hirdetés
2008-07-24 11:26:00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Múlt hétvégén zajlott a Suzuki GSX-R Kupa és az Alpok-Adria Bajnokság legutóbbi, rijekai futama.

hirdetés

Suzuki GSX-R Kupa


Idén második alkalommal látogatott el a Suzuki GSX-R Kupa mezőnye a horvátországi Rijekába, itt rendezték meg elmúlt hétvégén a sorozat 7. és 8. futamát.



A tengerpart közeli versenypálya kicsivel hosszabb négy kilométernél, vagyis nagyjából a Hungaroring aszfaltcsíkjával egyenlő hosszúságú; viszont a 600 cm3-es Suzukik húsz másodperccel hamarabb érnek itt körbe, mint a mogyoródi pályán, ami nagyon jól példázza a rijekai kör tempóját. Ismét az Alpok-Adria Bajnokság versenyeivel párhuzamban folytak a Suzuki GSX-R Kupa csatározásai, így három nap folyamatos izgalomban lehetett része nézőknek és versenyzőknek egyaránt.

Pénteken került sor mindkét időmérő edzésre. A profik között a kvalifikáció Juhász Dávidnak és Dudás Péternek sikerült a legjobban, ők ketten megközelíthetetlenül gyorsak voltak. Az amatőrök sorából Deák Attila ugrott ki, a profikhoz viszonyítva is remeknek mondható idejével. Visszatért a mezőnybe Zsilják Lajos, aki egy baleset miatt kényszerült kihagyni az eddigi futamokat. A hatalmas igyekezet bukásokat is eredményezett, de csak Markó Zoltánt akadályozta meg sérülése a versenyeken való részvételben.

Szombaton a Suzuki GSX-R Kupával kezdődött a versenyek sora. A kora délutáni hőségben mérkőztek meg egymással a fiúk és a mezőny egyetlen hölgytagja, Molnár Ágnes. A rajtot Dudás Péter kapta el a legjobban, nyomában közvetlenül Juhász Dáviddal. Kettejüket a harmadik körig tudták követni a többiek, ezután ők elöl külön csatát vívtak, melyből Juhász került ki a végén győztesen. Harmadiknak futott be Varga Gergely, a negyedik Adorján Tamás, az ötödik Benner Zsolt lett. Nagyon szépen ment az élmezőnnyel Szabó Gábor, de a hatodik körben bukás vetett véget versenyének.



Az amatőrök között Deák Attila fölényes győzelmet aratott. A második helyért Zsilják és Krizsán Szabolcs küzdött meg keményen, végül a visszatérő Zsilják nyerte a fej-fej melletti csatát. Halász Arnold szintén esélyes volt a dobogóra, de egy ártalmatlan bukás visszavetette őt a 6. helyre.

A vasárnapi verseny még izgalmasabbra sikerült. Elöl szintén Juhász és Dudás diktálta a tempót, de csatlakozott hozzájuk Varga Gergely is, aki  elszántan küzdött a lehető legjobb pozícióért. Mindhárman vezették is a versenyt, de a fiatal Juhász végül ismét magának követelte a győzelmet. Varga lett a második, Dudás minimális hátránnyal harmadikként ért célba. Szabó Gábor másodjára nem hibázott, és látványos küzdelemben maga mögött hagyta Bennert és Adorjánt. Utóbbi kettő versenyző mindössze három ezredmásodperc különbséggel teljesítette a versenytávot, szabad szemmel nem lehetett eldönteni melyikük haladt át elsőként a célvonalon.

Az amatőrök között a második futamon Deák Attila vezető helyről kényszerült kiállni az utolsó előtti körben, így Zsilják Lajosnak lengették először a kockás zászlót, aki ismét ádáz küzdelemben győzte le Krizsán Szabolcsot. A dobogó harmadik fokára Halász Arnold léphetett fel, de neki is nagyon komolyan meg kellett küzdenie Boér Lászlóval.

A Suzuki GSX-R Kupa következő versenyeire szeptember első hétvégéjén kerül sor a Hungaroringen.


Alpok-Adria Bajnokság

A Team Suzuki két kiválósága, Dudás Péter és Juhász Dávid ismét rajthoz állt az Alpok-Adria Bajnokság rijekai futamán, így mindkettejükre fokozott megpróbáltatás várt, hiszen a Suzuki GSX-R Kupában is elindultak. Előbbi Stocksport 1000, utóbbi Stocksport 600 kategóriában gazdagította az igen népes és színvonalas mezőnyt.


Dudás Péter

Dudás a kilencedik helyre kvalifikálta magát, ami jól mutatja a versenytársak erősségét, hiszen korábbi bajnokként nem sikerült megcsípnie az első soros rajtot. Andy Meklau is az indulók között volt, ő a negyedik helyről startolhatott. A rajtot jól kapta el Dudás, pozícióját tartva az élmezőnnyel motorozott. A futam második felében tovább tudott gyorsulni és két előzést követően a hetedik helyen ért célba. Az olasz Pellizzon győzött, Meklau lett a második, a dobogó harmadik fokára pedig magyar versenyző állhatott fel, Kispataki Viktor személyében, aki szintén Suzuki nyergében mutatott be nagyszerű versenyzést és legjobb edzésidejével a pole pozícióból rajtolhatott.


Juhász Dávid (92)

Stocksport 600-ban Juhász Dávid mindkét időmérőn a második leggyorsabb volt, kiváló 1 perc 32 másodperces idejének köszönhetően. Pole pozícióból a cseh Radomil Rous indulhatott. A futamon vele és az olasz Luca Tommasinivel küzdött Juhász. A rajtot követően Dávid állt az élre, egy kör után pedig többször is helyet cserélt egymással a három versenyző. Végig iszonyatos tempót diktáltak, messze leszakítva maguk mögött a többieket. Dávidot az egyik gyors jobbosban fékezésre kényszeríttette Rous, ezzel megtörte annyira lendületét, hogy nem tudta visszaverekedni már magát az élre, de így is a nagyszerű harmadik helyen futott be a cseh és az olasz versenyző mögött.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár