hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

Az utolsó összecsapás Különlegesen végződött a 2007. év Supermoto országos-bajnoksága, és ez nem csak az egyedi, városi környezetnek volt köszönhető.

hirdetés
Supermoto OB - Szeged


A kétnapos eseményre a szegedi rakpart aszfaltcsíkjából, a Tisza-meder fövenyére nyúló strapás off-roaddal megspékelt, 1000 méteres pályát alakítottak ki a rendezők id. Kökényesi György szakágvezető alapos közreműködésével. A hűvös, de napos időjárásnak, valamint a frekventált helyszínnek köszönhetően megteltek a pálya menti lelátók - ami eredeti rendeltetése szerint a rakpart lépcsője - s míg péntek este még csak nyomokban látszódott, hogy itt valami komolyabb supermotos történés lesz, szombat és vasárnap nem várt fordulatokkal tarkított, rendkívül látványos versenyt nézhettünk végig. Épp ezért szomorú és érthetetlen a rendezvény színvonalához, rangjához méltatlanul megcsappant versenyzői létszám.
A szombati edzésnapot követően nagy matekolás folyt az OB pontállás kifüggesztett lapjai előtt, mert utolsó forduló lévén ez volt a végső lehetőség a bajnokság befolyásolására: kinek ki előtt mennyivel kell befutni, hogy megőrizze vagy javítsa a helyezését, esetleg ellustálkodhat-e egy futamot a kettőből, stb. A jól megfontolt stratégiák az idő előrehaladtával aztán sorra összedőltek.


Supermoto OB - Szeged

Tóth Ádám (11) és ifj. Kökényesi György (9) egymást előzgették

A Prestige kategória első futama eleinte egész játékosan zajlott. Tóth Ádám (KTM, Gold Supermoto SE) és ifj. Kökényesi György (Aprilia, Vega MSC) az élen néző-izgató tribünmotorozást mutatott be, ahogy folyton egymást előzgetve rótták a 15 perc +2 kört. A harmadik helyért már élesebb volt a küzdelem Gagyi Péter (Suzuki, RO) és Horváth László (Sherco, Blue Scorpions MC) között, hiszen náluk a nemzetközi bajnokság bronza volt a tét. Majd amikor már azt vártuk, hogy Kiskökény megunja a fogócskát, és alaposan meglép Ádám elől, az Aprilia megállt a terepen és többé nem volt hajlandó beindulni - mint később a depóban kiderült, egy elrepedt akku kábelsaru volt a ludas. A többszörös magyar és Európa-bajnok a pálya legtávolabbi pontjáról volt kénytelen hazatolni a gépet, és a leintésre épp szabályosan el is érte volna a célvonalat, ám akkor történt valami, ami az utolsó helytől is megfosztotta. A célegyenesben Benner Zsolt (KTM, Blue Scorpions MC), végtelen sportszerűségről téve tanúbizonyságot, megtolta az addig fáradtan ballagó Kökényesit, aki így gurult át végül a kockás zászló előtt. Az esetnek viszont kizárás lett az eredménye, merthogy a sportbírók közreműködésén kívül minden idegen segítség igénybevételének minősül, aminek diszkvalifikáció a következménye. Tehát a pályabíró nagyon helyesen tette, amikor segített Kiskökénynek kitolni a motort az off-road gödréből nehogy visszacsússzon, de pár perccel később még a futam közben - pont a leintéshez - kapott Bennertől lendületet. Amilyen szép innen, olyan csúf amonnan a szituáció. Ezen kívül rendesen felbolydult tőle a mezőny, mert Kökényesi nullázásával jól összekavarodtak a bajnoki pontszerzés esélyei: ha például kihagyta volna a második futamot is, elveszti a hazai értékelés bajnoki címét. Persze nem így történt, de volt mit aggódni akkor is. A következő etapban Tóth Ádám minden tekintetben biztos másodikként egy lazán meghúzott csavar miatt elhagyta a sebességváltó kart, és a maradék távon egyesbe ragadva igyekezett megőrizni előnyét Horváth Lacikától, aki gyors fejszámolás után kihozta, hogy ha megelőzi Ádámot, elveszi Gagyitól a nemzetközi értékelés dobogójának alsó fokát. Sajnálatos módon a kivitelezésre már nem maradt elég ideje, így rettentően fájdalmas egy ponttal szorult a román mögé. Kökényesi György pedig úgy lett magyar bajnok, hogy az utolsó fordulón nem tudott a pódiumra kerülni, Tóth Ádámnak, Horváth Lászlónak és Gagyi Péternek "engedte át" ezt a megtiszteltetést.

Supermoto OB - Szeged

Az összevont utánpótlásban is nagyon jó versenyt láthattunk

Az összevont utánpótlás kategóriában a 85cc-s KTM-mel versenyző Ónódi Benjámin (Motomax MSC) bámulatos teljesítményt produkált. Míg az első futamban még sikerült az 560-as KTM-met hajtó Soltész Nagy Tamásnak (Vega MSC) megőrizni Benitől az elsőségét, a második futamban már ezt a nagymotort is maga mögé utasította a junior. A szegedi verseny UP Open ezüst- és bronzérmese Happ Olivér (Suzuki, Motomax MSC) és Kovács Zsolt (KTM, Vega MSC) lett. 85cc-ben Varga Márk (KTM, Blue Scorpions MC) futott be másodikként.

Supermoto OB - Szeged

Vermes Sándornak (79) és Holdonner Norbertnek (101) csak egymásra kellett figyelnie

Nagy dráma játszódott az Open géposztály pontozásában is, ahol ugyan Vermes Sándor (KTM, Speed Tech SE) és Holdonner Norbert (KTM, Motomax MSC) elsőségét szinte semmi nem veszélyeztette - legfeljebb ők egymást -, ám Bohács Róbertnek (KTM, Vega MSC) bőven akadt félnivalója. Ő ugyanis úgy érkezett a rakpartra, hogy a sikertelen évkezdést követően progresszív fejlődésnek induló szegedi Varga Oszkár (KTM, Gold Supermoto SE) már egyetlen pontnyira tört az addig békés harmadik bajnoki helyére. Majd Bohács technikai okokból nem tudott elindulni az első futamban (megj.: ugye-ugye, nem kellett volna edzés után a lépcsőn randalírozni azzal a motorral), és a másodikat is hamar fel kellett adnia, de Voszi legalább bravúrosan megnyerte mindkettőt, amivel nemcsak a hazai közönség előtt rendezett versenyen aratott győzelmet, hanem könnyedén lelökte az éves értékelésben negyediknek Robit is.

Bohácsnak azonban maradt még egy esélye a szépítésre. November 4-én a török motoGP pályán, Izmitben kerül megrendezésre a supermoto Európa-kupa zárófordulója. Kiskökény több mint 20 pontos előnyével akár már a bajnoki címre melegíthet, Robi viszont nagy szerencsével a kontinensverseny harmadik helyére is felléphet.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár