hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share Megosztás Iwiw-re.

Yamaha Mesterkurzus A Yamaha Motor Hungária Kft. elkötelezett a motorozás biztonságának növelésében.

hirdetés
Get Adobe Flash player
Yamaha MesterkurzusTudja-e mitől kanyarodik a motor?

Tudja-e mik a biztonságos vészfékezés szakaszai?

Képes-e motorjával egy sávon belül megfordulni?

Tudja-e hova kell nézni kanyarodás közben?
Ha ezekre a kérdésekre egy Yamaha tulajdonos nem tud egyértelmű igennel felelni, akkor a Yamaha Mesterkurzus megmentheti az életét.
Mivel a bekövetkező balesetek jelentős hányadában a motoros tekinthető hibásnak, így kiemelkedő fontossággal bír számunkra az ő képzésük támogatása, tapasztalatuk növelése.
Ennek érdekében a Yamaha Motor Hungária Kft. ingyenesen lehetőséget biztosít minden új és régi Yamaha tulajdonos számára a Yamaha Mesterkurzuson való részvételre. A Yamaha Mesterkurzus nem motoros oktatás, hanem vezetéstechnikai tréning!
A nagyrobogós, utca és cruiser kategóriákban külön-külön megtartásra kerülő program lehetőséget biztosít a Yamaha tulajdonosok számára, hogy biztonságos körülmények között, professzionális oktatók segítségével jobban megismerje motorja és a saját képességeit, valamint azok határait.
A Yamaha Mesterkurzus helyszínéül az utcai aszfalt minőségéhez legközelebb lévő, örkényi Euroring szolgál, oktatóknak pedig a WENSON vezetéstechnikai cég kollégáit kértük fel.

Regisztráció és költségek
Az előregisztrációra és a rendelkezésre álló időpontok előzetes foglalására fáradjanak a legközelebbi Yamaha márkakereskedésbe. (Hamarosan indul a www.yamaha-mesterkurzus.hu oldal, ahol online jelentkezhetnek!)
Az előzetes regisztrációt a Yamaha tulajdonos által kiválasztható márkakereskedőnél kell megerősíteni, ahol a jelképes 10.000,- Ft regisztrációs díj is fizetendő. A Yamaha mesterkurzus elvégzése után ez az összeg beváltható a márkakereskedőnél akár tartozék, akár szerviz munkák megrendelése esetén. Így a Yamaha Mesterkurzus ingyenes!


I. Szint
A tréning céljai

Nem a legjobb köridő a cél, hanem a biztonságos közúti motorozásra való felkészülés (este mindenki érjen haza!) A versenypálya csupán egy biztonságos eszköz ennek eléréséhezHelyes vészfékezési technikák elsajátítása.

Helyes vészfékezési technikák elsajátítása - Számos motoros baleset vezethető vissza a rossz fékhasználatra pánikhelyzet esetén: a motoros ütközés nélkül elesik a helytelen fékezés következtében.

Helyes kanyarodási technikák elsajátítása (kis és közepes sebesség mellett)

Helyes TEKINTET megválasztása
- A motor mindig arra megy, amerre nézünk.
- Oda nézz, ahova menni akarsz!

A biztonsági faktorok

A jármű (motorkerékpár):
- alapvető műszaki állapota: gumik, fékek, stb.
- menetdinamikai jellemzői: gyorsulás, lassulás, felépítésből adódó sajátosságok, stb.

A motoron rendszeresen ellenőrizzük:
- gumik nyomása és állapota
- fékek, fékbetétek
- világítóegységek (lámpák, irányjelzők)
A járművezető (motoros):
- a balesetek több mint 80%-ának vezetői hiba az oka!
- a megfelelő védőfelszerelésekkel a sérülések jelentős része megelőzhető lenne
A környezet: útviszonyok, forgalom többi résztvevője, időjárás, látási viszonyok

Helyes vészfékezés 1.
- Progresszív fékezés (időt adni a guminak, futóműnek a maximális fékhatás eléréséhez)

Yamaha Mesterkurzus


- Első és hátsó fék együttes használata
- Fék és kuplungkar kétujjas kezelése, állandó készenlét!
- Kuplung oldása - ne fulladjon le a motor, szükség esetén tovább tudjunk haladni


Helyes vészfékezés 2.
- Teendők blokkoló kerék esetén: csökkenteni a fékhatást, de nem megszüntetni!

Yamaha Mesterkurzus


- Vészfékezés ABS-es motorkerékpárral: ugyanúgy progresszív fékezés és a lehető legnagyobb fékerő kifejtése a cél
- Helyes testtartás - ne támaszkodjunk a kormányon, testsúlyunkat lábunkkal tartsuk meg
- Mindig oda nézz, ahova menni akarsz! Ne az akadályra szegezd a tekinteted, hanem a menekülőútra.
Helyes kanyarodás 1.
- Kis sebességnél a motor a kormányzás irányába fordul.
- Egyenesfutás - a kerekek forgása következtében létrejövő giroszkopikus erők hatására a motor mindig egyenesen fog futni.
- Motor kibillentése az egyenesfutásból ellenkormányzással történik: a kanyarodás irányába eső kormányvég megtolására a jármű a kívánt irányba fog megdőlni.
Helyes ívválasztás:
- a legnagyobb kanyarsebességet a legnagyobb sugarú ívvel érhetjük el
- közúton a legnagyobb biztonsági tartalék elérése a cél, azaz a kanyart a lehető legnagyobb ívről kezdjük - ne a kanyarbementkor legyünk gyorsak, hanem a kigyorsításkor!
- Mindig oda nézz, ahova menni akarsz: a kanyarív végét nézzük, közúton pedig a teljes belátható szakaszt pásztázzuk a szemünkkel
Helyes kanyarodás 2.
Háromféle kanyarodási stílus kis és közepes sebességnél:
- francia stílus, amikor a motort nyomom le magam alatt: szűk kanyarokban, ismeretlen útviszonyok mellett a legbiztonságosabb módszer

Yamaha Mesterkurzus


- angol stílus, amikor együtt dőlök a motorral

Yamaha Mesterkurzus



Helyes kanyarodás 3.
- "hanging off" stílus, amikor a kanyar íve felé kiülök: igen dinamikus motorozásnál, inkább versenypályán hasznos

Yamaha Mesterkurzus


Szűk manővereknél, igen kis sebességnél használt a motorlenyomásos technika:

- a fordulás irányába kormányzok
- dinamikusan lenyomom a motort magam alatt, az ülés külső élére ülök
- folyamatos hajtóerővel stabilizálom a motort
- hátsó fékkel szabályozom a sebességet (első fék használata TILOS!)

Yamaha Mesterkurzus


II. Szint

Helyes vészfékezés 1.
Progresszív fékezés (időt adni a guminak, futóműnek a maximális fékhatás eléréséhez)

Yamaha Mesterkurzus


- Első és hátsó fék együttes használata
- Fék és kuplungkar kétujjas kezelése, állandó készenlét!
- Kuplung oldása - ne fulladjon le a motor, szükség esetén tovább tudjunk haladni


Helyes vészfékezés 2.

- Teendők blokkoló kerék esetén: csökkenteni a fékhatást, de nem megszüntetni!

Yamaha Mesterkurzus


- Vészfékezés ABS-es motorkerékpárral: ugyanúgy progresszív fékezés és a lehető legnagyobb fékerő kifejtése a cél
- Helyes testtartás - ne támaszkodjunk a kormányon, testsúlyunkat lábunkkal tartsuk meg

- Mindig oda nézz, ahova menni akarsz! Ne az akadályra szegezd a tekinteted, hanem a menekülőútra!
Helyes kanyarodás 1.
- A motorkerékpár az ellenkormányzás hatására fordul
- Helyes ívválasztás:
- a legnagyobb kanyarsebességet a legnagyobb sugarú ívvel érhetjük el
- közúton a legnagyobb biztonsági tartalék elérése a cél, azaz a kanyart a lehető legnagyobb ívről kezdjük - ne a kanyarbementkor legyünk gyorsak, hanem a kigyorsításkor!

Yamaha Mesterkurzus


Helyes kanyarodás 2.
- Az optimális testsúlyelhelyezés
- Kanyarodás és fékezés összhangjának megteremtése
- A helyes visszakapcsolás (gázfröccs!)
- Helyes bekormányzási pont megválasztása (kontroll)
- Ideális érintési pont (APEX) megválasztása
- A kigyorsítási szakasz
- Mindig oda nézz, ahova menni akarsz: a kanyarív végét nézzük, közúton pedig a teljes belátható szakaszt pásztázzuk a szemünkkel




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Szerkesztőség: 1056 Budapest, Szerb u. 17-19. | Tel: 445-3022
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Aprilia RS 50 Honda CBR 125 R Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia RS 125 Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Aprilia SR 50 DiTech Factory R Yamaha Vmax 2009- Suzuki DL650 V-Strom Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Suzuki SV650 2003- Kawasaki Ninja 250 R Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Honda VTX 1800 Yamaha XV535 Virago Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Suzuki GSR 600 KTM 1190 RC8 R 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Honda CBF125 2009 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda VFR 800 2003- Triumph Tiger 1050 Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Yamaha SR125 1997- BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009 Kawasaki ER-6n 2009 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha XJ6 2009 Honda CBR600RR 2005-2006 Suzuki B-King BMW F800GS 2008 Honda VTR250 2009
És ezt olvasta már?Bezár