hirdetés
2009-02-13 11:36:02 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az előszezoni teszteken Valenciában nagyüzem van. Immár a 4. tesztet rendezik meg a Ricardo Tormo-pályán, ahol az előidényben először a 250-es világbajnokot, az olasz Marco Simoncellit is láthatjuk. Talmácsi Gábor és Tóth Imre viszont nincs jelen.

hirdetés
Simoncelli
A kétnapos valenciai tesztek csütörtökön kezdődtek. A tavaszias időben az idei szokásoknak megfelelően csak kevesen köröztek a 250-ben és a 125-ben. Ennek ellenére sokan debütáltak. A gyári Gilera duó, Simoncelli és a szintén olasz Roberto Locatelli a tavalyi utolsó nagydíj, az októberi 26-ai Valenciai GP után először ült motoron. Simoncelli messze elmaradt a tavaly rajtelsőséget jelentő idejétől – akkor 1:35.408-at tudott - , ám első nekifutásra az 1:37.2-es ideje nem is olyan rossz. A novemberi kétnapos valenciai teszten Simoncelli legnagyobb riválisa, a spanyol Alvaro Bautista csak egy tizedmásodperccel tudott jobbat. A 250-ben még a cseh Karel Abraham számított „újoncnak”, hiszen ő is első ízben tesztelt az előszezonban.
A 125-ben először figyelhettük az új gyári Derbi-alakulatot, a brit-kínai Maxtra csapatot, valamint az olasz Fontana Racinget és a CBC Corse csapatot. Csütörtökön a gyári Derbi csapat volt mindenféle értelemben a főszereplő. Efrén Vázquez egy hatalmasat bukott a Doohan-kanyarban, de mégis ő lett a leggyorsabb az RSA125-tel. Vázquez ideje azonban jócskán elmaradt a gyári apriliás, a szintén spanyol Julian Simon januári pályacsúcsától. Simon ideje 1:40.5 volt, azaz Vázquez 1.6 másodperccel volt lassabb. Egy másik vb-esélyesnek, Pol Espargarónak viszont rengeteg technikai gondja volt, amiért az egész délelőttöt a boxban töltötte. A Derbi csütörtökön egy fontos bejelentést is tett: 2009-ben három tagú lesz a gyári Derbi csapat, hiszen a spanyol Joan Olive is aláírt a spanyol márkához.

A Tóth és a Pons-csapat
Ha végignézzük a tesztelők névsorát, egyből észrevehetjük, hogy se világbajnokunk Talmácsi Gábor, se vb-pontszerzőnk Tóth Imre nincs a mezőnyben. Talma és a csapata, a spanyol Aspar Team már háromszor volt az előszezonban Valenciában, amiért nekik már nem volt fontos egy újabb teszt a Ricardo Tormo-pályán.



A Tóth-csapat, Tóth Imrével és a frissen igazolt olasz Mattia Pasinivel viszont nagyon hiányzott. Egyszerűen a Tóth-csapat még nem fizette ki az idei motorokat az Apriliának, amiért a gyár még nem adta át a gépeket – a vb egyetlen magyar alakulatának még tavalyról is vannak tartozásai az Aprilia felé. Pasini menedzsere, Roger Marcaccini azonban nem aggódik. Signor Marcaccini állítólag már biztosítékot kapott a kifizetésekről és azt reméli, hogy Pasini és a Tóth-csapat hamarosan megkapja az RSA250-et. Pasini és Tóth Imre először a március közepén rendezendő portugáliai teszteken ülhet motorra.



A 4. valenciai tesztek nagy hiányzója még a spanyol Pons-csapat is, amely papíron a 125-ben és a 250-ben is vb-esélyes Simone Corsi, Nicolas Terol illetve Hector Barbera révén. A csapat Barbera révén elvben tőkeerős szponzorral rendelkezik, de a csapatfőnök, a kétszeres 250-es világbajnok Sito Pons mégis inkább spórol és a csapataival inkább kihagyta a valenciai tesztet.

Valenciai tesztek, 1. nap

250 kcm
1. Marco Simoncelli (olasz, Gilera)
2. Héctor Faubel (spanyol, Honda)
3. Alex Baldolini (olasz, Aprilia)
4. Roberto Locatelli (olasz, Gilera)
5. Rathapark Wilairot (thaiföldi, Honda)
6. Karel Abraham (cseh, Aprilia)
1.37.2 (73 kör)
1.37.7 (62)
1.38.3 (53)
1.38.4 (63)
1.38.5 (32)
1.41.0 (80)

125kcm
1. Efrén Vázquez (spanyol, Derbi)
2. Lorenzo Savadori (olasz, Aprilia)
3. Pol Espargaró (spanyol, Derbi)
4. Johann Zarco (francia, Aprilia)
5. Luca Vitali (olasz, Aprilia)
6. Marco Ravaioli (olasz, Aprilia)
7. Michael Ranseder (osztrák, Maxtra)
8. Glenn Scott (brit, Honda)
9. Jordi Dalmau (spanyol, Honda)
10. Mathew Hoyle (brit, Maxtra)
1.42.1 (54)
1.43.9 (35)
1.44.2 (33)
1.44.2 (40)
1.45.1 (6)
1.46.3 (33)
1.46.4 (40)
1.47.0 (58)
1.47.2 (72)
1.48.5 (45)


Címkék:  motogp , tesztelés , valencia , 125 kcm , 250 kcm , talmacsi gabor , toth imre , pasini , simoncelli




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár