hirdetés
2008-09-09 12:36:36 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Juhász Dávid csodálatos motorozással a nagyszerű második helyet szerezte meg Doningtonban.

hirdetés


A GSX-R Európa Kupa mezőnyében kontinensünk tehetséges motoros ifjai mérik össze tudásukat teljesen egyforma 750 köbcentiméteres Suzukikkal. Akik nyomon követik a kupasorozat történéseit, azok előtt ismert, hogy olykor vendégként csatlakozó nagynevű sztárversenyzőket is komolyan megszorítanak a fiatalok, ami kiválóan bizonyítja a küzdelem keménységét. Dávid 16 évesen a bajnokság egyik legfiatalabb versenyzője, de sokéves versenyzői múltja, tehetsége és bátorsága révén egész évben az első tízben motorozott, és most a szigetországban eljött a nagy pillanat, felállhatott a dobogóra is. Az angliai futamot megelőzően a bajnokság hatodik helyén állt a magyar tehetség.

A hétvége túlnyomó többségében esett az eső, és talán ezért tudott Dávid túlnőni azokon, akik akár a pályát, akár a motor beállítási lehetőségeit már jobban ismerik nála.

A Superbike Világbajnokság mezőnyének első futamát félbeszakították, ennek következményeképpen pedig a Suzukisok futama már nem kerülhetett lebonyolításra a legnagyobbak második versenye előtt. Az eredeti időpontban épp ragyogott a nap és száraz volt a pálya, de a későbbi kezdésre már újra megjött a csapadék. Igaz a rajtrácsra a száraz gumikat is kivitték a csapatok, mert a szeles időnek köszönhetően gyorsan száradt az aszfalt. Végül senki sem kockáztatott, vizes gumikkal rajtolt el a mezőny. A rendszeresen kiváló startokat produkáló francia Jonchiere ugrott az élre, másodikként a brit Mainwaring fordult a célegyenes végén. Dávid érkezett harmadikként és őt követte a pole-ból induló osztrák Resch. Utóbbi nem véletlenül uralta az edzéseket, hiszen az első kör végére már átvette a vezetést.



A brit versenyző és Dávid is megelőzte a franciát, majd az ötödik körben a helyi menőt boxutca-áthajtásra kötelezték korai rajtja miatt. A magyar fiú ekkora két másodperces előnyt harcolt ki az üldözőkkel szemben, és hiába jöttek olyan pillanatok, amikor közelebb értek hozzá, Dávid újra és újra meg tudott kicsit ugrani előlük, így viszonylag nyugodtan emelhette a motor elejét a levegőbe a futam leintéskor. A dobogó harmadik fokára a bajnokságban közvetlenül Dávid előtt álló olasz Saltarelli állhatott fel.

A második hely 20 pontot hozott a mi suzukisunknak, így két pontra van már csak olasz vetélytársától, akivel most mindketten egyet előrébb ugrottak az összetett ponttáblázaton. Dávid tehát a tabella ötödik helyéről várja az október elejei francia futamot.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár