hirdetés
2008-08-29 16:19:17 , Írta: Paulovits Imre
Bookmark and Share

Kipróbálhattuk az új Yamaha Vmaxot, az első szériamotort, ami gyárilag 200 lóerőt teljesít.

 

hirdetés


Igaz, fejlesztése 11 évig tartott, de az első hivatalos bemutatója óta még három hónap sem telt el, és máris kipróbálhattuk az új Yamaha Vmaxot, az első szériamotort, ami gyárilag 200 lóerőt teljesít. Persze a Ducati Desmosedici is ennyit tud, de nem Euro 3-as specifikációval és csak feláras tartozékként kapható kipufogóval.

 


Kalifornia legdélibb csücskében, a mexikói határhoz közeli San Diego környékén próbálhattuk ki a Yamaha egyik fő ikonjának újjáélesztését. De az 1985-ben tartott első teszttel ellentétben most nem mehettünk vele egy dragstripre, szigorúan közúton, az igazi élet feltételei között próbálhattuk ki az 1680 köbcentis erőgépet. Ha ez az igazi élet a napsütés, a tengerpart, a tájak és a jólét szempontjából nem is az utolsó, ami a forgalmi szabályokat illeti, sokkal korlátozottabb, mint nálunk, így a Vmax sok adottságára nem derült fényt. Hogy viselkedik nagy sebességnél, az egyenlőre ugyanúgy titok maradt, mint egykerekező képessége, mert még a fényképezés is szigorú rendőrségi felügyelet alatt zajlott,a határozott fellépésű Sheriff megmondta, szemrebbenés nélkül előállítja azt, aki egykerekezik, vagy gumit éget az aszfaltra.

 


De így is igen meggyőző volt a Vmax. Ereje egyszerűen lenyűgöző. Mindegy, hogy 1500-as fordulaton barangolunk a hatalmas négyhengeressel, vagy teli torokból üvöltetjük, ez az erőforrás mindent lazán teljesít. Ha teljesen rácsapjuk a gázt 5000-él, még az 5. sebességfokozatban is túlpörög a 200-as hátsó gumi, amikor meg 6650-es fordulaton felemelkednek a szívótölcsérek hosszú toldásai, ahhoz képest a régi V-Boost rendszer bekapcsolódása már csak langyos szellőnek tűnik. Egyedül az elektronikus gáz reakciói késnek néha kissé a pilóta kezéhez képest.

 


Az új Vmax fejlesztéséért felelős mérnök, Hajime Nakaaki, eddig főleg futóműveket készített, köztük az R1, az R6 és az R7-esét is, így nem meglepő, hogy hírhedt elődjével ellentétben az új Vmaxnek kimondottan jó futóműve van. Viszont annál meglepőbb, hogy hosszú tengelytávja, viszonylag lapos villaszöge és széles hátsó gumija ellenére mennyire könnyen fordul a Vmax, sőt, az elején inkább arra kell odafigyelni, hosszú kanyarokban nehogy túldöntsük. Persze hogy nem veheti fel a versenyt a szerpentinen a fürge szupermotókkal vagy szupersport gépekkel, ahhoz túl hamar leérnek a lábtartói, és ha tényleg szarvánál fogyjuk a kanyarokban, akkor azért érezni, mekkora tömegekkel állnak szembe a rugóstagok. Ilyenkor a hosszú lengővilla sem tud ellenállni a kardánreakcióknak. Ahogy gázadásnál füstölgő gumival farol kifelé a Vmax a kanyarokból, azt mégsem tudja egyetlen másik motor sem ilyen laza csuklómozdulatra, és főleg nem ennyire kontrollálhatón. Ja, ilyen fajta gumifüstölésről nem szólt a Sheriff, és látva csak elismerőn csóválta a fejét. Részletesebben a Motorrevü októberi számában.

 





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha VMAX

údaje

Hengerűrtartalom: 1679 cm3

Max. teljesítmény: 200 LE (147 KW) 9000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 166,8 Nm 6500/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 6 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 298 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 VR 18

Gumi hátul: 200/50 VR 18

Tengelytáv: 1700 mm

Hossz: 2395 mm

Végsebeség: 245 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár