hirdetés
2009-02-16 12:24:27 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Valenciában ismét megsérült egy nagyreményű spanyol motoros. Két hete a 250-es vb egyik legnagyobb esélyese, Alvaro Bautista törte el a vállát a Ricardo Tormo-pályán, míg az elmúlt pénteken a 125-ös gyári Derbi csapat tagja, Efren Vázquez sérült meg komolyabban. A baszk Vázquez bokatörést szenvedett és elszakadt az Achilles-ina is a jobb lábában.

hirdetés
Műtét
Csütörtökhöz hasonlóan pénteken is tavaszias idő fogadta a tesztelőket Valenciában. Ennek dacára mégis nagyon sok baleset történt. Elsősorban a 125-ben. Bukott a francia Johann Zarco és a brit Matthew Hoyle, valamint a gyári Derbi alakulat mindkét tagja. De amíg Pol Espargaró megúszta az esését, addig a tavalyi 125-ös spanyol bajnok, a 23 éves Efren Vázquez nagyon durva balesetet szenvedett el. Nagy sebességnél bukott és a jobb lába beszorult a hátsó kerékbe! Több helyen eltört a bokája és az Achilles-ina is súlyosan megsérült. Vázquezt azonnal az egyik valenciai kórházba szállították, ahol megoperálták. A felépülési idejéről még nem tudni részleteket, de Herri Torrontegui, Vázquez menedzsere bizakodó. Torrontegui – 1986 és 1996 között a 80-as és a 125-ös vb egyik nagynevű motorosa volt – szerint lehetséges, hogy már a március közepén rendezendő portugáliai teszteken részt vehet.

Először 1:37 alatt
Az időeredmények tekintetében két dolgot kell kiemelni. A 125-ben a leggyorsabb az olasz Lorenzo Savadori volt, aki 3 tizedmásodperccel volt jobb, mint a spanyol Julian Simon a legutóbbi valenciai teszteken február elején. Ennek ellenére Savadori ideje (1:41.5) mégsem számít annyira jónak, hiszen tavaly novemberben Simon 1:40.5-öt tudott.



A 250-ben viszont az előszezoni tesztek eddigi legjobb köridejeit mérték Valenciában. Ez volt az első olyan teszt, amelyen 1:37 alatti időket regisztráltak. Csütörtök után pénteken is az olasz világbajnok Marco Simoncelli volt a legjobb, ám azt ő is tudja, hogy az 1:36.4-es ideje még messze elmarad a csúcsformától. Hiszen a tavalyi Valenciai GP-n verseny közben a finn Mika Kallio 1:35.890-et tudott, míg a győztes Simoncelli 1:35.995-re volt képes.
Az olasz Alex Baldolini és a cseh Karel Abraham viszont javított a Valenciai Nagydíjon elért idején. Baldolini 0.6, Abraham 1 másodperccel volt gyorsabb önmagához képest.

Corsi és Terol
A pénteken lezárult tesztek után nagyon hamar ismét motorzaj lesz Valenciában. Február 16-án és 17-én ugyanis egy újabb kétnapos tesztet rendeznek a Ricardo Tormo-pályán a 125-ös és a 250-es vb-mezőnyének. Amelyen a legnagyobb valószínűség szerint már jelen lesz két 125-ös vb-esélyes, az olasz Simone Corsi és a spanyol Nicolas Terol is. A Pons-WRB csapat mégsem lesz teljes létszámban ott Valenciában. Amíg úgy tűnik, hogy a 125-ös Apriliákat már ki tudta fizetni a csapat, addig a 250-es RSA250 gépekkel továbbra is gond van a pénzhiány miatt. Azaz a vb-esélyes spanyol Hector Barberát még mindig nem láthatjuk!

Valenciai tesztek, 2. nap

250 kcm
1. Marco Simoncelli (olasz, Gilera)
2. Roberto Locatelli (olasz, Gilera)
3. Héctor Faubel (spanyol, Honda)
4. Ratthapark Wilairot (thaiföldi, Honda)
5. Alex Baldolini (olasz, Aprilia)
6. Karel Abraham (cseh, Aprilia)
1.36.4 (80 kör)
1.36.6 (63)
1.36.7 (52)
1.36.8 (58)
1.37.6 (48)
1.38.5 (60)

125 kcm
1. Lorenzo Savadori (olasz, Aprilia)
2. Pol Espargaró (spanyol, Derbi)
3. Efrén Vázquez (spanyol, Derbi)
4. Johann Zarco (francia, Aprilia)
5. Marco Ravaioli (olasz, Aprilia)
6. Luca Vitali (olasz, Aprilia )
7. Jordi Dalmau (spanyol, Honda)
8. Glenn Scott (brit, Honda)
9. Michael Ranseder (osztrák, Maxtra)
10. Matthew Hoyle (brit, Maxtra)
1.41.5 (40) 
1.41.8 (68)
1.42.7 (11)
1.43.1 (64)
1.43.8 (40)
1.44.2 (40)
1.44.8 (78)
1.44.9 (67)
1.45.0 (56)
1.45.5 (55)

Címkék:  motogp , teszt , valencia , 125 , 250




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár