hirdetés
2010-10-11 10:39:42 , Írta: Szabó Zoltán
Bookmark and Share

Talmácsi Gábornak öt körrel a vége előtt a sóderágyban ért véget a verseny, Toni Elias világbajnok.

hirdetés
Szünet nélkül folytatódott a világbajnokság, ezen a hétvégén Malajziában bőgtek fel a motorok. Talmácsi Gábor a pályát jól ismeri, szereti is. Két egymást követő évben futamgyőzelmet is aratott itt, így nem meglepő, hogy különösen várta ezt a nagydíjat.

A szabad és időmérő edzéseken nem úgy jött ki a lépés, ahogyan azt tervezték, a motor beállítását egy gyári hibás gumi is nehezítette. Gábor végül a 15. helyen zárt, az első sorból Julian Simon, De Angelis, Luthi, és Elias indulhatott.

Talmácsi Gábornak nem ment jól Malajziában

A verseny előtti húsz perces bemelegítő edzésen elért 11. hely is azt mutatta, hogy a magyar versenyző motorjával továbbra sincs minden rendben. A start előtt sokan esőt jósoltak, de végül 33 fokos melegben, 44 fokos aszfalton teljesítette a mezőny a 19 körös versenyt. Talma jól helyezkedett, így a start után néhány helyet előre tudott lépni, majd úgy tűnt talán mégis sikerült életet lehelni a motorba, mert több előzést is bemutatott, ezzel folytatta a felzárkózást. Később, miután a tapadás egyre inkább problémát okozott, kezdett lassulni, öt körrel a vége előtt pedig elment a motorjának az eleje és sóderágyban ért véget számára a futam.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:
"Nagyon nehéz hétvégén vagyunk ismét túl. A verseny elejétől küzdöttem a géppel. Bármennyire szerettem volna gyors lenni, a motor össze-vissza csúszkált alattam, nem volt se az elején, se a hátulján jó a tapadás. Az egyik kanyarban aztán elment az eleje és a sóderágyban landoltam. A bal könyökömről lejött a bőr, de említésre sem méltó, ahhoz képest, amennyire a lelkem tört össze. Egyszerűen nem értem, hogyan történhet az, hogy két versennyel korábban dobogón tudtam végezni, azóta pedig egyik pillanatról a másikra visszatértünk a korábbi időszakhoz, amikor csak szenvedtünk. Csalódott vagyok, de azt hiszem ez érthető is. Ettől függetlenül nem fogom feladni, az nem én lennék. Rá fogok tenni még egy lapáttal magamért, a támogatóimért, a szurkolóimért."

Toni Elias az első Moto2 világbajnok

A verseny meglepetés embere Roberto Rolfo volt, aki hét körrel a vége előtt az élre állt és nem engedte ki kezéből a győzelmet. A végén Alex De Angelis próbálta szorongatni, de a san marinoi fiúnak ezúttal sem sikerült elsőként célba érnie. A dobogó harmadik fokára Gábor csapattársa, Andrea Iannone állhatott ma fel. Még három vb futamra kerül sor az idei szezon során, azonban már vasárnap világbajnokot avattak a Moto2 géposztályban, hiszen Toni Elias a 4. helyen zárta a versenyt és az egyedüli vetélytárs, Julian Simon, aki még matematikailag veszélyeztethette a vb címét, kétszer is hibázott, így csak a 21. helyen ért célba. Elias 262 pontot gyűjtött, így közel 100 ponttal vezet Julian Simon előtt. Így a Moto2 kategória legelső világbajnoka lett Toni Elias, aki a szezon során nyolcszor állt a dobogón ebből hétszer a legfelső fokon, és kétszer futott leggyorsabb kört.

Címkék:  toni elias , talmácsi gábor , moto2




2010-10-12 09:20:21

Iannone folyamatosan veri Talmát. Engem csak ez zavar.
Lényegesen gyorsabb ugyanazon a technikán.

2010-10-11 16:04:37

Gratulálok Toni Eliasnak a VB címhez!

2010-10-11 16:04:00

Kemény világ a Moto2! Mindenki saját-egyedi csomaggal versenyez és a beállításon múlik sok minden. Természetesen minden versenyhétvége egy újabb kihívás és nem lehet mindig ugyanazokat a beállításokat használni. Érthető Talma csalódottsága. Aregon futamon minden rendben volt és sikerült egy jó konfigurációt összehozni, míg Motegi és Maláj futamon szenved. Nagyon nehéz megtalálni, hogy valójában mi okozhatja a tapadási problémákat. Ilyen esetekben az adatok elemzése és egy jó modellezés általában segít. Vannak olyan csapatok akik modellezéssel előhangolják-optimalizálják a motort, ha jól sikerülnek a szimulációk, akkor kb. 70-80%-os beállítási szintet el lehet érni. Mivel változóak a viszonyok (aszfalt tapadása-felgumizottsága-hőmérséklete, szélirány-sebessége, időjárási viszonyok stb.) ezért nem lehet 100% beállítási szintet elérni.

2010-10-11 11:39:23

Nem kéne új szerelők után néznie Talmának?

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár