hirdetés
2009-01-13 12:06:36 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A gazdasági válság, a sikerek hiánya, valamint a főszponzor valószínűsíthető kiválása miatt a Suzuki is átrendezi a 2009-es MotoGP programját. A Suzuki ugyan valószínűleg a Kawasakival ellentétben nem vonul ki, azonban drasztikus változások várhatóak a csapat háza táján.

hirdetés
    Amikor december végén az első pletykák elterjedtek a Kawasaki kivonulásáról, a Suzukival kapcsolatban is hasonló szóbeszédek láttak napvilágot. Főleg amiatt, hogy a rali vb-ből december 15-én már kiszállt a Suzuki. Ezt követően aztán valamennyire lenyugodtak a kedélyek. Loris Capirossi menedzsere Carlo Pernat bejelentette, hogy a Suzuki biztos nem hagyja el a MotoGP-t. Míg az angliai székhelyű MotoGP csapat hasonló üzenetet kapott Japánból. Ennek ellenére mégis nyugtalanság és bizonytalanság uralkodik a Suzuki körül. Hiszen nem igazán megnyugtató hírek terjedtek el a Suzukival kapcsolatban az elmúlt napokban. Az pedig tény, hogy a Suzuki tesztcsapatának a január végi ausztráliai tesztjét törölték, míg az alakulat főszponzora, az angol RIZLA+ még mindig nem írta alá a szerződését!

    A Suzukival kapcsolatban több hivatalosan meg nem erősített hír látott napvilágot. A pilóták, az olasz Capirossi és az ausztrál Chris Vermeulen fizetését 30 százalékkal csökkentették. A külső szaktanácsadó cégekkel pedig megszakította az együttműködést a Suzuki. Ezeknek a szóbeszédeknek lehet alapjuk, hiszen maga a MotoGP csapat vezetője, Paul Denning közölte, hogy várhatóak költségcsökkentő intézkedések. Amelyek azonban a legnagyobb valószínűség szerint minden MotoGP alakulatnál megtörténnek idén. Két dolog viszont még inkább aggodalomra adhat okot a Suzukival kapcsolatban, hiszen ezek különösen veszélyeztethetik a Suzuki jövőjét a MotoGP-ben. Egyes források már tényként közölték, hogy az angol dohányipari óriás, a RIZLA+, amely 2006 óta a főszponzora a Suzukinak, nem hosszabbította meg a szerződését. Míg más források már azt is tudni vélik, hogy a Suzuki megszűntette a gyári tesztcsapatát. A hivatalos megerősítés mindkét hír esetében hiányzik még, ám mindkettőnek lehet igazságtartalma. A dohányellenes törvények miatt a dohányipari cégeknek már nem igazán éri meg milliókat elkölteni szponzorálásra, amiért az elmúlt évek gyakorlatához hasonlóan az MS, a West, a Chesterfield, a Fortuna, a Camel és a Gauloises után a RIZLA+ is kiszállhat a MotoGP-ből. A pénzhiány miatt pedig logikus döntésnek tűnik a tesztcsapat megszűntetése is. A tesztcsapatnak a japán Nobuatsu Aoki vezetésével január végén már Phillip Islanden kellett volna tesztelnie azokat az új alkatrészeket, amelyeket Capirossi és Vermeulen vár az idei első hivatalos teszten a malajziai Sepangban. Aoki azonban nem utazik Ausztráliába! A tesztcsapat megszűntetése számos fontos következménnyel járhat. Egyszerűen Capirossiéknak sokkal többet kell majd tesztelniük! Már február elején Sepangban is!






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár