hirdetés
2009-07-01 14:52:27 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

Újra Szlovákiában, egész pontosan Dunaszerdahelyen rendezték meg a magyar Supermoto OB legújabb fordulóját.

hirdetés
A határtól nem túl messze fekvő pálya kifejezetten kedvezett ennek a versenykategóriának, rengeteg előzési pont, és egy-egy hosszabb egyenes tette élvezetessé a futamokat. Az előzetes kiírás szerint 80-20%-os arányban lett volna a keményburkolatú és a földes út, de az esős körülmények miatt utóbbit törölték. A szerencse is versenyzők mellé szegődött, hiszen az eső még délelőtt végleg elállt és így a program előrehaladtával folyamatosan száradt a pálya. Ettől függetlenül természetesen az off-road szakaszok később is kimaradtak, az azt kedvelőknek ezúttal nem kedvezett a pálya vonala. Van ilyen is. Néző sajnos kevés volt köszönhetően a rossz időjárásnak, akik viszont kint szurkoltak, nagyon jó csatákat láthattak.



Open kategória
Az Open kategóriában indultak a legtöbben, 23 versenyző ugrott neki a kvalifikációnak. Ebből csupán hét volt magyar versenyző, de becsületükre legyen mondva, kettő kivételével mind ott voltak az első 8-ban a rajtnál. A nagy riválisok, Bencsik Dániel, Nyilas László és Kis Tibor ebben a sorrendben indultak a 2-3-4. helyről. Magyar fronton tőlük vártuk a legjobb eredményt.



Az első futamon már csak 20-an indultak. A legjobb az egész mezőnyben Bencsik Dániel volt, aki szó szerint kioktatta a többieket. 12 másodperccel előbb ért a célvonalhoz, mint a második Snizek Lukas, ami azt jelenti, hogy átlagban körönként 1mp-et adott neki. A következő magyar Nyilas László lett az 5. helyen, majd utána Beráth Zsolt a 9.-en. Kis Tibor, aki az edzésen nagyon jót ment, egy kört kapva csupán a 12. lett.

Az első verseny vizes aszfalton folyt, de a második már majdnem teljesen szárazon. A változó körülményeket mi sem jelzi jobban, hogy teljesen más eredmények születtek, mint előtte. A legjobb magyar az előző versenyen 11. helyezést elérő Bohács Róbert lett, aki éppen hogy megelőzte az 5. helyen befutott Deák Pétert. Kis Tibor 5 helyet javítva a hetedik lett, következő honfitársként pedig Ficel Róbert a kilencedik. Az eddig remekül szereplő Bencsik Dániel 1 kört kapva 14., Nyilas László pedig csak az utolsó előtti, 18.helyen gurult be. Utóbbi versenyzőnek problémái akadtak a verseny második felében, hiszen az elején még ő szerezte a futam ötödik legjobb köridejét.

Prestige kategória
A prestige-ben a szokásosnál is kevesebben indultak, összesen nyolc versenyző kezdte meg a reggeli időmérő edzést. Köztük három magyar, ifj. Kökényesi György, Kecskeméti Márk és Zóka Attila képviselte hazánkat. Kökény a második időt motorozta, Márk kicsivel több, mint egy tizeddel lemaradva a harmadik lett, negyediknek pedig további nyolc tizedet kapva Zóka hozta be a gépét.



Az első verseny rögtön nagy izgalmakat hozott. Sajnos már az elején kiderült, hogy az időmérőn legrosszabbul szereplő Tomás Tranicek kibérelte az első helyet és 12 másodperccel megelőzve a másodikat magabiztosan nyert. Viszont a 2-3-4. helyen komoly verseny alakult ki. A bolyt végig Jiri Bocek vezette, de nem nyugodhatott, hiszen a 19 kör legvégéig is úgy tűnt, hogy a mögötte meccselő Kiskökény és Kecskeméti Márk duó akármikor beéri őt. A párharcból végül, rettentően szép motorozást bemutatva a vizes aszfalton, Márk jött ki győztesen.

A második, száraz versenyt ugyanúgy Tranicek nyerte, de csupán 2mp-cel volt lemaradva tőle Kökényesi Görgy. A magyarok közül ő szívta fel magát a legjobban, na meg előző futambéli nagy ellenfele, Kecskeméti Márk, akinek viszont a hatodik körben fékproblémák miatt ki kellett állnia. A harmadik magyar, Zóka Attila a hatodik helyen zárt.

Címkék:  supermoto , ob




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár