hirdetés
2010-09-20 10:28:45 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

Talma a Moto2 kategóriában először állhatott a dobogóra, Sebestyén Peti alatt megállt a technika.

hirdetés
A világbajnoki sorozat hétvégén egy új versenypályán Aragónban folytatódott. A hőségtől ugyan nem kellett tartani, de az, hogy az eső a verseny napján nem esett máris egy pozitívum volt a MotoGP mezőnyének és a helyszínen szurkoló nézőknek.

Talma és csapata még a verseny napján is állított a motoron és a módosításoknak köszönhetően a warm up-ot végül az 5. helyen zárta. A rajtnál beigazolódtak, amit korábban Talma mondott, miszerint már az első kanyar nagyon veszélyessé válhat, és szeretne kimaradni a csetepatéból, amire reális esélye is van, hiszen viszonylag elölről indult.

Jól kapta el a rajtot és okosan a belső ívre helyezkedett, hogy minimalizálja annak esélyét, hogy kiüssék alóla a motort. Valamivel hátrébb, a középmezőnyben Fonsi Nieto hibázott, elesett és ezzel megpecsételte saját és még másik 4 versenyző versenyét is.

Fonsi Nieto, Aragon
Fonsi Nieto

Talmácsi már az első kör végén a negyedik helyen robogott és a verseny végig tartani tudta a tempót. Elöl Iannone meglépett a mezőnytől, a második bolyt Simon, Corsi és Gábor alkotta. A magyar versenyző több kanyarban is más ívet választott, ezzel is kímélve a gumikat, amit ez a pálya felettébb gyorsan „megevett”. Közeledve a futam végéhez Talmának sikerült megelőzni Simone Corsit ezzel feljött a 3. helyre. Az utolsó körben még megpróbálta megfogni a 2. helyen motorozó Simont, ami kis híján sikerült is neki, de végül 0.076-os különbséggel a harmadik helyen intette le a kockás zászló, aminek így is nagyon örült, hiszen idén először ő is dobogóra állhatott. A 3. helyért járó 16 ponttal pedig a tabellán is feljött, jelenleg a 6. helyen áll.

Talmácsi Gábor, Julian Simon
Talma és Simon között a különbség csak 0,076

Talmácsi Gábor nyilatkozata:
A hosszú és kemény munkának, amit a szezon kezdte óta végeztünk végre meglett az eredménye. Nem adtuk fel és úgy érzem, hogy a szerelőim is megértették, amit mondtam és megtaláltuk azt a beállítást, amivel elérhető lett a dobogó, ezek a beállítások biztosan jó alapot szolgáltatnak majd a későbbiekben is. Ezen az úton kell tovább mennünk.

Talmácsi Gábor és Iannone
Talmácsi Gábor és csapattársa - mindketten dobogón

Jól működött a motorom, élveztem a versenyzést. Nagyon boldog vagyok, hogy idén először én is dobogóra állhatok, és ha rajtam múlik, le sem szállok róla a hátralévő 5 versenyen :). Nagyon örülök és büszke vagyok arra is, hogy elsőként a mi csapatunk tudott két versenyzővel az első háromban végezni. Szponzoraimnak köszönöm a bizalmat és a támogatást, szurkolóimnak pedig az egész éves biztatást, kitartást!

Talmácsi Gábor dobogón
Talmácsi Gábor dobogón

Nem volt azonban szerencséje Sebestyén Péternek aki szabad kártyával idén második alkalommal indult a vb-n. Peti a bemelegítő edzést a 25. helyen zárta. Kipróbáltak egy másik beállítást, amit végül nem talált jobbnak, így úgy döntöttek, hogy visszatérnek a korábbihoz és azzal vág majd neki a magyar motoros a 19 körös versenynek. A rajt jól sikerült és a 28. helyről egészen a 20-ig tornázta fel magát Peti. Azonban a technikai ördöge közbeszólt és idő előtt kiszállni kényszerült a versenyből, amit végül a spanyol Pol Espargaro nyert.

Sebestyén Peti
Sebestyén Peti - a technika megadta magát

Sebestyén Péter nyilatkozata:
Nagyon sajnálom, hogy technikai probléma miatt nem sikerült befejeznem a versenyt. Már az első kör után éreztem, hogy valami nincs rendben a motorral, de próbáltam még a gondolatot is elhessegetni, hogy valami probléma van az Apriliámmal. Néhány körrel később azonban nem volt más választásom, kuplung-fék és kigurultam a pálya füves részére, hogy ne akadályozzam a még versenyben lévőket. Függetlenül attól, hogy a futamot nem tudtam befejezni, nagyon sokat tanultam és minden új tapasztalatra szükségem van ahhoz, hogy egyre jobb legyek, és ha állandó versenyzővé válok, akkor megálljam a helyemet a vb-n is. Szeretném megköszönni a lehetőséget a szponzoraimnak, Talmácsi Gábornak, a Faster Management-nek és nem utolsó sorban menedzseremnek, Roberto Favaronak.

Címkék:  moto2 , motogp , talmácsi gábor , sebestyén péter




2010-09-21 06:31:19

0.076? Kimondani is tovább tart, mint amit jelent. Gratulálok!!! A Mol? Valószínűleg most franciakockásra kaparásszák magukat.

2010-09-20 13:15:48

Végre!!!!

2010-09-20 10:56:00

Talmának gratulálok, a mol meg szégyellheti magát

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár