hirdetés
2010-03-17 11:40:33 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

Nem okozott nagy meglepetést, mégis ínycsiklandó falatnak ígérkezik a Yamaha FZ8 és Fazer8.

hirdetés
A múlt héten bemutatott FZ8 és fejidommal ellátott testvére a Fazer8 tökéletesen bizonyítja, hogy a Yamaha ad a motorosok kritikáira.

Motorok Yamaha FZ8 2010Motorok Yamaha Fazer8 2010

A cég az FZ-k esetén mindig a már bevált alapokra építkezett. Akik az YZF-R6 szupersport motor ultrapörgős blokkjára alapozott FZ6-osokat kicsit nyomatékszegénynek érezték az alsó és közepes fordulatszám tartományban, vagy éppen megelégelték a gyakori váltogatásokat, de tartottak az FZ1 és benne az YZF-R1, módosított blokkjának erejétől, azok most fellélegezhetnek. Az FZ8 éppen e két problémára kínál kompromisszumos megoldást.

Motorok Yamaha FZ8 2010

Az újdonságok geometriája megegyezik az FZ1-ével, tehát a tengelytáv (1460 mm), a villaszög (65 fok) és az utánfutás (109 mm). Közös a motorblokk is, de csak részben. A nyolcas jelölés valóban nyolcszáz köbcentire utal melyet az egyliteres gép furatának csökkentésével értek el (77-ről 68 mm-re). A blokkot ezen kívül számos ponton az új, 106 lóerős szinthez igazították. Például kétféle fix szívócsőhosszt alkalmaznak, így a középső két henger, hosszabb, míg a két szélső rövidebb úton jut levegőhöz. A Yamaha drágább motorjain megismert, szervomotoros szívócsőhossz szabályozáshoz képest ez a megoldás lényegesen kevesebbe kerül, de biztosíthatja, hogy az FZ8-asok valóban egyenletesen, megtorpanások nélkül adják le a beígért 82 Newtonméteres forgatónyomatékot.

Motorok Yamaha FZ8 2010

A Fazer család új tagjai is az 1998-as R1-estől induló szögletes-harcias formai irányt követik, de az új modellpáros nem is elképesztő megjelenésével vagy technikai bravúrjaival, inkább stressz-mentes viselkedésével akar motorosokat hódítani a Yamahának. A válság ellenére szakadatlanul nyomuló márka sikerének egyik kulcsa az ár lehet. A legolcsóbb FZ8 2.498.000 forintba kerül, a jobb szélvédelemmel kecsegtető Fazer8-ért mintegy százezerrel kérnek többet, míg a két verzió blokkolásgátlóval, két-kétszázezer forinttal kerül többe a hazai márkakereskedésekben.

Címkék:  yamaha , fz8 , fazer8 , 2010




2010-04-01 13:53:31

Aki AKAR motort venni, az vesz is. Ha ilyet akar, ilyet vesz. Persze, ha olcsóbb, csábítóbb!

2010-03-26 12:45:55

hááát nemtom,tetszeni tetszik,de hogy mennyit tudnak eladni belőle.....na de majd meglátjuk

2010-03-21 21:35:53

az N-es volta kiállitáson tetszett nagyon szép darab

2010-03-21 09:28:59

Hiánypótló a kategóriájában szerintem. Akinek a 600 kevés, de az 1000 sok, az nem fogja azt sem nézni, hogy mit lehet kapni ezen az áron 1300-ast.
A nagyobból egyszerűsítve, olcsóbb megoldással lehet még sokkal tartósabb, kezesebb motort készíteni. Nem mintha komoly gondot okozna az idő előtti elhasználódása. Gonodolom az FZ8 beválltja a reményeket, és még sok jó konstrukciót láthatunk minél olcsóbban.

2010-03-19 18:19:09

ja de olcsobb is közel 1 millával és nem sokkal több mint az FZ6

2010-03-18 09:35:22

Az ár? Nekem sose lesz ennyi pénzem motorra, de a szépséget pénz nélül is tudom értékelni!

2010-03-17 22:27:11

Két, és fél milla azért nagyon sok pénz ám! Plusz az ABS, azért már kapsz pl. egy Honda CB 1300 S-t is! 500ccm a különbség...
Nekem ne magyarázz, ha valaki, én tudom, mi a különbség egy jó formaterv, és egy jól formatervezett, JÓ motor között! De a mai világban az áron változtatni kell, ha mennyiséget akarnak eladni belőle!
Az szuper, hogy a legtöbb paramétere megegyezik az FZ1-el, de pár ménes még hiányzik!!!

2010-03-17 21:13:16

Már csak az a fránya 2.498000-Ft hiányzik hozzá. Ha lenne, sovány malac vágtába rohannék megvenni ! Nekem nagyon bejön !

2010-03-17 19:08:17

nem bánnám lenne egy ilyen az olvasói teszten

2010-03-17 16:02:16

Ebben a fekete-fehér-arany színösszeállításban különösen szemet gyönyörködtető gépezet.

2010-03-17 14:47:59

Tényleg szépek, a fejidomos meg kifejezetten tetszik.

2010-03-17 12:17:10

már is imádom

2010-03-17 11:55:33

De király gép! A formaterv a Yamahánál most se rossz!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
_

Yamaha FZ8

údaje

Hengerűrtartalom: 779 cm3

Max. teljesítmény: 106 LE (78 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 82 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 267 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1460 mm

Hossz: 2140 mm

Végsebeség: 240 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 BMW S 1000 RR 2010 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha SR125 1997- Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki GSR750
És ezt olvasta már?Bezár