hirdetés
2008-09-11 14:36:36 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Az elmúlt hétvégén ebben az évben utoljára gyűltek össze a Suzuki GSX-R Kupa résztvevői, hogy helyezésüket megszilárdítsák a sorozatban, vagy esetleg a hiányzó pontokkal „előzhessenek”.

hirdetés
Kivételesen – a rengeteg hétvégi versenyre való tekintettel – csütörtökön kezdődött a versengés az időmérő edzésekkel. Ez azt is jelentette, hogy különösebb „rákészülés”, szabadedzések nélkül kellett a versenyzőknek rajthoz állni.



Az első időmérőn Adorján Tamás borzolta a kedélyeket, aki az első kanyarban kicsit közelebbről szemlélte meg az aszfalt minőségét és avatta fel vadonatúj ruháját. Szerencsére sem a versenyzőnek, sem a motornak nem esett nagyobb baja, így részt tudott venni a teljes edzésen.

A két időmérőt követően Dudás Péter rajtolhatott az első helyről a profik mezőnyében, az amatőr kategóriában pedig az egész szezont domináló Deák Attila.

A szombati futam nem hozott igazán nagy csatákat, Deák Attila célegyenes végi hibáját követően Szabó Gábor vette át az 5. helyet, valamint a verseny második felében a szívósan küzdő Németh Péternek sikerült utolérni, majd lehagyni Boér Lászlót. Az ő párharcuknak az adott különlegességet, hogy a hétvégén még két kategóriában indultak, így jócskán volt már „kilométer a csuklójukban”, amikor szombaton összemérték erejüket.

A verseny végső sorrendje ezektől eltekintve már az első kör végére kialakult: 1. Dudás Péter, 2. Varga Gergely, 3. Benner Zsolt, ill. az amatőröknél 1. Deák Attila, 2. Krizsán Szabolcs, 3. Zsilják Lajos.
A vasárnapi futam lényegesen nagyobb csatákat eredményezett, aminek oka az volt, hogy kikerült a hirdető táblára az éves ponttáblázat, így mindenki kalkulálhatott, mit is kellene elérnie a versenyen, hogy az év végi eredményét „maximalizálhassa”. Az pedig különösen izgalmassá tette a rajtot, hogy nem indult Dudás Péter, aki az összetett eredményben 24 ponttal vezetett Varga Gergely előtt, akinek így matematikai esélye volt a kupasorozat megnyerésére.

Már a rajtnál látszott, hogy Benner Zsolt – aki kifejezetten erre a versenyre fogyasztott jó pár kilogrammot -, nem ismer lehetetlent és a súlyhátránya ellenére az élre tört és folyamatosan próbált elszakadni az üldözőktől. Varga Gergely és Adorján Tamás is mindent megtett, hogy a dobogó legmagasabb fokára állhasson. Az amatőröknél is komoly üldözés vette kezdetét, amikor Zsilják Lajos észrevette, hogy folyamatosan zárkózik föl Deák Attilára és esélye nyílt az ifjú versenyzőtől átvegye a vezetést és megszerezze ez évi első futamgyőzelmét.

A sors kemény leckét adott a mezőnynek, mert először Boér László esett a Mansel kanyarnál, majd a verseny utolsó körében a célra fordító kanyarban Zsilják Lajos motorja maradt „lefektetve”. A legnagyobb csapás a végig maximumon teljesítő Benner Zsoltot érte, akit Varga Gergely szívós munkával utolért, majd a célban 3 méterrel utasította a második helyre.


Varga Gergely végül 1 pont előnnyel nyerte meg a bajnokságot!

Ezzel Varga Gergely nem csak a 10. futamot nyerte meg, hanem a teljes kupasorozatot is 1 ponttal (!).

Deák Attila bár behozhatatlan pontszámmal kezdte a versenyt, de végig keményen kűzdve a profikkal megnyerte az amatőrök kategóriáját mind ezen a futamon, mind pedig az éves összesítésben.

A versenysorozatnak ezzel a végére értünk, találkozzunk 2009-ben, ahol remélhetően hasonlóan színvonalas versenyeken mérhetik össze tudásukat az utca motorosai csakúgy, mint a magyar élmezőny profi versenyzői.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár