hirdetés
2010-11-10 15:53:49 , Írta: Zomborácz Iván
Bookmark and Share

Egy szériaérett modellel és egy nagyobb köbcentis tanulmánnyal teremtette meg a Honda a crossover kategóriát.

hirdetés
Alapos piackutatás előzte meg Honda Crossrunner születését. A japán gyártó felmérése szerint a hosszú rugóutak és az endúrógumi ugyanannyi embert riaszt el, mint egy nagy sebességre optimalizált túramotor. Ezért összeházasítottak két hibrid kategóriát, a túraendúrót és a sporttúrát, ezzel létrehozva az autóknál már ismert crossovert. Ami nagyon messziről, hunyorogva úgy néz ki, mint ami alkalmas terepre, de valóságban jobb, ha nem kerül sár az útjába. A Crossrunner fejlesztése a magas felépítmény melletti menetstabilitásról szólt. Állítólag a motor 120 órát töltött szélcsatornában, hogy ez sikerüljön. A csupasz motorok és a világjáró gépek jegyeit ötvöző motor a VFR800 műszaki alapjaira épül – már távolról ismerős a váz hátsó része, a lengővilla, a kipufogó és a kombinált fékrendszer. A 21,5 literes tanknak köszönhetően valódi hosszútávú túragép született.

Motorok Honda Crossrunner

A Crossrunner-t nehéz lenne unalmas koncepciónak nevezni, mégis könnyen elszürkül a Crosstourer mellett. Az aszfaltra optimalizált 1237 köbcentis V4-es túramotor a VFR1200F vázát és hajtásláncát kapta meg, ám annál magasabb felépítménnyel és hosszabb rugóutakkal rendelkező futóművel. A duplakuplungos váltó ehhez is rendelhető, az extralista pedig a prémiumkategóriás konkurensekkel vetekeszik: drótküllős kerekek, fém dobozok, markolatvédő, motorvédő lemez, bukócső, kiegészítő fényszórók lesznek rendelhetők a még fejlesztés alatt álló motorhoz. A Crosstourer szériaváltozatának bemutatásáról még nincs információ, de egy-két éven belül biztosan elérhető lesz, bár kérdéses, hogy a Varadero mellé vagy annak a helyére érkezik a Honda kínálatában.


Címkék:  Honda , crossover , crossrunner , crosstourer , V4




2010-11-17 21:16:54

Szerintem sem találta fel a Honda ezzel a gnómmal a meleg vizet, legfeljebb a lüke elnevezéssel irányítja magára a média figyelmét. Amúgy meg én is beállok a kardán pártiak sorába!
Bár a mostani láncos, de a két korábbi motoromnál már megtapasztaltam, milyen jó a kardán hajtás. Azokkal együtt nem kellett annyit törődnöm, mint a mostanival. Arról meg nem is beszélve, hogy az akkor is tiszta volt, mikor megérkeztem...
De ez olyan, mint a cicik kérdése: kicsi, nagy vagy hű vazzzeee!

2010-11-17 19:19:34

Felőlem akár lehet új kategória is, csak találjanak ki egy elfogadható nevet neki, pl terepen nem használható terepmotor, vagy terepmotonak látszó tárgy 190cm felettieknek, vagy valami hasonló...

2010-11-17 09:42:05

látom abban azért van egyettértés hogy ez nem lett ujj kategoria

2010-11-17 06:30:27

A bakonyi túrán nekem 740 lett az össz. km, legalább fele esőben, meg vizes úton, de szerencsére qtya baja. Mondjuk tocsog is a lánckenőben.........nem győzöm törölgetni innen - onnan, mindenhonnan. Még a csizmán is szokik lenni.

2010-11-14 19:21:56

Egy alkalommal 500 kilométert mentem esőben láncossal és ki kellet cserélnem a láncszettet(ami testvérek között is 30 rugó).

2010-11-14 19:18:25

Szerintem ott kezdődik egy jó túramotor,hogy kardános.

2010-11-11 11:49:29

Azért a lánckenés meg az autó között van pár dolog amit motornak hívnak

2010-11-11 06:21:32

De, jobb. De az olyan motort, aminek nem kell kenni a láncát, nem kell megállni pár száz km-ként tankolni, nem fúj rajta a szél ( a hifit most hagyjuk), autónak hívják.

2010-11-10 23:27:06

Az automata láncolajzóval is kell foglalkozni és csak az szerint tolja a láncra az anyagot h húzod a gázt.

Tehát szakadó esőben amikor alig húzod a gázt és az eső meg szedi le a láncról a kenőanyagot pont akkor ad neki keveset.

Megállsz leszállsz és csavarsz egyet rajta h jobban adja rá a cuccot csak az eső után nem szabad elfelejteni visszavenni belőle mielőtt még a fél motor olyan lesz ...

Hát nem jobb a kardán?

2010-11-10 22:47:52

Venni kell rá egy automata lánc olajzót. Nincs fújkodás, csak a végtelen boldogság

2010-11-10 20:45:46

A V-Strom is ez a kategória nem?

2010-11-10 20:18:33

Ha VFR akkor miért nem tudta megkapni a kardánt? Hosszútávfutó de fújkodd a láncot. Főleg ha kap egy kis sarat meg port...

2010-11-10 18:47:26

teljesen egyet értek FeR1 ezt a katagoriát a YAMAHA már régen megteremetette

2010-11-10 16:32:27

Új kategória? A TDM akkor micsoda? Remélem nemsokára kijön a Yamaha egy teljesen új TDM-mel és akkor odacsaphat ezeknek a rosszóvereknek

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár