hirdetés
2008-11-21 12:34:57 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Csütörtökön 34 hónap után ismét Formula-1-es Ferrarit tesztelt a nyolcszoros világbajnok Valentino Rossi. A Doktoron nem volt észrevehető a közel két év kihagyás, hiszen Mugellóban nagyon jónak mondható időket ért el.

hirdetés

    A Ferrari vezetői, a Ferrari elnöke Luca di Montezemolo, valamint a Ferrari sportigazgatója, Stefano Domenicali nem csak Valentino Rossit ajándékozták meg, hanem a szurkolókat is. Rossi ugyebár a 8. vb-címe után ismét lehetőséget kapott egy Formula-1-es tesztre, amelyet első ízben a Rossi rajongók is megtekinthetnek. Hiszen Rossi tesztje teljesen nyilvános. A belépő csupán 5 euró, amelyért teljesen szabadon lehet mozogni Mugellóban – kivéve a boxutcát. Csütörtökön körülbelül 1000 rajongó látogatott el Rossi kedvéért Mugellóba. A szurkolókon kívül Rossi tesztjén ott van a yamahás csapatfőnöke, Davide Brivio és az édesapja, Graziano Rossi is.

    Rossi a 271-es vázszámú Ferrarit kapta meg. Ez ugyanaz az autó, amelyet a tavalyi Formula-1-es világbajnok, a finn Kimi Raikkonen használt az idei utolsó nagydíjon Brazíliában. Egy óriási különbség azonban volt, a Ferrari F2008-ra Rossi legendás rajtszáma, a 46-os volt feltéve. Rossi Ferrari-piros autós overallt viselt, ellenben a sisakja a jól ismert Rossi-sisak volt, hiszen a sárga festésű bukón jól felismerhető volt a Hold és a Nap motívum. Amelyek Rossi két alapmotívumai.



    A Ferrari hatalmas stábbal várta Rossit. Aki már 9-kor a boxban volt. Ahonnan először 11 órakor gördült ki az F2008-as Ferrarival. Előbb két körön át bemelegített, majd egyre jobban gyorsulni kezdett. Délelőtt és kora délután összesen 26 kört tett meg. A legjobb ideje 1:23.9 volt. Az ebédszünet után Rossi délután 3 órakor tért vissza a pályára. A Doktor 25 kört teljesített és 1.4 másodpercet lefaragott a legjobb idejéből. Azaz 1:22.5-öt mértek neki. A hivatalos program szerint Rossinak 5 óráig lett volna lehetősége a tesztelésre, azonban egy vihar megakadályozta ebben. Rossi tehát összesen 51 kört, 267 kilométert tett meg. A legjobb ideje pedig jónak mondható. Rossi ugyebár két éve nem ült Formula-1-es együlésesben. Először vezetett
hajtáskontroll, kipörgésgátló nélküli Ferrarit. Rossi mégis csak alig maradt el a mugellói legjobbjától – 2005. novemberében az F2005-ös Ferrarival 1:21.9-re volt képes - , míg alig egy másodperccel volt csak lassabb Felipe Massa és Raikkonen októberi teszteredményeitől.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár