hirdetés
2008-10-02 13:18:25 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A gyorsasági motorkerékpáros vb-n a hétvégén jön a jubileumi 20. Ausztrál Nagydíj. Amelyen az elmúlt vasárnapi Japán Nagydíjhoz hasonlóan ismét világbajnok avatás lehet. Ráadásul duplán is, azaz mindhárom kategóriában eldőlhet immár a vb-cím sorsa. Miután az olasz Valentino Rossi világbajnok lett a királykategóriában, a MotoGP-ben, az elkövetkező vasárnap a 250-ben a szintén olasz Marco Simoncelli, míg a 125-ben a francia Mike Di Meglio érhet a csúcsra. Igaz nekik sokkal nehezebb lesz a dolguk, mint Rossinak, hiszen sokkal kisebb az előnyük annál, mint amilyennel a Doktor rendelkezett.


hirdetés
  
Marco Simoncelli
   
    A 250-ben még négyen esélyesek a vb-címre. Simoncelli mellett a spanyol Alvaro Bautistának és Alex Debonnak, valamint a finn Mika Kalliónak van matematikai sansza. Az elmúlt nagydíjakat látva azonban a legnagyobb valószínűség szerint Simoncelli és Bautista dönti el a vb-cím sorsát. Rossi barátja, Simoncelli 32 ponttal vezet Batigas előtt. Ha Simoncelli nyer és a spanyol a 10. helynél előrébb nem ér célba, akkor 2002 után ismét olasz világbajnoka lesz a 250-nek. Bautista azonban nagyon jó formában van, hiszen az elmúlt hét nagydíjon mindig érmes volt, amiért lehetséges még fordulat a negyedliterben.

   

    A 125-ben még öten esélyesek a vb-aranyra. Di Meglio, az olasz Simone Corsi, a német Stefan Bradl, a spanyol Nicolas Terol és világbajnokunk Talmácsi Gábor. Di Megliónak pedig sokkal könnyebb dolga van elméletileg, mint Simoncellinek. Bár az olasszal ellentétben még sosem volt érmes az Ausztrál GP-n, ám sokkal nagyobb az előnye a riválisaival szemben. Ha Di Meglio nyerne és a vb-második Corsi csak a 6. helyen zárna, aki 2002 után újra francia világelső lenne a nyolcadliterben.
Az esetleges újabb világbajnok avatások mellett még számos érdekességgel fog szolgálni illetve szolgálhat az Ausztrál GP. A MotoGP-ben hiába lett világbajnok Rossi, az izgalom biztosan nem lesz kisebb. Az immár 8-szoros világbajnok Rossi 2005 óta nem nyert Phillip Islanden, míg idén még számos új rekordot akar elérni – ő lehetne a legsikeresebb yamahás a nagydíjgyőzelmek számát illetően (a legsikeresebb yamahás a brit Phil Read 39 diadallal, Rossi jelenleg 37-szer nyert a háromhangvillásokkal) és új pontrekordot is felállíthatna. A Ducati a 100. MotoGP versenyére készül, amelyet a tavalyi világbajnok Casey Stoner győzelemmel szeretne megünnepelni. De a hondás Daniel Pedrosát sem lehet kizárni, hiszen Japánban harmadik lett, azaz Rossihoz hasonlóan ő is dobogós lett a Bridgestone gumikkal a 2. nagydíján.
   
    A MotoGP-ben pedig a gumik is főszereplők lesznek Ausztráliában. Japánban ugyebár eldőlt, hogy a vb történetében először csak egy gumiszállítója lehet a királykategóriának 2009-től. A pályázatok leadásának a határideje most szombaton lejár, míg október 18-án a Malajziai GP-n kihirdetik a gumiszállító nevét. De lehet, hogy nem kell várni még két hetet! Ugyanis lehet, hogy a francia Michelin nem ad be semmiféle pályázatot és akkor a Bridgestone a Formula-1 után a MotoGP-ben is egyedül marad.
   
    Az átigazolások is állandó beszédtémát adnak. Lehet, hogy Shinya Nakano visszatér a Kawasakihoz és ő lesz Jorge Aspar Martínez új MotoGP alakulatának a pilótája. A 250-be felköltözhet Bradl és Di Meglio is, és akár meg is kaphatják a gyári RSA250 Apriliát is. Az olasz Mattia Pasini Simoncelli társa lehet. Míg a KTM mind a 250-ben, mind a 125-ben alaposan módosít az idei programján. 2009-ben már csak két-két fős gyári KTM csapat lesz mindkét géposztályban, azaz megszűnnek a jelenlegi szatellit KTM alakulatok. Más csapatok is hasonló sorsra juthatnak. Hiszen a 250-ből különböző anyagi és más okok miatt kiszállhat a hondás Scot valamint az apriliás Lotus, Auto Kelly és Polaris World alakulat is.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár