hirdetés
2008-05-30 10:05:27 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share


hirdetés


A 2008-as Erzberg Rodeo hangzatos nevű szakaszai és rendkívül durva terepe tökéletes játszótérnek bizonyult a BMW Motorrad két gyári versenyzője, Andreas Lettenbichler és Gerhardt Forster, és a BMW G 450 X számára.


Egy szenzációs második helyezéssel és egy további top 10-es eredménnyel a BMW elfoglalta méltó helyét az extrém enduro világában.
A tiszta időben "Lettinek" a hétvége utolsó hajrájában lehetősége nyílt az első hely megszerzésére is. Tökéletes rajt és első hely után a második checkpointnál egy sziklát súrolt, ami miatt letörött az egyik lábtartó - szinte az egész verseny alatt végigkísérte ez a jelentős hátráltató tényező. Később a pálya legbrutálisabb szakasza, a "Gerichtsgraben" - szabadon, a "kivégzőárok", végzett a váltótengellyel, és Lettinek egyes sebességi fokozatban kellett végigkínlódnia az etapon. Végül mégis csak a lengyel Taddy Blazusiak volt nála gyorsabb. A többiek - a világ legjobb enduro motorosai- esélytelenek maradtak a 33 éves délbajor BMW-s ellen.




A hetedikként végzett Gerhard Forster szintén nagyszerű teljesítményt nyújtott, és ő is jobb helyezést érhetett volna ha el, ha nincs az a hírhedt Gerichtsgraben. A gyilkos árokban letévedt a jó nyomról és nagy sziklákon át kellett visszatérnie a versenyvonalra, ami két hellyel vetette vissza.

A 2008-as "Hare Scramble" az erzbergi történelem eddigi legkeményebb versenye vo Kifejezetten az utolsó szakasz, az úgynevezett "Reitwagenklamm" - a "motorszorító" - szinte járhatatlan volt.

Andreas Lettenbichler már a Hare Scramble előtti napon is fantasztikus teljesítményt nyújtott a Rodeo-X endurocross versenyen. A világ 17 legjobb extrém-enduro versenyzőjével körülvéve Letti második lett a beltéri enduro-VB jellegű megmérettetésen.












Andreas Lettenbichler:
"Az Erzberg idén mostohább volt, mint valaha. A Gerichtsgraben maga az őrület, a Reitwagenklamm pedig még rajta is túltesz. Egy 20 fős csapat vontatta ki a beragadt motorokat és motorosokat a szurdokból. Külső segítség nélkül lehetetlen rajtuk átkelni. A második checkpointnál letörtem a lábtartómat, utána meg az összes alkatrész közül pont a váltótengely tört el és végig egyesben kellett mennem.Megpróbáltam magam nyugtatgatni és egyszerűen, kiegyensúlyozottan a cél felé hajtani…"

Gerhard Forster: "Számomra jobban is mehetett volna. A rossz rajt után felküzdöttem magam az 5. helyre. A Gerichtsgrabenben letévedtem a helyes ösvényről és elakadtam a sziklák között. Két helyezésembe került. A motor tökéletesen működött. A legélvezetesebb felhajtani vele emelkedőkön, csak megtekered a gázt és meglódul."

Wolfgang Fischer, csapatvezető:"Erzbergben csak kis csapattal képviseltettük magunkat, mert egyidejűleg Walldorfban és Spanyolországban is rajthoz álltunk.Kicsi, de nagyon lelkes csapatunk megmutatta a modern négyüteműek versenyképességét a könnyű kétüteműekkel szemben. A BMW négyütemű motorjai az első tíz között: ez az eredmény önmagáért beszél. Andreas Lettenbichler teljesítménye szenzációs volt, a második ellenőrzési pontig ő vezetett. Aztán elvesztett egy lábtartót és emiatt nem tudta tartani az iramot Blazusiakkal. Nagy örömmel tapasztalom, hogy itt is a dobogós helyekért versengünk. Irány előre!"


Helyezések:

 
1. Taddy Blazusiak (POL, KTM), 1:20:13
2. Andreas Lettenbichler (GER, BMW), 1:35:58
3. Paul Bolton (UK, Honda), 1:38:03
4. Cyril Despres (AND, KTM), 1:38:22
5. Kyle Redmond (USA, Christini KTM), 1:42:19
6. Geoff Aaron (USA, Christini KTM), 1:45:32
7. Gerhard Forster (GER, BMW), 1:46:15
8. Chris Birch (NZL, KTM), 1:47:35
9. Juha Salminen (FIN, KTM), 1:51:19
10. Mark Jackson (UK, KTM), 2:04:45
11. Ralf Scheidhauer (GER, KTM)
12. Nicola Paganon (F, Aprilia)
13. Darryl Curtis (RSA, KTM)
14. Edward Jones (UK, KTM)
15. Rene Dietrich (GER, KTM)
16. Alex Antor (AND, KTM)
17. Martin Craven (UK, KTM)
18. Cory Graffunder (CAN, KTM)
19. Andrew Reeves (IRE, KTM)
20. Roland Sailer (AUT, KTM)




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár