hirdetés
2009-02-04 17:33:51 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Amíg a MotoGP-ből és az amerikai szuperbike bajnokságból kivonult a Kawasaki, addig a szuperbike vb-n közvetlen gyári támogatással vesznek részt a zöldek. Akiknél a technikai fejlesztésekért maga a ZX10R tervezője, Yasuhisa Okabe a felelős.

hirdetés
A Kawasaki idén mind a szupersport vb-n, mind a szuperbike vb-n hatalmas változtatásokat eszközölt, hiszen mindkét géposztályban új csapatokat indít. A szupersportban a francia Gil Motorsport helyét átvette a spanyol Provec Motorcard, míg a szuperbike-ban már nem a San Marinó-i PSG-1 képviseli a Kawát, hanem a brit Paul Bird Motorsport. A két új csapat közül a Kawasaki főleg a szuperbike alakulatra koncentrál. Hiszen a Kawasaki szuperbike vb-beli stratégiája teljesen megváltozott az elmúlt évekhez képest. A Paul Bird Motorsport – a brit csapat 2002-ben és 2003-ban Ducatival brit szuperbike bajnok volt, míg a vb-n tavaly debütált hondásként – sokkal nagyobb támogatást kap mind a Kawasaki Motors Europe-től, mind a Kawasaki japán központjától. Igaz erre már régóta nagyon nagy szükség volt. A ZX10R ugyanis a 2004-es bemutatkozása óta csak négyszer volt érmes és csak egyszer nyert! A brit Chris Walker emlékezetes győzelmet aratott 2006-ban az eső áztatta Holland GP-n.


A Kawasaki Europe sportvezetője, Steve Guttridge (balra) és Paul Bird, a Kawasaki új csapatvezetője nagyon bízik abban, hogy idén végre ütőképes lesz a ZX10R

A Kawasaki a szervezeti átalakítás mellett azonban főleg technikai újításokat hajtott végre. És az eddig lezajlott tesztek után nagyon úgy tűnik, hogy az új Kawasaki csapatnak, a Paul Bird Motorsportnak elsősorban csak logisztikai feladatai vannak. Ugyanis a technikai ellátást teljes egészében átvette maga a Kawasaki japán versenyrészlege. A Kawa az új csapatába 14 japán mérnököt küldött. Motorspecialistákat, elektronikai szakembereket és futómű gurukat. A 14 technikust pedig maga a ZX10R vezető tervezője, Yasuhisa Okabe koordinálja!

A Kawasaki emellett partnereket és beszállítókat is cserélt. Idén már nem az Öhlins szállítja a lengéscsillapítókat a Kawának, hanem a Showa. A ZX10R kipufogórendszere is új lett, hiszen az Akrapovicot leváltotta a japán Arata. A blokktuningban továbbra is nagy szerepe van a francia Akira Technologies-nak, de a japán versenyrészleg már sokkal jobban beleszól a fejlesztésekbe. Az olasz Magneti Marellival – amely a motorelektronikát és annak szofverét szállítja a Kawának – szintén sokkal szorosabbá tette az együttműködését a Kawasaki. Idén már a Magneti Marelli egy külön mérnököt rendelt ki a vb-re a Paul Bird Motorsporthoz.

A Kawasaki emellett a japán szuperbike bajnokságbeli fejlesztéseit is bevonja a szuperbike vb fejlesztéseibe. Ha Japánban beválnak a fejlesztések, azt a vb-n is alkalmazni fogják. A legutóbbi portugáliai teszteken az ausztrál Broc Parkes Magneti Marelli elektronikát használt, de a csapattársa, a japán Makoto Tamada már azt a Mitsubishi elektronikát tesztelte, amelyet a Kawa a japán bajnokságban is használ.

A Kawasaki főleg azért hozott idén drasztikus változtatásokat, mert 2008-ban nagyon rossz volt az együttműködés az egykori csapat és a Kawasaki, valamint a régi beszállítók és a Kawasaki között.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár