hirdetés
2008-10-08 09:29:25 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Valami nagyon nincs rendben a szupermoto vb-n. A hétvégi olaszországi Tengeri Alpok Nagydíjon kevés induló volt, a nézők száma alig érte el az ezret, a háromszoros világbajnok Thierry Van Den Bosch egy nagyon furcsa diszkvalifikálást kapott, míg másfél hónappal a spanyol Jorge Nestor Cabrera durva balesete után ismét egy súlyos sérülés történt. A 2004-es világbajnok Jerome Giraudo bukott, de szerencsére már nincs kómában Nestor Cabrerával ellentétben.  A két kategóriában a nagydíjat egyébként az Andorrai GP után megint a két Chareyre-testvér, Thomas és Adrien nyerte meg. Adrien Chareyre ezzel hatalmas lépést tett az S2 vb-címe felé, ahogyan a német Bernd Hiemer is közelebb került az S1 trófeájához.



hirdetés



Giraudo

    Az augusztus 24-ei Osztrák Nagydíj után ismét egy szörnyű baleset történt az S1 géposztályban. A balesetet szenvedő Nestor Cabrera sajnos azóta sem ébredt fel a kómából. Pontosan ezért volt félelmetes látni azt, hogy a 28 éves francia Jerome Giraudo szintén eszméletlen maradt a bukása után és az első orvosi jelentések szintén nem voltak biztatóak. Giraudo az egyik legnagyobb név a szupermotoban. Ő szerezte meg az Aprilia első nagydíjgyőzelmét és első vb-címét a szupermotoban. 2004-ben ő volt az S2 világbajnoka. Giraudo vasárnap az 1. futamban is nagyszerű volt, hiszen a 3. helyen zárt, amely az idei legjobb eredménye volt. A 2. futamban viszont félelmetes balesetet szenvedett. A 2. körben a tereprészen ráesett egy ugratóra és fejjel a földnek csapódott. Azonnal leintették a futamot, hiszen Giraudo nem mozdult. Eszméletét vesztette és kómába esett. Helikopterrel a lehető leghamarabb kórházba szállították, ahol az előzetes diagnózisok válltörésről, nyak- és fejsérülésről, valamint agyi vérömlenyről szóltak. Az olasz HM Honda Racing Monticelli csapat tagja tehát hasonló sérüléseket szenvedett el, mint Nestor Cabrera. Szerencsére azonban Giraudoval kapcsolatban már jobb hírekkel is szolgálhatunk. Már nincs kómában és nincs életveszélyben sem. Giraudo balesete ellenére az S1 2. futamát az Osztrák GP-vel ellentétben nem törölték, hiszen újraindították a versenyt.

Kizárás
 
    Az újraindított viadalon Mister Supermoto, azaz a szupermoto vb legnagyobb alakja, Van Den Bosch könnyedén diadalmaskodott, azonban a háromszoros világbajnok mégis nagyon mérgesen hagyta el Olaszországot. Az ok egy nagyon furcsa döntés volt. Az 1. futam elején izgalmas párbaj volt VDB és a vb-éllovas Hiemer között. VDB az 5. körben a tereprészen akarta megelőzni Hiemert. A manőver nem sikerült. VDB első kereke megcsúszott és a francia a bukása közben magával rántotta Hiemert is. Mindketten vissza tudtak állni: VDB második, Hiemer harmadik lett. A zsűri azonban a verseny után azonnal diszkvalifikálta VDB-t, mondván túl agresszív és sportszerűtlen volt. Az esethez hozzá kell tenni, hogy Hiemer csapata, az olasz KTM Miglio nem reklamált a történtek után. A kizárásról egyedül a zsűri döntött. Amelyen lehet vitatkozni. Hasonló balesetek szinte mindennaposak a szupermotoban és a motokrosszban is. Úgyis fogalmazhatnánk, hogy ez egy szokásos versenybaleset volt. Míg a motokrosszból elterjedt blockpass teljesen bevett manőver a szupermotoban is. Azaz aki belső ívre tud kerülni egy kanyarban az élen haladó mellé, az kiszoríthatja a riválisát és előzhet is. Így tett VDB is. A múltban tehát nagyon sok krosszost és szupermotost lehetett volna már eltiltani. A nemzetközi szövetség, a FIM most akkor lenne a leghitelesebb, ha szabályba foglalná a blockpass tilalmát. De erről egyelőre nem szól a fáma. Az viszont tény, hogy VDB kizárásával – a zsűri VDB-t a 2. futamból is ki akarta zárni, de az Aprilia fellebbezése után mégis elindulhatott – Hiemer sokkal közelebb került a 2. vb-címéhez. Hiemer egy-egy 2. és 4. hellyel harmadik lett, amivel 40 pontot szerzett, azaz 15 ponttal többet, mint Van Den Bosch. Hiemer tehát már 29 ponttal vezet VDB előtt és már csak a Görög GP van hátra.

Chareyre-fivérek

    A két Chareyre-testvér nem volt annyira átütő, mint Andorrában, de mégis nyertek. Kihasználták másik hibáit, a saját hibáik után egyből javítottak, míg végig nagyon kiegyensúlyozottak voltak. Az S1-ben a 20 éves Thomas Chareyre előbb kihasználta Van Den Bosch és Hiemer bukását, és könnyedén nyert. A 2. futamban nem volt esélyes a győzelemre, de a 3. helyért folyó csatát megnyerte Hiemer ellen, aminek köszönhetően az idei második nagydíjgyőzelmét ünnepelhette. Az S1-ben még négyen esélyesek a vb-címre. Hiemer, VDB, Thomas Chareyre és az olasz Ivan Lazzarini. Az idősebbik Chareyre-nek, a 22 éves Adriennek az öccséhez képest sokkal nagyobb a sansza a vb-aranyra. Az idei 3. GP-diadalával ugyanis megint elhúzott a legnagyobb riválisától, az olasz Davide Gozzinitól. Az S2-ben idén sokadik alkalommal Chareyre-Gozzini csata volt és a győzelmek sorsát rendre a hibázások döntötték el. Az 1. futamban a párbaj az utolsó körben dőlt el. A TM-es Gozzo bukott, amiért Chareyre ölébe hullhatott az első hely. Gozzini a 6. helyen ért célba. A 2. futam nagyon hasonló volt, de ebben már Chareyre hibázott. Megint Gozzini diktálta az iramot és újra Chareyre volt az üldöző. Gozzini másodszorra nem hibázott, ellenben Chareyre igen, amiért a 3. helyen érkezett be. Az S2-ben már csak Gozzini vagy Adrien Chareyre lehet világbajnok. Görögország előtt Chareyre előnye 11 pont.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár