hirdetés
2009-07-27 19:11:18 , Írta: Budur Gabriella
Bookmark and Share

A nyári szünet előtti utolsó világbajnoki futam a Brit Nagydíj, a hagyományos Day of Champions jótékonysági aukcióval kezdődött, ám a Ducati csapatnak a végeredményt tekintve a vesztesek napjával fejeződött be.

hirdetés
Az east midland-i pálya érája ezen a hétvégén befejeződött. Donington Parkba 1987 óta tértek vissza a versenyzők minden évben, ám 2010-től a Brit Nagydíj helyszíne már Silverstone lesz, ahol 1977 és 1986 között versenyeztek a világbajnoki résztvevők. 2003 óta, amióta a Shell és a Ducati közös erővel léptek a pályára, a bolognai gyár versenyzői remek eredményeket értek el Doningtonban, beleértve Casey Stoner előző két évben megszerzett futamgyőzelmét. A 23. Brit Nagydíj hétvégéje vizes edzésekkel kezdődött, de az időmérő már száraz körülmények között zajlott, amelyen Stoner a negyedik, míg Hayden a 15. helyre kvalifikálta magát. Az amerikai későn tért vissza a boxba új gumiért az edzés végén, illetve kuplungproblémával is szembe kellett néznie.



„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy este nem fogok esőtáncot járni a holnapi versenyért.”-nyilatkozta Hayden.
A 2006-os világbajnoknak félig szerencséje volt, hiszen a résztvevők nedves aszfalton foglalhatták el a rajthelyüket. Nedves, de nem vizes. A két korábbi világbajnok 19-re lapot húzva, ellentétben a mezőny többi tagjával, kockáztattak és reménykedve, hogy a start után az eső rövidesen el kezd szakadni, esőgumikkal várták az indítást. Livio Suppo, a Ducati csapatfőnöke így nyilatkozott:
„A szerelők és én is azt javasoltam, hogy slick gumikkal induljanak el, de mindkét versenyző, főleg Nicky, az esőgumit preferálta. Szerintük a pálya egy bizonyos szakasza már vizes gumit kívánt és az időjárási előrejelzések szerint az eső is érkezőben volt. A döntésük rossz volt, de felelősséget vállalok érte. Ma nagy nevek estek hatalmasat és inkább legyen két versenyzőm a boxban a 14 és a 15. helyen egyben, mint két versenyzőm sérülve. A rajtrácson annyit mondtam Kevin Schwantznak, hogy vagy hősök leszünk vagy idióták. Utóbbi jött be.”

A két Ducati versenyző körhátrányban fejezte be a futamot, miután az eső csupán az utolsó néhány körre kezdett el határozottabban esni. A taktikai hiba többek között annak is köszönhető, hogy a reggeli esős bemelegítésen mindketten rendkívül jók voltak az esős pályán és reménykedtek, hogy egy ilyen döntéssel előnyhöz juthatnak a többiekhez képest, amint komolyabb csapadék érkezik verseny közben.

Nicky Hayden 15. helyezés:
„Kockáztattunk és közel voltunk ahhoz, hogy ez a rizikó kifizetődjön, de a taktikánk visszaütött. Hatalmas változtatásokat végeztünk a bemelegítésen és én szinte teljesen meg voltam győzödve arról, hogy esni fog az eső. Sajnálom, hogy így jött ki a lépés, de ha bejöttek volna a számításaink, most mi lennénk az istenek. Tévedtünk. Én nem sokat veszítettem ezzel a bajnokságban, csupán azt sajnálom, hogy a korábbi kemény munkának a gyümölcsét, most nem tudtuk kiélvezni a nyári szünet előtti utolsó versenyen.”

Casey Stoner 14. helyezés:
„Ahogy Nicky is mondta kockáztattunk. Így kellett tennem nekem is, hiszen az év legfontosabb periódusában egészségi problémákkal küzdöttem és sorozatban már három verseny óta nem álltam a dobogón. Rendkívül kiélezett a bajnokság és mindent meg akarok tenni a világbajnoki címért.”

Címkék:  motogp , stoner , hayden , ducati




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár