hirdetés
2008-12-04 09:00:06 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Kétszeresen is befejeződött egy korszak a triálban. A spanyolországi Badajozban a teremtriál csapat vb-vel véget ért az idei nemzetközi szezon, míg az idei volt az utolsó teremtriál csapat vb, hiszen 2009-ben már nem rendezik meg a viadalt. A búcsúverseny a papírformának megfelelően alakult, azaz a spanyol válogatott a 7. teremtriál csapat vb-n a 7. vb-címét ünnepelhette.

hirdetés

    A triálban 2005 óta teljes a spanyol egyeduralom. Az idei immár az egymás utáni negyedik vb-idény, amelyben mind a négy vb-sorozatot, az egyéni terem és szabadtéri, valamint a terem és a szabadtéri csapat vb-t is a spanyolok nyerték meg. A teremtriál csapat vb-t pedig azóta uralják a spanyolok, amióta 2002-ben először megrendezték a viadalt. Míg a helyszín is változatlan maradt hét éven át, hiszen mindig is Spanyolországban rendezték meg az évadzáró vb-t. A 7. spanyol vb-cím azonban elég izzadtságszagúra sikeredett. A házigazda spanyolok egyáltalán nem voltak fölényesek. A csak világbajnokokból és sztárokból álló spanyol trió nem volt olyan fölényes, mint amire számítani lehetett. Sőt az is kijelenthető, hogy a spanyol válogatottból ketten le is szerepeltek. Amíg a négyszeres egyéni világbajnok Antonio Bou a nevéhez méltóan szerepelt, addig a hatszoros egyéni világbajnok Adam Raga és az egyszeres egyéni világelső Albert Cabestany formán kívül motorozott. Egyszerűen rengeteget hibáztak. Bou (Montesa-HRC) a 6 futamából csak egyszer rontott, ellenben Raga (GasGas) a 8 futamából 3, Cabestany (Sherco) a 6 futamából 4 akadályzónát elvétett. A spanyolok szerencséje az volt, hogy a japán válogatottban is csak egy ember, Takahisha Fujinami emelkedett ki. Ennek ellenére a japán csapat mégis a teremtriál vb meglepetése tudott lenni.



    Idén megszűnt a spanyolok 2004 óta tartó könnyed és fölényes diadala a teremtriál vb-n. A spanyolok idén aratták a második legkisebb különbségű győzelműket. 2002-ben 1, idén 8 pont előnnyel nyertek. Ez pedig elsősorban az egyetlen japán világbajnok, Fujinami érdeme! Fujigas olyan jól motorozott, mint spanyol márkatársa, Bou. Hat futamból csak egyszer rontott, aminek köszönhetően sokáig életben tartotta a japán győzelem lehetőségét. Ez még akkor is igaz, ha a másik két japán, Tomoyuki Ogawa – a hondás újonc volt a vb-n – és Tsuyoshi Ogawa – a hondás 2005 után szerepelt ismét a vb-n – nem tudták segíteni Fujinamit. A japán válogatott azonban a 2. hellyel is nagyon elégedett volt. Hiszen ez a japánok eddigi legjobb eredménye a teremtriál vb-ről. A japánok a múltban háromszor indultak és mindháromszor bronzérmesek lettek.

    Ez pedig azt jelenti, hogy a britek idén a legrosszabb eredményüket érték el. A brit válogatott 2002 és 2007 között mindig második tudott lenni, idén viszont esélyük sem volt erre. A magyarázat nagyon egyszerű. A briteknél nem volt egy Bouhoz illetve Fujinamihoz hasonlítható triálos, emellett pedig a britek hibáztak a legtöbbet és nekik volt a legkevesebb jó futamuk. Mindenidők legsikeresebb triálosa, Dougie Lampkin 6 akadályzónában rontott és csak 2-szer volt hibátlan futama. James Dabill a 6 futamában 4-szer, míg Michael Brown a 6 futamában 5-szor hibázott.

    A 12-szeres egyéni világbajnok Lampkin tehát a legnagyobb valószínűség szerint már sosem fog teremtriál csapat vb-címet szerezni. A nemzetközi szövetség, a FIM októberi kongresszusán – amelyet a dél-afrikai Durbanben tartottak meg – a triál bizottság ugyanis úgy döntött, hogy a nem megfelelő érdeklődés miatt 2009-ben már nem rendezik meg a vb-t.

7. teremtriál csapat vb

1. Spanyolország    56 pont
2. Japán                  48
3. Nagy-Britannia    40




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár