hirdetés
2009-01-27 10:26:51 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A gyári KTM-es spanyol Ivan Cervantes óriási lépést tett afelé, hogy idén ő nyerje meg a 2. teremenduro Világkupát. Az idénynyitó, a novemberi barcelonai verseny után az elmúlt szombaton a sorozat második állomásán, az olaszországi Genovában is a legjobb volt. Genovában még a 12-szeres triál világbajnok Dougie Lampkin motorozott nagyot, hiszen az első teremenduro viadalán a 4. helyen zárt.

hirdetés
    Ugyan Barcelonához hasonlóan Genovában sem volt ott a BMW új sztárja, a tavalyi teremenduro Világkupa-győztes David Knight, azonban a mezőny a kétszeres világbajnok nélkül is nagyon erős volt. Cervantesnek a kétszeres világelső Mika Ahola, a junior világbajnok Thomas Oldrati, az extrém enduro specialista Tadeusz Blazusiak, a triál sztár Lampkin, valamint számos enduro vb-menő, Simone Albergoni, Rodrig Thain, Sebastien Guillaume, Antoine Meo és Alessandro Botturi volt az ellenfele. Akik közül azonban a Bikácska, azaz Cervantes magasan kiemelkedett. Pedig a kvalifikációs versenyéből csak a 4. helyen jutott a döntőbe. A háromfutamos fináléban viszont majdnem ugyanolyan magabiztos volt, mint Barcelonában. Cervantes hazai közönség előtt kétszer nyert, egyszer harmadik volt.


Ivan Cervantes

    Cervantes az 1. és a 2. futamban is – egy futam 5 körből állt - rajt-cél győzelmet aratott. Előbb 20.711 másodperc, majd 44.722 másodperc előnnyel nyert. A 3. futamban már nem ment ilyen jól Cervantesnek – elrontotta a startját és többször hibázott is - , de még így is a 4. helyen intették le. Ennek dacára mégis azt lehet mondani, hogy a február hetedikei záró viadal előtt, amelyet Madridban rendeznek meg, Cervantes a legnagyobb esélyese a Világkupának. Hiszen Genovában, ugyanúgy mint Barcelonában, még csak meg sem tudta közelíteni senki sem Cervantest. A második Blazusiak ugyan megnyerte a 3. futamot, de az első két futama nem sikerült. Az 1. futamban bukott és csak a 4. helyen zárt, míg a 2. futamban leesett a lánca, amiért a harmadik lett. Blazusiak, aki Barcelona után ismét második lett, hátránya Cervanteshez képest 8 pontról 13-ra nőtt. Nem behozhatatlan, de mégis sok. Ha Blazusiak Madridban háromszor nyerne és Cervantes háromszor második lenne, akkor is a spanyol lenne a Világkupa-győztes. A Vk-győzelem egyébként biztos, hogy a két gyári KTM-es között fog eldőlni, hiszen nagyon sokan nem tudták megismételni a barcelonai teljesítményüket. Elsősorban a hondás Ahola szerepelt le. A finn Barcelonában még a harmadik volt, de Genovában már csak hatodik lett. Az első két futamban bukott és kiállt, majd a 3. futamban második lett. Ahola hátránya így már 41 pontos Cervanteshez képest, azaz már csak matematikailag van esélye a Világkupa első helyére. Ahola mellett a KTM-es Oldrati volt még a nagy vesztes. A fiatal olasz Barcelonában még futamgyőztes volt és az összetettbeli 5. helyen várta a hazai versenyét, de Genovában nem ment neki. Csak a 8. helyen végzett.


Blazusiak, Cervantes, Mossini

    Két outsider, az olasz Fabio Mossini és a brit Lampkin ellenben a vártnál sokkal jobban motorozott. Ők ketten voltak a genovai viadal meglepetés emberei. A hondás Mossini – 2008-ban az enduro vb-n az E2-ben a 9. helyet szerezte meg - Barcelonában csak a 9. helyen végzett, ellenben Genovában két második és egy 7. hellyel bronzérmes lett. Mossini ezzel az összetettben is feljött a 3. helyre – Mossinihoz hasonlóan Aholának és a KTM-es spanyol Xavier Galindonak is 37-37 pontja van. A legnagyobb meglepetést azonban Lampkin okozta. A 33 éves triálos a karrierje második enduro viadalán vett részt és a Tough One extrém enduro verseny után a teremenduro Világkupában is az egyik főszereplő volt. Pedig az edzéseken nagyon nem ment Lampkinnak: csak az utolsó esély futamból került be a döntőbe. Ahol szenzációsan motorozott a Beta RR450 nyergében. Az 1. és a 3. futamban harmadik lett, míg a 2. futamban a második helyről bukott és az 5. helyen ért célba. Lampkin előtt, aki idén valószínűleg befejezi a triál karrierjét, tehát akár egy sikeres enduro pályafutás is állhat még!






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár