hirdetés
2008-11-03 20:07:54 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az ausztrálok éve volt az idei széria világbajnokság. A szuperbike és a szupersport vb után a szuperstock 1000 Világkupában is ausztrál motoros diadalmaskodott a 23 éves Brendan Roberts révén. A szezonzárón azonban a háromszoros világbajnok, a búcsúzó Troy Bayliss volt a főszereplő, aki 2000 után kettős győzelemmel köszönt el a szuperbike vb-től.

hirdetés
A szuperbike vb történetének az egyik legnagyobb alakja, a 39 éves ausztrál Bayliss nagyon emlékezetesen intett búcsút. Bayliss egyszerűen mindenben az ellenfelek fölé nőtt az új portugál pályán Portimaoban – ez volt a vb történetének a 3. portugál viadala 1988 és 1993 után, amely években Estoril volt a helyszín. Bayliss megszerezte az idei 8. pole-ját, amely a karrierje 26 rajtelsősége volt egyben. Aztán a két futamon sem volt riválisa. Az 1. futamban rajt-cél győzelmet aratott, míg a 2. futamban pár kanyar után húzott el a mezőnytől. Bayliss, aki mindkét futamban a leggyorsabb köridőt jegyezte, az 52. győzelmét és a 16. kettős sikerét gyűjtötte be. Azaz utolérte Carl Fogartyt, hiszen Foggy is 16-szor tudott duplázni. Bayliss 10 pályán tudta megnyerni mindkét futamot. Monzában 3-szor, Misanoban, Assenben, Phillip Islanden és Valenciában 2-2-szer, míg Brnóban, a Lausitzringen, Kyalamiban, Silverstone-ban és Portimaoban 1-1-szer duplázott. Portimao a 18. pálya volt, ahol Bayliss győzött – Fogarty 19 pályán volt a legjobb. Bayliss egyébként több szempontból is a legjobb idényével köszönt el. Idén szerezte meg a legtöbb pontot (460 ponttal zárt), idén volt a legtöbbször érmes (a 28 futamból 19-szer állhatott dobogóra), míg idén lett a legnagyobb különbséggel világbajnok a karrierje alatt, hiszen 118 pontot vert honfitársára, a yamahás Troy Corserre. 2008. november 2-án tehát véget ért a 2000 és 2008 között tartó Bayliss-korszak a szuperbike vb-n. Amely örökre bekerül a szuperbike aranykönyvébe. Bayliss, aki hat szezont és 152 versenyt húzott le a vb-n, 2000 és 2002 között fantasztikus párbajokat vívott a hondás Colin Edwardscal. Majd amikor 2006-ban visszatért a MotoGP-ből három idény után, egyből világbajnok tudott lenni újra. Idén pedig talpra állt a 2007-es nehézségek után és ő lett az első, aki háromféle motorral is világbajnokságot nyert a szuperbike-ban. Bayliss elköszönt, azonban a motorozással és a Ducatival nem szakított. Lenyilatkozta, hogy 2009-ben párszor tesztelni fog a Ducatinak, azaz tesztpilótaként még nagyon sok jót tehet a bolognaiaknak.

Sofuoglu visszatért
A holland Ten Kate csapat a Portugál GP-n már a 2009-es szezonra készült elő. A brit Jonathan Rea a szupersport helyett immár a szuperbike vb-ben versenyzett, ahol jövőre már állandó tag lesz, míg a török Kenan Sofuoglu a szuperbike-ból tért vissza a szupersportba. Rea, aki tavaly második volt a brit szuperbike bajnokságban, elfogadhatóan motorozott, hiszen mindkétszer pontszerző lett egy-egy 4. és 15. hellyel. A 24 éves Sofuoglu ellenben szárnyalt. Egy év után ismét felült a CBR600RR-re és ugyanolyan lehengerlő volt, mint amikor 2007-ben utcahosszal megnyerte a szupersport vb-címet. Sofuoglunak idén nagyon nehéz éve volt. 2002 után idén is meghalt az egyik testvére. Hat éve Bahattin Sofuoglu autóbalesetben hunyt el, míg idén májusban tesztelés közben meghalt Sinan Sofuoglu is, aki szintén motorversenyző volt. Emellett az egyetlen török motoros világbajnoknak nagyon nem feküdt a szuperbike vb sem. Azon a 23 futamon, amelyen elindult – Monzában nem versenyzett a fivére halála miatt, míg a Donington Parkban kihagyta a 2. futamot – csak 13 alkalommal volt pontszerző. A CBR1000RR-rel a legjobb helyezése egy 9. hely volt és az összetettben csak a 18. helyen végzett. De a CBR600RR-rel ismét fantasztikus volt Portugáliában. Megszerezte a karrierje 6. pole pozícióját. A verseny elején még hibázott és visszacsúszott a 6. helyre. Utána viszont már ellenállhatatlan volt. A 9. körben ismét az élre vágott, övé volt a leggyorsabb versenybeli köridő, majd fölényesen megszerezte a 11. nagydíjgyőzelmét. A francia Sebastien Charpentier és Fabien Foret, valamint az ausztrál Karl Muggeridge mellett ő a 4. motoros, aki legalább 11-szer győzött a szupersportban. 2009-ben Sofuoglu könnyen lehagyhatja a 12-szeres győztes Charpentier-t. A mezőny magyar alakulata, a hondás Factory Racing pont nélkül fejezte be a vb-t. Németh Balázs a 19. helyen zárt, míg csapattársa, az olasz Denis Sacchetti idő előtt kiesett.

A Roberts név kötelez
A Roberts név legendás a motorkerékpársportban. Az amerikai Roberts-családban az apa és a fia is világbajnokságot nyert a korábbi királykategóriában, az 500-ban. Idősebb Kenny Roberts 1978 és 1980 között volt verhetetlen, míg fia ifjabbik Kenny Roberts 2000-ben tudott a legjobb lenni. A szuperstock 1000 Világkupán pedig egy újabb Roberts jutott a csúcsra. Igaz ő ausztrál és csak névrokona az amerikai Roberts-családnak. Brendan Robertsről van szó, akit az ausztrálok mellett a Ducati is ünnepelt. Roberts révén először nyert ausztrál a szuperstock 1000 sorozatban – 1999 és 2007 között brit, olasz és belga győztesei voltak a szériának. Míg a Ducati 2007 után idén is diadalmaskodott a Világkupán. Tavaly a 1098S, idén a 1098R jutott a csúcsra. A Ducati pedig idén a gyártói vb-címet is bezsebelte. A Ducati ennek köszönhetően a történetében először két kategóriában is a legjobb tudott lenni egyazon szezonban a széria vb-n. A Ducati idén négy címet szerzett! Hiszen a szuperbike-ban is övé lett az egyéni és a gyártói arany is. A portugál viadal előtt még négyen voltak esélyesek a Világkupa megnyerésére. A négy motoros közül magasan kiemelkedett Roberts. Előbb megszerezte az idei 4. pole-ját, a versenyen megmotorozta a legjobb köridőt, majd begyűjtötte az idei 3. győzelmét. Amelynek köszönhetően az ausztrál szuperstock 600, a brit szuperstock 1000 bajnoki cím után immár szuperstock 1000 Világkupa címmel is büszkélkedhet. A többi vb-esélyes közül a hondás Maxime Berger a 3., a ducatis Alessandro Polita a 6., míg a suzukis Xavier Simeon, aki bukott a 3. helyről, a 11. helyen végzett Portugáliában.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár