hirdetés
2008-09-05 16:02:00 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A szabadtéri triál vb 15 év után tért vissza Svédországba, ahol a nagydíjat a motokrossz vb-ből ismert Uddevallában tartották meg.

hirdetés
Az idei 8. nagydíjon teljes volt a spanyol öröm. A Honda tulajdonában lévő spanyol Montesa két nagydíjjal a vb befejezése előtt már megnyerte a gyártó vb-aranyat. Míg a spanyol Adam Raga idén 4. alkalommal nyert, amiért még reménykedhet a vb-címben.

A Montesa 2005-ben jelent meg ismét négyütemű géppel a triál vb-n, ami forradalmi jelentőségű volt, hiszen hosszú ideig a kétütemű motorok uralták a mezőnyt. A Montesa HRC Cota 4RT azonban nagyon hamar felidézte a nyolcvanas éveket, amikor is a négyütemű gépek voltak a főszereplők. A Montesa idén 2006 és 2007 után zsinórban már a 3. gyártó vb-címét vihette haza. A Montesának az idei a története 11. gyártó vb-elsősége.

Az egyéni vb-aranyra azonban még várnia kell a Montesának, hiszen Adam Raga, aki kétütemű Gas Gast használ, a Svéd GP-n megmutatta, hogy ő még nem adta fel a küzdelmet. Uddevallában – a motokrossz pálya mellett rendezték meg a versenyt – az idei szokásoknak megfelelően a Montesa két gyári pilótája, a spanyol Antonio Bou és a japán Takahisa Fujinami csatázott Ragával. Az 1. körben Raga és Fujinami a 15 akadályzónán csak négyen rontott. Egy nagy különbség mégis volt köztük. Amíg Fujigasnak volt egy 5 hibapontos akadálya, addig Ragának nem volt ilyen. Az 1. kör után Raga vezetett 7 hibaponttal a 10 hibapontos Fujinami előtt. A vb-éllovas Bou a 3. helyen várta a folytatást. Ugyan neki sem volt 5 hibapontos akadálya, ám 7 akadályzónán rontott, azaz 12 hibapontot gyűjtött össze. A 2. körben aztán Bou fantasztikus volt. Csak egyetlen akadályzónán hibázott, azaz csak 2 hibaponttal zárta a kört. Ez azonban csak arra volt elegendő, hogy a 2. helyet megszerezze csapattársa, Fujinami elöl – Fujigas a 2. körben 5 hibapontot kapott. Raga ugyan három akadályzónán is hibázott, de összesen mégis csak 3 hibapontot gyűjtött be. Azaz a pályafutása 24. nagydíjgyőzelmének örülhetett. A Gas Gas is nagyon elégedett lehetett, hiszen a márka első ízben nyert a Svéd GP-n – a múltban ez a Bultaconak, a Montesának, az Italjetnek, a Hondának, az SWM-nek, a Fanticnak, a Betának és az Apriliának sikerült - , míg a spanyol gyártó az 50. nagydíjgyőzelmét szerezte meg a vb történetében. Raga és a Gas Gas azonban nagyon jól tudja, hogy az egyéni vb-cím nagyon nehéz lesz Bou ellenében. Bounak ugyanis Ragával ellentétben nem kötelező a győzelem a vb-címhez a hátralévő két nagydíjon. Ha Bou egy-egy 2. és 3. helyet szerez, már akkor is kétszeres szabadtéri világbajnoknak mondhatná magát. Ráadásul Fujinami is segíteni fogja!




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár