hirdetés
2008-11-17 10:38:53 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A leghíresebb Európán kívüli utcai motorkerékpár versenyen, a Macao Grand Prix-n az elmúlt vasárnap új győztest avattak. A 42. Macao GP-n a 24 éves brit Stuart Easton diadalmaskodott. A Honda is elégedett lehet, hiszen 2005 után nyert ismét a 6.2 kilométeres utcai pályán.

hirdetés
    Easton győzelme hatalmas meglepetés! Ez még akkor is így van, ha a múltban már voltak kiemelkedő eredményei Macaoban. Eastonnak idén volt egy súlyos csuklótörése. Az elmúlt hétvégén versenyzett először a hondás Doosan SMR csapatban, hiszen az idei brit szuperbike bajnokságban még Kawasakival motorozott. Míg Easton sosem volt szuperbike menő. Steve Hislop felfedezettje – Hislop 11-szer nyert a Tourist Trophyn és kétszer brit szuperbike bajnok volt - sokkal inkább a 600-as szupersport motorok specialistájának számított. 2002-ben brit szupersport bajnok volt és ugyanebben az évben a Macao GP-n is megnyerte a szupersport kategóriát. Míg Easton szerepelt már a szupersport vb-n is. A szuperbike-ban már nem voltak ennyire jó eredményei. 2004-ben a brit szuperbike bajnokságban a 23., idén a 13. helyen végzett. Macaoban pedig Easton legjobb helyezése szuperbike géppel egy 3. hely volt 2004-ben: négy éve közel 25 másodpercet kapott a győztestől. Easton idén a nagyon erős mezőny miatt sem tartozott a legesélyesebbek közé. Macaoban ott volt Michael Rutter, aki idén a 7. győzelmére készült. Rutterrel pedig ott volt a Ducati is, amely 2004 után tért vissza Macaoba. Míg Macaoban számos Tourist Trophy sztár is elindult. Easton ellenfele volt a brit John McGuinness, Guy Martin és Ian Hutchinson, az ausztrál Cameron Donald és az új-zélandi Bruce Anstey. De mégis Easton nyert, aki az ötödik Macao GP-jén tudott először győzni.

    Easton fokozatosan, edzésről edzésre gyorsult fel a csütörtöktől vasárnapig tartó 42. Macao GP-n. A szabadedzésen csak a 17. helyen végzett a számára ismeretlen CBR1000RR-rel. Az edzés legjobbjától, Ruttertől 6.3 másodpercet kapott. A két időmérőn aztán már nagyon oda kellett figyelni Eastonre. Az 1. időmérőn már az 5. helyre jött fel és csak 2.4 másodperccel volt lassabb Rutternál. A pole pozíciót eldöntő 2. időmérőn a 6. helyet szerezte meg, de a rajtelsőtől, a yamahás brit Conor Cumminstól már csak 1.3 másodperccel maradt le. Egyébként Cummins pole-ja is meglepetés, hiszen egyáltalán nem tőle várták a rajtelsőséget. Az igazi szenzációt azonban Easton okozta. Már a warm-upon is ő volt a leggyorsabb. Majd a 15 körös versenyen is fantasztikus volt. Nagyon jól kapta el a startot és a 6. helyről nagyon hamar feljött a 3. helyig. A 2. körben már a második volt és ezt követően egy izgalmas párbajt folytatott a suzukis Donalddal. A párharc az 5. körben ért véget: Donaldnak az 1. helyről kellett kiállnia motorhiba miatt. Ezután egy újabb párbaj alakult ki. Hiába volt Eastonnak 3 másodperces előnye, Rutter egyre jobban kezdett feljönni rá. Rutter megmotorozta a leggyorsabb kört és a 12. körben már ott loholt Easton közvetlen közelében. A 12. körben csak 0.16 századmásodperc volt Easton előnye! Az utolsó három körben azonban tudott újítani Easton és megint el tudott húzni Ruttertől. Easton 2.7 másodperccel előzte meg Ruttert, akinek megint nem sikerült megszerezni a 7. győzelmét Macaoban. Rutter tehát továbbra is holtversenyben vezeti a Macao GP örökranglistáját a brit Ron Haslammel. Rutter és Donald mellett Cumminsnak, Ansteynek és Martinnak is csalódás volt a Macao GP. Cummins motorhiba miatt a 3. helyről esett ki a 8. körben. Anstey már az 1. körben kiállt, míg Martin nem is rajtolhatott el, mivel súlyosan megsérült az edzésen.

    A Honda viszont Eastonhoz hasonlóan nagyon elégedett lehet. Miután John McGuinness – ő harmadik lett Macaoban – idén a Tourist Trophyn megnyerte a CBR1000RR-rel a legfontosabb viadalt, a Senior TT-t, a Honda 1981, 1982, 1983, 1985, 1986, 1987, 1989, 1990, 1998, 2001, 2004 és 2005 után Easton révén 13. alkalommal diadalmaskodott a Macao GP-n. A Macao GP-n a Yamaha a legeredményesebb 21 sikerrel. A Yamahának idén is volt sikerélménye, hiszen a brit Keith Amor megnyerte a szupersport kategóriát az R6-ossal. A 32 éves Amor másodszorra indult Macaoban.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár