hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

Ismét pontszerzés! A Superbike VB utolsó előtti futamát az "örök város" szomszédságában lévő vallelungai pályán rendezték.

hirdetés
Magyar versenyzőink a tizedik Superstock 1000 Világkupa futamát így igen nagy számú nézőközönség előtt futotta, mert a római Kalóz (Corsaro), Max Biaggi hazai szurkoló tábora megtöltötte a lelátókat.
Az újjáépített pálya hatalmas tribünjein nem maradt egy zsebkendőnyi hely sem szabadon. Ennyi szurkoló a Hungaroringre csak akkor férne be, ha nem csak a lelátók lennének dugig, hanem a pályát is tömött sorokban állnák körbe a nézők. A Kalóz bizonyított is a szurkolóknak villámgyors Suzukijával. A verseny elején rettentően agresszívan motorozva megszerezte a vezető pozíciót, majd elment, mint a távirat, és biztosan, nagy fölénnyel nyerte az első futamot. A második versenyen bemozdult, de visszafogta a gépet, így rossz ütemben kapta el a rajtot, és a nyolcadik helyről tört előre. A verseny finisére utolérte a vezető ducatis Bayliss-t, de egy előzési manőver nem sikerült, így megelégedett a biztos második hellyel. A tömeg őrjöngött (szó szerint), a versenyző és szurkolói kiszolgálva egymás igényeit, boldogan lengették zászlaikat.
Még egy gondolatot muszáj leírnom. Reggel 6.10-kor kinéztem, vajon milyen időre számíthatunk. Nem hittem a szememnek, a lelátókon már gyűlt a nép, 6.30-kor pedig a legjobb helyeket már elfoglalták a motorsport fanatikus szurkolói. Jó lenne egyszer kis hazánkban is ilyet látni.

Az első szabadedzésen persze esett az eső, és a két magyar egy korcsolyapályán kezdett el ismerkedni a vallelungai körrel. Németh Balázs a tőle megszokott "semmitől nem félünk" stílusában a 16. legjobb időt érte el. A teljesítményről csak annyit, hogy hét olasz is volt mögötte, akik már tönkre motorozhatták magukat ezen a pályán. Kispataki Viktor, aki nem egy kifejezett "esőmenő", a 32. helyen csónakázott be a 40 indulóból. Az első mért edzésre felszáradt az aszfalt, és a mieink a kvalifikációs edzés alatt végre tanulhatták a pályát. A futóművet, és az áttételt is csak "has/kb-ra" tudtuk beállítani. Balázs a 27., Viktor a 33. helyen zárta az edzést. A legjobb időt a tavalyi bajnok, idén már SBK-ban is induló Celani Team Suzuki Italia csapat Ausztrál bajnok versenyzője, M. Aitchison érte el 1.41.74-el. Balázs 1.44.83 (3.08 lemaradás), Viktor 1.45.49 (3.66 lemaradás), már sejtette, hogy nagyon sűrű lesz a mezőny. A második rövid szabadedzésen Balázs 1.43.94-re, Viktor 1.45.0-ra tornázta le az idejét. A második mért edzésre, ami csak 25 perc, nagyjából összeállt a futómű, és áttétel beállítás. Balázs 21. lett 1.43.21 köridővel, mindössze 2.4-el lemaradva a fantasztikus 1.40.8 időt teljesítő olasz Xerox Ducati-s (gyári csapat, Bayliss csapattársa) Canepa-tól. Viktor 33., 1.43.9-el, ő 3.1-re a legjobbtól, és 0.7-re Balázstól. A mezőny sűrűségére jellemző, hogy a két magyar közti hét tized másodperc 14 pozíciót jelentett. Ha csak (bár tudjuk, hogy a sportban nincs ha!) egy másodperccel gyorsabbak, Balázs 10, Viktor 16. helyről rajtol. Ennél most technikai és a pályaismereti hátrányunk jóval nagyobb. A warm-up-ra Balázs felszívta magát, és használt gumival is javított a legjobb köridején (1.43.0). Beállt a gyári suzukis Európa Bajnok Simeon mögé (Ő az Alstare Suzuki felfedezettje, Biaggi csapattársa), és keményen nyomta. 13. lett, 1.3 másodpercet kapott az Alstare-ostól, ez nem rossz! Viktor is feljött a 28. helyre, úgyhogy bizakodva vártuk a versenyt.

A VB-én elsőnek kezdett a Stock 1000, délelőtt 10.44-kor pontosan nekilódult a mezőny a 13 körös viadalnak. A rajt után Balázs hármat hátra, Viktor hármat előre lépett. Három kör elteltével Balázs már 21. volt, megelőzve az angol Jenkinson K7 Suzukiját, és később az olasz Romanelli Ducatiját. Közben Viktor is lépkedett feljebb, és a hatodik körben már 25. volt. Balázs nagy harcban kifékezte a Pedercini Ducati dél-afrikai versenyzőjét, Moraist, és a hajrának köszönhetően már a 16. helyen száguldott. Átverekedte magát egy ötös bolyon, és elkezdte üldözni a legjobb pozíciót elfoglaló hondás M. Rohtlaan-t. Matej Smrz és Tode szokta a Hondát legjobban képviselni, de Matej végigkrosszozott egy sóderágyon, Tode pedig 600 SSP-ben indult, ahol előrébb végzett, mint ezerben. Viktor beleakadt a Ducatis szlovén Nedog-ba, és négy körébe került mire legyűrte. Sajnos közben az egyenesben mindkettőjüket kikerülte (egyszerre) a Holland R. Schouten. Viktor így 23. lett, majdnem megfogva régi ellenfelét, az angol M. Bond-ot, aki egy K7 Suzukival megy, nem kicsivel jobb top-speed-eket elérve. Balázs közben ledolgozta a hátrányát Rohtlaan-al szemben, és egy-két hajmeresztő keresztbe csúszásos féktáv után leküzdte a hondást. Ismeretlen pályán pontszerzés egy 2006-os géppel!

Beigazolódott, hogy versenyzőinknek helyén van a szívük, és tehetség terén is megáldotta őket az ég.
A 15. és a 23. hely mutatja, hogy fel tudnak nőni a feladathoz, és Talmácsi Gabi szárnyalását talán más magyarok is követhetik. Ezt legjobban az elért időeredmények bizonyítják. A győztes olasz Corti-tól (Yamaha Team Italia) köridőben Németh 1.83-ra, tőle Kispataki 0.9-re volt. Kezdünk beletartozni a Világ élvonalába. Vasárnap Magny Cours-ban az utolsó felvonás a Francia nagydíjért.

A futam végeredménye:
1. Corti Claudio - Yamaha Team Italia - Yamaha YZF-R1
2. Canepa Niccolň - Ducati Xerox Junior Team - Ducati 1098S
3. Badovini Ayrton - Biassono Racing Team - MV Agusta F4 312 R 4
4. Roberts Brendan - Ducati Xerox Junior Team - Ducati 1098S
5. Simeon Xavier - Alstare Suzuki Corona Extra - Suzuki GSX-R1000 K6
6. Baiocco Matteo - Umbria Bike - Yamaha YZF-R1
7. Dionisi Ilario - Cruciani Moto Suzuki Italia - Suzuki GSX-R1000 K7
8. Pirro Michele - Yamaha Team Italia - Yamaha YZF-R1
9. Foray Freddy - Team Zone Rouge - Yamaha YZF-R1
10. Mahr René - Vd Heyden Motors Yamaha - Yamaha YZF-R1
11. Van Keymeulen Didier - TTSL-MGM Racing - Yamaha YZF-R1
12. Verdini Luca - RCGM Team - Yamaha YZF-R1
13. Sutter Daniel - Peko Racing - Yamaha YZF-R1
14. Giuseppetti Dario - MGM Racing Performance - Yamaha YZF-R1
15. Nemeth Balazs - Full-Gas Racing Team - Suzuki GSX-R1000 K6
...
23. Kispataki Viktor - Full-Gas Racing Team - Suzuki GSX-R1000 K6




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár