hirdetés
2008-10-14 11:42:50 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az első helyet illetően nem született meglepetés a 3. szupermoto csapat vb-n, hiszen a favoritnak tartott olasz válogatott esélyeshez méltóan fölényesen nyert 2006 után. A bolgárok viszont annál inkább meglepetést okoztak, hiszen senki sem gondolta volna előzetesen, hogy képesek lesznek a 3. helyre.

hirdetés
Gondok gondok hátán

    Sajnos ha a szupermotoról van szó, akkor mindig problémákkal találkozunk. A bulgáriai Plevenben megrendezett Nemzetek Szupermotoján – a pleveni pálya a világ egyetlen teljesen leaszfaltozott szupermoto pályája, hiányzik róla a szupermoto egyik legmeghatározóbb része, a terepszakasz, de ez egy másik történet – csak 14 nemzet indult, volt 11 felnőtt csapat és 3 junior alakulat, és rengeteg volt a nagynevű hiányzó. A tavalyi világbajnok csapatból, a francia válogatottból az összes nagy név hiányzott. Nem volt ott Thierry Van Den Bosch, Adrien és Thomas Chareyre sem. A belgáknál hiányzott Gerald Delepine és Eddy Seel. A németeknél nem láthattuk Bernd Hiemert és Jürgen Künzelt. Ahogyan a briteknél Christian Iddont sem. Míg az amerikaiak 2006 és 2007 után idén sem jöttek el! Jó hogy a szupermoto csapat vb még nagyon gyerek cipőben jár, ám még csak előjele sincs annak, hogy valamennyire közelítene a rangja a motokrossz, az enduro, a salakmotor és a triál csapat vb-hez!



Fölény


    A szupermoto nagyhatalmai közül egyedül az olaszok képviseltették magukat a legjobb motorosaikkal. Hiszen az azzurrik triójában ott volt Ivan Lazzarini (Aprilia), Davide Gozzini (TM) és Attilio Pignotti (KTM). Olyanok voltak ők, mint a Nemzetek Krosszán az amerikaiak. Akik azonban sokkal könnyedebben nyertek az amcsikhoz képest. Pedig voltak gondjaik az olaszoknak. Lazzarininek motort kellett cserélni az edzésen, mert tönkrement a blokkja. Gozzini a warm-upon és az 1. futamban végig váltógondokkal küszködött. Míg Lazzarini a 3. futamban az élről bukott. A szabadedzéseken még nem mutatkozott meg az olaszok fölénye. De utána már az olaszok átvették a főszerepet. A három kategória, az S1, az S2 és az Open időmérőjén, a három kategória kvalifikációs versenyén, valamint a warm-upon is az olaszok voltak a legjobbak. Aztán következett a 3 futamos döntő, minden futam 13 körös volt. Az 1. futamban Lazzarini több mint 6.5 másodperccel nyert, Gozzini a 15. helyről feljött a 2. helyig, de a váltója miatt visszacsúszott a 7. helyig. A 2. futamban már javított Gozzini, a 15. helyről rajtolva is győzött. Pignotti a futamban a 3. helyen zárt. A 3. futamban Lazzarini el akart húzni, de a 2. körben az élről bukott. Lazzarini a 6. helyről felzárkózott a 3. helyig, míg Pignotti a 4. helyen végzett. Azaz fölényesen diadalmaskodtak az olaszok. Az olaszoknak, az összes szakágat, a triált, az endurót és a motokrosszt is beleszámítva, ez volt a 21. csapat vb-címűk.

Bolgárok

    A franciák sem okoztak csalódást, hiszen a sztárjaik nélkül is hozták a dobogós helyezést. A franciák 2006 után újra másodikok lettek. Sylvain Bidart már benne volt a 2006-os válogatottban is, míg Adrien Goguet és Stephane Blot újonc volt a szupermoto csapat vb-n. A vendéglátó bolgárok viszont a Nemzetek Szupermotoján óriási meglepetést okoztak. Sok nagynevű válogatott nagyon foghíjas volt, de azt senki sem gondolta volna, hogy a bolgárok fognak a dobogó harmadik fokán végezni. A bolgároknak csak egy vb-menőjük van a szlovén állampolgárságot bolgárra felcserélő Ales Hlad révén. A válogatott két másik tagja, Rosen Toncsev és Alekszander Georgijev a különböző szupermoto Európa-kupákban indul – Georgijev az S1 Ek-ban, Toncsev az Open Ek-ban - , míg Toncsev újonc volt a csapat vb-n. És azt sem szabad elfelejteni, hogy Bulgária tavaly a csapat vb-n csak az utolsó, 16. helyet tudta megszerezni. Idén azonban a bolgárok kihasználták a pályaismeretüket, nagyon kiegyensúlyozottak voltak – Georgijev egy-egy 2. és 7., Toncsev egy-egy 6. és 8., Hlad egy-egy 6. és 10. helyet gyűjtött be - , aminek köszönhetően meg tudták előzni a briteket, akik sokkal esélyesebbek voltak az éremre. A britek 2006-ban és 2007-ben is harmadikok voltak, de idén csak a 4. hely jutott nekik.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár