hirdetés
2008-12-09 10:14:29 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A nyolcszoros világbajnok Valentino Rossi sokadik alkalommal bizonyította be, hogy autóversenyzőként is megállja a helyét. A Doktor a karrierje harmadik rali vb-futamán vett részt az elmúlt hétvégén és a Wales Ralin a nagyon előkelő 12. helyet szerezte meg.

hirdetés



    Rossi, aki Walesben egy Focus Focus RS WRC-vel indult az angol Stobart-csapatban, 2002 és 2006 után indult ismét a rali vb-n. És megint elsősorban csak szórakozásból. Jóval a MotoGP idény befejezése után. Rossi azonban szokásához híven nagyon is komolyan vette a szórakozását is. Hiszen neki elszámolni valója volt a Wales Ralival. 2002. novemberében ugyanis egy Peugeot 206 WRC volánja mögött leszerepelt a viadalon. A 2. speciál 20. kilométerénél Rossi elvétett egy balos kanyart és lesodródott az útról. A Doktor beleesett egy árokba, az autója pedig bennragadt a sárban. Rossi első rali vb szereplése tehát csúfos kudarccal zárult. Rossi az elmúlt hat évben aztán jócskán javított az autós renoméján, azonban nem volt véletlen, hogy idén ismét a Wales Ralit választotta. Rossi a MotoGP után Walesben is újból bizonyítani és javítani akart. Sikerült neki! Ez annak ellenére igaz, hogy nem tudta megismételni a 2006-os új-zélandi eredményét. Két éve az Új-Zéland Ralin a 11. helyen végzett.



    De a két ralit nem lehet összehasonlítani. Idén Walesben nagyobb létszámú volt a mezőny. Amíg Új-Zélandon 48, addig Walesben 78 ralis indult. A mezőny összetétele is sokkal erősebb volt. Új-Zélandon csak 11 WRC autó versenyzett, ellenben Walesben 21 WRC volt jelen. Míg az útviszonyok és az időjárási körülmények sokkal nehezebbek voltak Walesben. A jeges útszakaszok óriási nehézségeket okoztak mindenkinek. Az 1. napon le is kellett rövidíteni a távot és két gyorsasági szakaszt törölni is kellett. Ráadásul Rossi még sosem ralizott jégen. Rossi azonban megmutatta, hogy 2002 óta már sokkal érettebb és magabiztosabb ralis lett.

    Ugyanazt a taktikát választotta, mint Új-Zélandon. Előbb nem kockáztatott semmit. Folyamatosan gyorsult fel és zárkózott fel. A terve sikeres lett. Hiszen a háromnapos Wales Ralin rendre jött előre. Az 1. nap első speciálján még a 45. helyen értékelték, de a nap végén a pár hibája ellenére is feljött a 24. helyig.  A 2. nap is rontott Rossi, de mégis a 15. helyig tudott előrejönni. Rossi az utolsó napon volt a legjobb. Nem hibázott, aminek eredményeképp a nagyon előkelő 12. helyen érhetett célba. Rossi a 17. speciálon – a gyorsaságik hossza 275.01 kilométer volt - 12-szer benne volt a legjobb húszban, kétszer-kétszer a 13. és a 12., egyszer a 11. helyre volt jó. Rossi folyamatosan csökkentette a hátrányát az éllovasokhoz képest. Az 1. nap a finn Jari-Matti Latvalától még 4.8 másodpercet kapott kilométerenként. A 2. nap ez a különbség már csak 2.8 másodperc volt Latvalához képest. Míg a 3. nap mindenidők legeredményesebb ralisától, a verseny győztesétől, az ötszörös rali világbajnoktól, a francia Sebastien Loebtől Rossi „csak” 2.2 másodpercet kapott kilométerenként. A 21 WRC-pilóta közül Rossi a 11. legjobb lett. Azaz Rossit csak egyetlen nem gyári ralis tudta megelőzni. Rossi teljesítményét a Wales Rali szervezői is elismerték, hiszen különdíjban is részesítették. Rossi kapta meg a Spirit of Rally díjat.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár