hirdetés
2010-11-11 11:28:27 , Írta: Szabó Zoltán
Bookmark and Share

A Bimota gyár jóvoltából Talmácsi Gábornak lehetősége nyílt kipróbálni Moto2-es versenygépüket.

hirdetés
Az első fél órában a lábtartók, a fék- és váltókar, valamint az ülés beállítására került sor, majd amikor már a motor kényelmes érzetet nyújtott, megkezdődött a komolyabb körözés. Gábor érezte, hogy az első futóművel problémák vannak, így visszament a boxba. A Bimota gyár szerelői villámgyorsan kicserélték a futóművet és folytatódott a motorozás. Mivel a motorpróbák nem minősültek hivatalos tesztnek, így a motorokban saját erőforrást használtak a csapatok, melyek között jelentős lóerő különbségek mutatkoztak. De ez a nap nem arról szólt, hogy ki a gyorsabb, így igazából senkit sem foglalkoztattak a köridők.

49 kört teljesített a magyar versenyző, mindez pedig lehetővé tette, hogy összehasonlítsa az általa a vb-n használt vázzal a Bimota viselkedését. A pilóták délután kettőig tudtak értékelhető köröket motorozni, mert utána akkora szél kerekedett, hogy csak a legbátrabbak ültek újra motorra. Talmácsi Gábor a bátrak közé tartozott és számos alkatrészt kipróbált és elmondta, hogy mit tapasztalt, aminek a gyár képviselői nagyon örültek és kifejezetten kíváncsiak voltak a magyar világbajnok véleményére.

A Suter motor próbája ugyan elmaradt, - mivel pont a legnagyobb munka kellős közepén érkeztek meg az illetékesek a Bimota boxába és jelezték, hogy szeretettel várják Gábort hozzájuk, aki akkor nem tudott menni – de a tervek szerint hamarosan pótolják a tesztet.

A nap végén mind a Bimota csapata, mind Talmácsi Gábor elégedetten összegezte a közös munkát. A gyár mérnökei nagyon sok adattal indultak útnak, Talmácsi pedig újabb tapasztalatokkal gazdagodott és motorozott egy jót.

"Azt kell, hogy mondjam egyáltalán nem rossz gép, bár elsőre kicsit „zömök” motornak tűnik kívülről. Ami drasztikusan más az FTR-hez képest, hogy a hátsó kerék tapadása már-már annyira jó, hogy sok. Kanyar közben teli gázzal tudtam menni, nem sodródtam ki, de azért ez a véglet sem tökéletes, úgy hogy hosszabbítottunk a hátsó lengővillán, ami által ideális lett a hátsó kerék tapadása. Amiben még különbség tapasztalható, hogy sokkal stabilabb a gép fékezéskor. Kellemes csalódás volt vezetni a Bimotát, ami külsőleg lehet, hogy nem éppen egy kezes bárány benyomását kelti, mégis meglepően kezelhető, ami egyáltalán nem hátrány, ha egy versenymotorról beszélünk. A Suter motor kipróbálása ugyan elmaradt, volt némi káosz és szervezetlenség a nap folyamán, de a tervek szerint a közeljövőben pótoljuk majd, amire szintén nagyon kíváncsi vagyok." - nyilatkozta Talma a teszt után

Címkék:  moto2 , talmácsi gábor




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár