hirdetés
2008-09-17 14:51:45 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A világ leghíresebb endurance viadalán, az 1922 óta létező franciaországi Bol d’Oron tarolt a Suzuki. A 72. Bol d’Oron 12. alkalommal nyertek a hamamatsuiak és a második hely is az övék lett. Míg a Suzuki egy fordulóval az endurance vb befejezése előtt Magny-Cours-ban bebiztosította a 12. vb-címét is.

hirdetés

  



    A gyári támogatott francia Suzuki csapatnak, a Suzuki Endurance Racing Teamnek nagyon sok elszámolni valója volt a Bol d’Oron. Tavaly megszakadt a hatéves győzelmi sorozata az alakulatnak, míg az elmúlt két endurance vb-viadalon két fiaskója is volt a SERT-nek. A Suzukai 8 Óráson csak a 14. helyen zárt, míg az Oscherslebeni 8 Óráson a 3. helyen végzett. A Bol d’Oron viszont újra a verhetetlen suzukisokat láthattuk újra. A Suzuki első számú alakulata, a Vincent Philippe, Matthieu Lagrive és Julien Da Costa alkotta trió a pole pozícióból rajtolva szinte rajt-cél győzelmet aratott. Ugyan az 1. órában még volt egy kis csata a gyári Kawasaki csapattal, a szintén francia Team Kawasakival, de utána már magányosan haladt az élen a Suzuki vezér hármasa. Az 1. órában még csak 2.2 másodperc volt az előnyük, de utána már körről körre elhúzott a SERT. A 3. órában már több, mint 41 másodperccel vezetett a Suzuki, az 5. órában már több mint 1 perc volt az előnye, míg a 9. órában egy csapásra 2 kör lett az előnye a suzukisoknak. Akik nem hibáztak esőben és az éjszaka folyamán sem. Éjszaka 4 körös előnyre tettek szert, míg a hajrában még jobban elléptek. A győztesek összesen 747 kört motoroztak az egynapos verseny alatt és a célban 6 kört adtak a 2. helyen beérkező második számú SERT csapatnak. A Suzuki az idei Le Mans-i 24 Órás és az Albacetei 6 Órás után ismét duplázott, míg a Bol d’Oron 1980, 1984, 1993, 1998, 1999, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005 és 2006 után diadalmaskodott újra. A Bol d’Oron csak a Honda nyert többször: az aranyszárnyasok 14-szer győztek a legendás viadalon. A győztes Suzuki trióból Philippe és Lagrive 2004, 2005 és 2006 után idén negyedszerre nyert, míg Da Costa első ízben ünnepelhetett a Bol d’Oron.

    Egyszerűen a legnagyobb riválisok csak az 1. órában bírták a lépést tartani a Suzukival. Pedig azt lehetett hinni, hogy szorosabb viadal lesz. A Kawasaki ugyebár augusztusban nyert Oscherslebenben. Míg a Yamaha is esélyes volt a győzelemre. A GMT94 tavaly megnyerte a Bol d’Ort, a Yamaha Austria pedig Oscherslebenben begyűjtötte az idei első érmét a második hellyel. De amíg a suzukisok hibátlanok voltak, addig a Kawa és a Yamaha pilótáiról nem mondható el ugyanez. A Kawa az első 8 órában végig a 2. helyen haladt, de a csapat az esőben és az éjszaka 3-szor is bukott. A zöldek 14 kör hátrányban visszaestek a 11. helyre, ahonnan végül a 4. helyig sikerült felzárkózniuk. A Yamaha Austria az 1. órában a negyedik volt és csak 15.6 másodperccel volt lemaradva az éllovas suzukisoktól. A 2. órában viszont tömegbukásba keveredett a csapat, amiért a 13. helyre csúszott vissza. Aztán a hátsó fékkel is voltak gondjai a yamahásoknak, akiknek a problémák ellenére sikerült a felzárkózás. A 14. órában a Yamaha Austria megszerezte a 3. helyet, amelyet a leintésig meg is őrzött. A GMT94-nek is több problémája volt. Amiért a csapat a dobogó helyett csak a 6. helyen zárhatott. Az 5. órában tönkre ment az R1 hűtője, majd az éjszaka folyamán még két bukás is hátráltatta a GMT94-t, amely a verseny alatt öt órán keresztül a 3. helyen is motorozott.


   

    A verseny nagy vesztese volt még a hondás Moto Revue csapat is. A híres francia motoros hetilap alakulatában motorozott két világsztár, Jean-Michel Bayle – a korábbi motokrossz világbajnok és amerikai motokrossz bajnok univerzális tehetség, hiszen 2002-ben és 2003-ban már nyert a Bol d’Oron is – valamint a kétszeres szupersport világbajnok Sebastien Charpentier is. A hondás trió – Bayle és Charpentier társa Thierry Traccan volt – a 17. óráig esélyes volt arra, hogy győzzön a szuperstock kategóriában és hogy az abszolút értékelésben is előkelő helyen végezzen. Azonban 20 perces időbüntetést kaptak, mivel Charpentier nem töltötte ki megfelelően a pihenőidejét, amiért nagyon visszaestek. Az abszolútban a 17. helyen végeztek 40 kör hátránnyal, míg a kategóriájukban a 4. helyen zártak 15 kör hátrányban.

    Bitter Sándor csapata, az olasz-francia RT Racing Team & Motovirus az abszolút értékelésben a 11., míg a vb értékelésben a 10. helyen zárt.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár