hirdetés
2008-11-04 09:39:00 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Biztos, hogy új felállásban indul el 2009-ben a magyar Tóth-csapat a 250-es géposztályban. Az elmúlt hétvégén kiderült, hogy az alakulat spanyol sztárja, Hector Barbera átigazolt a spanyol Pons Racing WRB csapathoz.

hirdetés
Amikor 2005 végén a kétszeres világbajnok Sito Ponsnak szponzorgondok miatt ki kellett vonulnia a MotoGP-ből, tudni lehetett, hogy előbb vagy utóbb biztosan vissza fog térni. Pons 1981 és 2005 között állandó tagja volt a gyorsasági vb-nek. Előbb mint pilóta, később mint csapattulajdonos és mint az IRTA, azaz a csapatok szövetségének az elnöke. Pons visszatérésére pedig nem kellett sokat várni, hiszen idén már a 125-ben láthattuk újra az olasz-spanyol Jack&Jones WRB egyik vezetőjeként. Az alakulat egyből sikeres lett, hiszen az olasz Simone Corsi és a spanyol Nicolas Terol is a karrierje legjobb összetettbeli eredményét érte el. Corsi második, Terol ötödik lett. A sikeres csapat ugyan azonnal felbomlott, hiszen Pons és a csapat olasz vezetője, Italo Fontana szétváltak a szezon végén, azonban Pons mégis tovább terjeszkedett. Jövőre már nem csak a 125-ben, hanem a 250-ben is saját csapattal fog indulni. Amelynek a vezérpilótája a 22 éves Hector Barbera lesz.

Már több hónapja tudni lehetett, hogy Pons nagyon szeretné megszerezni Barberát a magyar Tóth-csapattól. A terve sikerült. Több hónapos tárgyalások után Pons megegyezett a főszponzorral, az egyik legnagyobb spanyol turisztikai céggel, a Globaliával, amely a Pepe márkája révén fogja támogatni Barbera új alakulatát – a Tóth-csapatnál is a Pepe volt a főszponzora. Barbera egy évre írt alá. Barbera az idei szezonhoz hasonlóan megkapja a gyári Aprilia RSA250-et, míg a Tóth-csapattól magával hozta a szerelőgárdáját is, hiszen 2009-ben is az olasz Rossano Brazzi lesz a technikai igazgatója – signor Brazzi a 250-ben világbajnok volt Valentino Rossival, Marco Melandrival és Manuel Poggialival is.

A Tóth-csapat tehát két év után teljesen átalakul 2009-re. Barbera 2007-ben ötször volt érmes: egyszer második, négyszer harmadik volt és az összetettben az 5. helyen fejezte be az idényt. Idén kétszer második, kétszer harmadik volt, és begyűjtött 2 rajtelsőséget is. Sokáig éremért küzdött, de a Japán Nagydíjon súlyos gerincsérülést szenvedett, eltört több csigolyája, amiért a 6. hely lehetett az övé a végelszámolásnál. A Tóth-csapat több nagy névvel, többek között az olasz Mattia Pasinivel is tárgyal jelenleg, hiszen az elmúlt három évben a 250 egyik legnagyobb tiszteletnek örvendő csapatává fejlődött.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár