hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

Sebességrekordot döntött a BMW biodiesellel hajtott motorja Egy egyedi építésű, biodiesel hajtású BMW motor döntötte meg a "Földi Sebesség-világrekordot" gázolajjal hajtott motorkerékpár kategóriában.

hirdetés

BMW biodiesel bike



Az eseménynek az egyesült államokbeli Utah észak-nyugati területén található bonneville-i sótenger (BUB International Motorcycle Speed Trials at Bonneville Salt Flats) adott otthont. A kísérleten 210,203 km/ó-s (130.614 mph) sebességrekord született.

Érdekesség, hogy a motort, ami eredetileg egy BMW R 1150 RT-ként kezdte pályafutását, valójában egy BMW 3-as szériából átvett két literes diesel motor hajtja. Michael Sturtz, aki a "Die Moto"-nak keresztelt motort vezette, már korábban is történelmet írt, ugyanis ő vezette az első "nem benzines hajtású motort" a világhírű bonneville-i sótengeren. Az akkori rekordot a Greenline Industries B100 Bio-Diesel üzemanyagával érte el.
"Remek érzés tudni, hogy jelen pillanatban nekünk van a világ leggyorsabb dieselhajtású motorunk - mondta Michael Sturtz. A Die Moto projektet, a "The Crucible" (A tűzpróba) "non profit művészeti-, ipari- és közösségi együttműködés" szervezet tervezte és készítette el (www.thecrucible.org), aminek Michael az alapítója és ügyvezető igazgatója is. "A biodieseles kezdeményezés sokkal több, mint egy sebességrekord felállítása. A "The Crucible" és a Greenline elkötelezte magát, hogy megmutassa a világnak, a biodiesel egy életképes alternatívája a dieselnek" - mondta Michael. A Die Moto csapatának a legnagyobb kihívás az volt, hogy bemutassa a biodieselben rejlő lehetőségeket és felhívja a járműgyártók figyelmét, hogy a környezetvédelmi felelősségvállalás és a teljesítmény közösen is alkalmazható.
"78 százalékkal alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása, mint egy általános dieselmotoré és több mint 210 km/ó-s sebességet értünk el vele, amivel bizonyítottuk, hogy a stílus, a sebesség, és a környezetvédelmi hatékonyság egyesülhet egy járműben."
The Crucible önkéntes jelentkezőkből álló csapata - becenevükön a "Diesel Dozen" (Diesel Tucat) - széles szakmai réteget foglal magában, köztük főként magasan képzett profi szakembereket, különböző szakterületekről, mint a mérnöki, motor-mechanikai, tervezési, gyártási és iparművészeti is. A csapat egy BMW R 1150 RT-ből alakította ki a Die Moto-t egy nagyteljesítményű BMW 3-as széria diesel-motor felhasználásával, amire egy angliai autóbontóban leltek rá. (Ez a BMW modell Amerikában nem volt kapható). Az eredmény egy igazi motorizált műalkotás lett. Egy autó motorja, egy motor vázon, különböző régi versenymotorok alkatrészeinek felhasználásával.

BMW biodiesel bike


A rekorder: Michael Sturtz és a diesel BMW


"A "Diesel Dozen" csapata 25 főből áll és mindannyian közösen dolgoztunk ezen az izgalmas projekten. A pályára érkezésünkkor sok kételkedő szempárral találkoztunk, de hamar megváltozott a véleményük és később már igen pozitívan álltak a dologhoz. Egy ilyen hely, mint Bonneville, a magas oktánszámról szól, mi meg odamentünk ezzel a masinával, ami növényi olajjal, biodieselllel és tiszta diesellel is megy!" - mondta Michael.
A csapat ezen kívül még szerette volna megdönteni a diesel rekordot is és egy új rekordot is felállítani "tiszta növényi olaj" hajtással, de a viharos időjárás keresztülhúzta számításaikat.
Michael szerint ez a biodiesel rekord elindíthat egy olyan versengést az alternatív üzemanyag hajtású járművek között, ahol mindenki törekszik majd megdönteni a sebességrekordot. "A Die Moto küldetése az volt, hogy megmutassa, a környezettudatos felelősségvállalás és az alternatív technológiáknak van helye a történelemkönyvekben és a címlapokon. A legközelebbi sebességmérésnél már jóval nagyobb, közel 258km/ó-s sebességet várunk a motortól. Sajnos a mostani próbálkozásnál a motort irányító számítógépes rendszernek volt némi hibája, leállt ha valaki babrált a kulccsal. De ha egyszer kiküszöböljük ezeket a számítógépes hibákat, remélem, legközelebb már a 266km/ó-t fogjuk látni a sebességmérőn.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár