feltűnő könnyűfém felnikkel, ezért nagy teherbírású, fűzött küllős kerekekkel szerelik az újdonságot. A márciustól előjegyezhető XT1200Z a képen látható összes extrát tartalmazza (igen, a nagyméretű oldaldobozokat és a fényszóróvédő előtétet is), így különös módon First Edition nevű első évjárat darabjaihoz szinte semmit sem kell majd utólag beszereznünk. Később jönnek majd az olcsóbb, kevésbé felszerelt verziók is, de a Yamaha nem tervezi az elektronikai segédletektől megfosztott kivitel piacra dobását.

Motorok Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2010
Az ülés magassága 845 és 870 mm között állítható

És mennyibe fog mindez kerülni? A kérdés bennünk is felvetődött, de a magyar importőr nem közölt hivatalos árat, csak sejtette, hogy a nyáron érkező csúcs túraenduróért körülbelül négymillió forintot kérnek majd a kereskedésekben.

Címkék:  yamaha , xt , 1200 , super ténéré , 2010




2010-05-30 13:03:10

Csurog a nyál, csurog a nyál....de a BMW 1200GS Adventure még a mai napig szerintem az élen jár, és fog is. Na arra már nem csak csurog, hanem ömlik, mintha dézsából öntenék.

2010-03-01 08:27:05

Szép nagy ló! Szép nagy áron - bár ez viszonyítás kérdése. Nekem sok, pedig lehet szívesen ücsörögnék (ácsorognék) egy ilyenen. Ha eldől? A böhömnagy cruisereket is felállítják valahogy, megoldanám én is, ez legyen a legtöbb gondom az elkövetkezendő 20 évben! A többi gyártó? Hát a Suzuki, meg a Kawasaki elkezdheti gyűrögetni a gatya szárát, lehet a BMW is, de szerintem a Transalp felvenné a kesztyűt. Tudom, ne mondjátok! Elfogult vagyok. Az. És?

2010-02-27 21:36:10

Szépnek nagyon szép lett de mondjuk ezzel azért kalandtúrára nem mennék (ahol kemény terep is van) kicsit azért durva ez 260 kg, ha felborulsz akkor kell egy szervízkamion ami segít talpra állítani....

2010-02-25 08:23:25

Én a BMW-t nem féltem, de a kis japóknak lehet össze kell szedniük magukat, mert a DL650 már kevés lesz...

2010-02-25 06:45:38

lehet nem csak a 3 japcsi hanem még a BMW is

2010-02-24 22:51:13

Csak csorgatom a nyálam és nem térek magamhoz. Ez baromi jól néz ki, bár kissé túlsúlyos

2010-02-24 22:45:14

ééééééés végre aYamaha újabban nagyon csigázós lett,mindig mutat egy kicsit,és végül a kész gépet.Amúgy szerintem nagyon rendben van,most kapkodhat a másik 3 japcsi,hogy felzárkózzon

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XT1200Z Super Ténéré

údaje

Hengerűrtartalom: 1199 cm3

Max. teljesítmény: 110 LE (80,9 KW) 7250/min-nál

Max. forgatónyomaték: 114 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 282 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/80 - 19

Gumi hátul: 150/70 - 17

Tengelytáv: 1540 mm

Hossz: 2250 mm

Végsebeség: 217 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár