hirdetés
2008-10-31 10:47:25 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az elkövetkező hétvégén befejeződik a 21. szuperbike vb-szezon. Az idényzárónak elsősorban három fő érdekessége lesz. A szuperstock 1000 Világkupán még négy motoros esélyes az elsőségre. A szuperbike vb 1993 után tér vissza Portugáliába, ahol idén egy teljesen új pálya fogadja a mezőnyt Portimaoban. Míg elméletileg vasárnap lesz a háromszoros szuperbike világbajnok, a 39 éves Troy Bayliss utolsó viadala. Azért csak elméletileg, mert Bayliss pár napja lenyilatkozta, hogy semmi kedve abbahagyni a motorozást!

hirdetés
A múlt héten az új portugál pályán egy úgynevezett felvezető tesztet tartottak, amelyen részt vett a brit szuperbike bajnokságban szereplő Honda HM Plant Leo Haslammel és Cal Crutchlow-val, valamint a gyári Ducati csapat Michel Fabrizioval és Troy Baylisszel. A tesztek végén pedig Bayliss nagyon meglepő dolgokat mondott. „Egyáltalán nincs kedvem abbahagyni a motorozást. Igaz többször elmondtam már, hogy az évvégén biztosan visszavonulok, ám ezt napról napra egyre jobban sajnálom. Már csak egy nagydíj van hátra és egyre inkább úgy érzem, hogy nem tudok lemondani a motorozásról. Szeretnék továbbra is a motoros világban, a szuperbike-ban maradni. Lehet, hogy megkérdezem a Ducatit, hogy nem lenne-e szüksége egy tesztpilótára!”  Bayliss nyilatkozata után tehát elkezdődtek a pletykák, illetve a találgatások. Tényleg marad-e, vagy pedig csak arról van-e szó, hogy Bayliss nagyon nehezen tudja befejezni a karrierjét. Majd meglátjuk. Az azonban biztos, hogy Portimaoban is nagyon izgalmas versenyek lesznek. Bayliss, akinek a Ducati egy különleges festésű motort készít, már egy hónapja megnyerte a vb-címet, amiért már nyugodtan kockáztathat. Biztosak lehetünk benne, hogy Bayliss csak a két győzelemmel lenne elégedett. De sok ellenfele lesz.



A vb-ezüstéremre még négyen, Noriyuki Haga, Troy Corser, Max Neukirchner és Carlos Checa esélyesek. A két gyári yamahás, Haga és Corser különösen hajtani fog. Haga jövőre már ducatis lesz, Corser 2009-ben már a BMW-nél húzza a gázt, amiért mindketten szépen akarnak búcsúzni a Yamahától. Ráadásul Corser idén végre először győzni akar. Max Biaggi és Ryuichi Kiyonari nevét is meg kell említeni. Biaggi is az idei első győzelmére hajt, míg a japán Kiyonari, aki idén már háromszor is nyert, a válltörése után tér vissza.

Portugál GP
Portugáliában 1988 és 1993 után rendeznek ismét szuperbike vb-t. 1988-ban és 1993-ban Estoril fogadta a mezőnyt. 1988. szeptember 11-én kettős Bimota siker született az olasz Davide Tardozzi és a belga Stephane Mertens révén. 1993. október 17-én viszont előbb a yamahás olasz Fabrizio Pirovano, majd a ducatis brit Carl Fogarty diadalmaskodott. Az új, Portimaoban felépült pálya 200 millió euróba került és október elején lettek kész vele. A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség, a FIM valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség, a FIA október 11-én és 13-án homológizálta a pályát, aminek köszönhetően a jövőben akár MotoGP és Formula-1-es nagydíjakat is tarthatnak rajta. A cél egyébként ez! A portimaoi pálya 4692 méter hosszú, 9 jobb és 7 bal kanyar található rajta, míg 64-féle pályakialakítással rendelkezik. A pálya az Atlanti-óceánhoz közel fekszik 250 kilométerre délre a portugál fővárostól, Lisszabontól. Portimao az egyik legkedveltebb portugál turistaparadicsom, amiért az új pályát Európa egyik autós-motoros központjának szánják. A tesztek után, amelyek elég rossz időben zajlódtak, Bayliss és a többiek is nagyon elégedettek voltak. A pálya dimbes-dombos, sok rajta a beláthatatlan kanyar, míg több ideális ív közül lehet választani. „Nagyon tetszett a pálya, amely idővel Európa egyik legkiemelkedőbb helyszínévé válhat. A pályán kevésbé számít a motorok tulajdonsága, hiszen itt elsősorban a motorosok vezetési tudása a fontos.”- mondta lelkesen Bayliss.



Honda, Lanzi
A Portugál GP előtt Bayliss mellett az olasz Roberto Lanzi valamint a holland Ten Kate csapat okozott még szenzációt. Portimaoban nem lesz ott az olasz Lanzi, aki idén egy futamgyőzelmet szerzett Spanyolországban. Az ok: Lanzi csapata, a ducatis olasz Team RG a csapattulajdonos, Roberto Gianfardoni súlyos betegsége miatt lemondta a részvételt. Lanzi emiatt jövőre új csapatot is keres magának. A hondás Ten Kate alakulat viszont már a 2009-es szezont készíti elő. A szuperbike-ban a Portugál GP-re Checa és Kiyonari mellé már a 21 éves brit Jonathan Reát nevezte be. Rea idén a szupersport vb-n a vb-címért csatázott, de jövőre már a szuperbike vb tagja lesz. Rea, a tavalyi brit szuperbike bajnokság másodikja, a török Kenan Sofuoglu motorját kapja meg debütálásként. Sofuoglu viszont visszatér az egykori sikerei színhelyére, a szupersport vb-be. A 2007-es szupersport világbajnok Portugáliában ismét a szupersport vb tagja lesz, ahogyan 2009-ben is.

Szuperstock
Miután a szuperbike-ban és a szupersportban már mind az egyéni, mind a gyártói vb-cím eldőlt, már csak a szuperstock 1000 Világkupában vannak megválaszolandó kérdések. A gyártói Vk-címre még a Ducati, a Honda és a Suzuki esélyes. Míg az egyéni Vk-trófeát még négyen, a belga Xavier Simeon (Suzuki), az olasz Alessandro Polita (Ducati), a francia Maxime Berger (Honda) és az ausztrál Brendan Roberts (Ducati) szerezhetik meg. Az izgalmak hatalmasak lesznek, hiszen az éllovas Simeon és a negyedik Roberts között csak 9 pont a különbség.

Második hely
A szuperbike vb-hez hasonlóan a szupersport vb-n is már csak az ezüstérem sorsa kérdéses. Miután az ausztrál Andrew Pitt begyűjtötte a 2. vb-címét, az ausztrálok a dobogó 2. és 3. fokát is meg akarják szerezni. Ugyebár a jelenlegi második Rea nem indul a szupersportban, amiért két ausztrál, a hondás Joshua Brookes és a yamahás Broc Parkes mindenáron meg akarja előzni. Ráadásul Brookes és Parkes is búcsúzik. Brookes elhagyja a vb-t és átköltözik a brit szuperbike bajnokságba. Míg Parkes a Yamahától köszön el.

Szervezési átalakulások
A szuperbike vb szervezeti felépítése az elmúlt csütörtök óta megváltozott. A vb svájci résztulajdonosa, az Infront Motorsport az olasz FGSporttól, azaz a Flammini fivérektől átvette a vb szervezését. A Flammini testvéreknek ezentúl csak az operatív teendőkkel kell foglakoznia.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár