hirdetés
2008-10-21 11:10:39 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Vasárnap befejeződött a 7. szupermoto világbajnokság. A Görög Nagydíjon kétszeresen is a német Bernd Hiemer és a francia Adrien Chareyre diadalmaskodott. Mindketten nagydíjgyőztesek lettek a kategóriájukban és ezzel mindketten világbajnokok lettek. Az S1-ben a KTM-es Hiemer, míg az S2-ben a husqvarnás Chareyre. A vb-címükkel immár mindketten kétszeres világbajnoknak számítanak.

hirdetés
Hiemer

A 25 éves Aszfalt Szörfös, az egykori krosszos Bernd Hiemer csattanós választ adott az őt kritizálóknak. Két héttel ezelőtt a legnagyobb riválisát, a háromszoros világbajnok francia Thierry Van Den Bosch-t egy vitatható döntés után kizárták a Tengeri Alpok Nagydíj 1. futamából, amiért sokan úgy vélték, hogy Hiemer egy íróasztal mellett meghozott határozat következtében jutott előnyhöz VDB ellenében. Az előny vitathatatlan – Hiemer 29 pontos előnnyel várhatta a Görög GP-t, míg VDB és az Aprilia fellebbezésére még mindig nem válaszolt a nemzetközi szövetség, a FIM - , azonban Hiemer a mindent eldöntő görögországi viadalon megmutatta, hogy képes egyenlő feltételek mellett is legyőzni VDB-t. Amíg Hiemer egy-egy 3. és 1. hellyel megnyerte az idei első nagydíjgyőzelmét – a német 2006 után lett egyébként nagydíjgyőztes ismét - , addig VDB egy-egy 2. és 3. hellyel a második lett. Van Den Bosch a 2. futamban bukott, miután balesetet szenvedett a husqvarnás francia Thomas Chareyre-rel. VDB a 3. helyről esett el és a 9. helyről zárkózott fel.
Hiemer 2006 után lett ismét világbajnok. Két éve még az open kategória legjobbja lett, míg idén 450-es géppel is a csúcsra jutott. Pedig tavaly nem igazán ment Hiemernek az S1-ben. A 8 fordulós vb-n csak kétszer tudott dobogóra állni, egyszer sem volt nagydíj- és futamgyőztes, míg a vb-címre egy pillanatra sem volt esélyes, hiszen csak a 4. helyen végzett. Idén viszont ő volt a legkiegyensúlyozottabb, csak egyszer nem volt dobogós, míg sokkal kevesebbet rontott VDB-nél. Hiemer mellett a KTM is elégedett lehet. Az osztrák márka 2006 végén megszűntette a gyári csapatát a szupermoto vb-n. Az olasz KTM Miglio alakulat azonban bebizonyította, hogy egy szatellit KTM csapat is képes lehet a vb-elsőségre.
Miszter Szupermoto, azaz Van Den Bosch tehát 2007-hez hasonlóan idén is lemaradt a vb-címről, ám a munkaadójának, az Apriliának mégis jutott siker is. Az olasz márka az SXV4.5-tel megnyerte a gyártói vb-címet – az Aprilia 15 futamból 8-szor győzött.


Chareyre

A 22 éves Adrien Chareyre egyedülálló dolgot vitt véghez idén. Ő lett az első, aki két egymást követő szezonban is világbajnok tudott lenni a szupermoto vb-n. Tavaly ugyebár az S1-ben egy 450-es Husqvarnával világelső lett Van Den Bosch előtt, míg idén felköltözött az S2-be, ahol mindenidők egyik legnagyobb párharcát nyerte meg az olasz Davide Gozzini ellenében az open kategóriában. A Görög GP-t – Szalonikiben egy teljesen új pályán zajlott le a szezonzáró – Chareyre 9 pontos előnnyel várhatta Gozzini előtt, amiért az olasznak mindenféleképp csak a kettős győzelem jelentett valamiféle reményt a vb-címre. Gozzininek azonban nem ment és nem is volt szerencséje. Ellenben Chareyre az idei negyedik nagydíjgyőzelmét gyűjtötte be egy-egy 1. és 2. hellyel. Gozzini már a szuperpole-on bukott. Az 1. futamban a Chareyre elleni párbajban a tereprészen hibázott, amiért csak a 2. helyen érkezhetett be. A 2. futamban aztán nagyon peches volt: már az 1. körben defektes lett a hátsó gumija, amiért minden esélye elszállt a vb-aranyra. Gozzini – kijött kerékcserére és az utolsó helyről folytatta a futamot - egy-egy 2. és 12. hellyel még a dobogóról is lemaradt, hiszen csak a negyedik lett a Görög GP-n.
Chareyre - aki idén Gozzini mellett legyőzte a kétszeres világbajnok belga Gerald Delepine-t is – egy különleges ajándékot kapott a Husqvarnától a vb-címe után. A jövő héten a spanyolországi Albacetében kipróbálhatja a BMW – a Husqvarna tavaly óta már a bajorok tulajdona – új szuperbike motorját, az S1000RR-t, amely 2009-ben fog debütálni a szuperbike vb-n. A Husky egyébként az S2-ben a gyártói vb-címet is megszerezte. Ez volt a márka 9 szupermoto vb-aranya, míg összesen már 74 vb-címnél jár.


Változások
A Görög GP-n a pályán kívül is szenzációs események voltak. Kiderült ugyanis, hogy 2009-ben a nemzetközi szövetség, a FIM két év után ismét radikális módosításokat fog végrehajtani a szupermoto vb-n. Amelynek a története szinte egész végig a változásokról szólt eddig. 2003 után ismét csak egyetlen egy kategória lesz. Az S1 és az S2 egybeolvad és az új S1 géposztályban 450-es valamint nagyobb hengerűrtartalmú gépek vehetnek részt. A lebonyolítási rendszer is megváltozik. 2004 után ismét lesz egy szuperfinálé, amely a két futam után kerül megrendezésre. A FIM egy kupasorozatot is ki akar írni, amelyet direkt a nagyköbcentis kéthengeresek számára hoznának létre. Azaz a KTM Supermotonak, a Ducati Hypermotardnak és a BMW Megamotonak. Ezek az óriások viszont csak aszfaltpályán versenyeznének, hiszen túl veszélyes lenne őket felvinni a tereprészre.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár