hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

Kiskökény remekelt A Rabócsiring lassan hagyományt teremt a supermoto versenyek rendezésével.

hirdetés

A VEGA Motorsportklub mellett a Motor Mánia nyíregyházi kereskedés vállalt főszerepet az esemény létrehozásában. Az elmúlt években nem először fordult elő, hogy egy Európa Kupa versenyt a rendező ország bajnoki fordulójával együtt bonyolítsanak. Ebben az esetben is ez látszott a legcélszerűbbnek: a 19 fős kiemelt mezőny megosztása komoly izgalmaktól fosztotta volna meg a szép számmal jelenlevő közönséget. A dupla rendezés azért is volt előny, mert újabb magyar versenyzők szerezhettek Európa Kupa pontot, és a legjobb bulgárok beleszólhattak a magyar bajnokság pontversenyébe. Bár ez az első edzéseken még nem látszott, de az elmúlt versenyek alapján sejteni lehetett, hogy a nap két főszereplője Kalin Kulev (BMF, KTM) a bulgárok supermoto-gyöngyszeme, és a kétszeres Európa Bajnok Kökényesi György (Vega MSC, Aprilia) lesz. Az első pályaismereti edzésen Kiskökény és Kulev szinte ugyanolyan idővel jött le a pályáról, annyit azonban érdemes megjegyezni, hogy ez az 55 mp-es köridő már jobb volt, mint a májusi magyar bajnoki fordulón elért legjobb mért idő.

A második szabadedzésre már felzárkóztak a többiek is: 4 versenyző volt 55 mp-en belül. A kvalifikációs edzés már igazi presztízs-harcot hozott: 6 versenyző körideje kezdődött 53 másodperccel, köztük Vermes Sándoré (Speed Tech SE, KTM) és Horváth Lászlóé (Blue Scorpions MC, Sherco), akik nem szégyenlős módon beverekedték magukat a legjobbak közé. Vermes 2. rajtkockája és Horváth 5. rajthelye meglepetést és izgalmat keltett a depóban. Kulev pole-pozíciója megkérdőjelezhetetlen maradt. A vasárnap délelőtti mért edzés után szinte senki nem tudta megmondani a várható első három helyezett nevét. De az edzés az edzés, a verseny meg egy másik történet.

Kiskökény - Máriapócs


Az első futamban Kiskökény eldobta a kuplungot, és 3. rajtkockája ellenére elsőnek fordult be a rajtegyenes végén, maga után húzva Kulevet. Az első kör után a mezőny többi tagjára senki sem figyelt, mert a magyar és bulgár harcos olyan csatát vívott, amely minden néző idegeit feltüzelte. Kiskökény nagyokat fordult, észveszejtően rontott rá a terepre, de Kulev az összes gyorsításon és a ravasz féktávokon mindig utolérte. Betudható volt ez Kulev 610 köbcentis KTM-jének javára írható teljesítmény-különbségnek is, de az is játszhatott ebben szerepet, hogy Kiskökény májusban ugyanitt akkorát esett, hogy az Apriliából egy enyhe hajlatú kiflit csinált. Ez a futam nem csak a tudásról, hanem a két versenyző taktikai érzékéről és idegállapotáról is szólt. Most Kiskökény bírta tovább. Kulev a kapkodásban az off-road-on elcsúszott, és bár motorját gyorsan felkapta, a magyar bajnokra gyakorolt nyomását nem tudta folytatni. Tóth Ádám (Gold Supermoto SC, KTM) nyugodt motorozással a 3., Gagyi Péter (FRM, Suzuki) a 4. helyre érkezett. Kiskökény előnye az Európa Kupában ezzel 9 pontra növekedett, ami azt jelentette, hogy Kulev-nek a máriapócsi 2. futamot és az utolsó török verseny mindkét futamát meg kell nyernie ahhoz, hogy kupagyőztes lehessen. Ez a teher meg is látszott a mindig vidám bulgár versenyzőn. Noha Kiskökény feszültsége sem csökkent, a két futam között fel tudta mérni hogy ezentúl nem kapkodni, nem kockáztatni, hanem higgadtan versenyezni kell.

Kulev - Máriapócs

A második futam rajtja láttán a hozzáértő emberek hátán felállt a szőr. Kiskökény talán centikkel Tóth Ádám előtt, bal oldalán a motorjához dörzsölődő Kulevval egyszerre akartak befordulni a ravasz jobb fordulóba. Látszott, hogy itt élet-halál küzdelemről van szó. A rázós helyzetet Tóth Ádám mentette meg, a gázt egy pillanatra elspórolva utat adott Kökényesinek, aki így nagyobb veszély nélkül jutott el a következő bal fordulóig, ahol a bal oldalán tolakodó Kulevvel kellett megismételni az előbbi akciót. Ha lehet a feszültséget fokozni, akkor Kiskökény és Kulev mindent megtettek ezért. Ha valaki csak egy pillanatra nézett a két száguldó versenyzőre, azt hihette volna, hogy egy vontatókötél tartja a KTM-et az Aprilia mögött, mert körröl-körre 2 m-nél soha nem nőtt nagyobbra a távolság. Kulev háromszor is betette első kerekét Kökény mellé, de az most nyugodtan és határozottan verte vissza a támadásokat. Újra a bulgár bakizott, ugyanabban a földes fordulóban, ahol az első futamban egy megbúvó kavicson elcsúszott, de leálló motorját most nem sikerült tüstént életre keltenie. Kiskökénytől egy teljes kört kapott, mire elindult, de a hátralévő versenytávon sikerült felküzdenie magát az Európa Kupa 5. helyére. Meglepetés és szép teljesítmény volt a Scherco-s Horváth László teljesítménye, mellyel az Európa Kupa dobogójának 3. helyére állhatott, a 2. hely az erdélyi Gagyi Péternek jutott, aki ezzel megerősítette 3. pozícióját az Európa Kupa sorozatban.

A következő hazai supermoto verseny egy különleges városi esemény lesz Szegeden a rakparton, október 13-14-én. A 2007-es szezon nyolcadik OB-ja nemcsak a záró forduló státusza miatt lesz emlékezetes, hanem mert megmutatkozhat a supermoto egyedi rugalmassága, hogy még egy város közepén is "össze lehet dobni" egy pályát hozzá.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár