hirdetés
2010-07-20 11:12:39 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

A sikán ülés az egymást váltó kanyarokban jelentősen megkönnyíti a pilóta dolgát.

hirdetés
Kitört a versenymotor nyereg forradalom! Egy angol cég legalábbis forradalminak kiáltja ki találmányát, ami első ránézésre is igen meglepő. Az egymást váltó kanyarok folyamatos mozgást igényelnek a pilótától, az egyik oldalról a másikra kiülés rendkívül fárasztó munkáját szeretné könnyebbé tenni a találmány. A feltaláló szerint ugyanis 20%-kal kevésbé fárad el a versenyző egy kör alatt, ami igencsak sokat számíthat a dobogós helyek kiosztásakor.

Sikán ülés
A sikán ülés megkönnyíti a pilóta dolgát

Az ülés ezúttal nem a szokásos párnázott nyereg, hanem egy komplett görgőrendszer, amit egy bordázott szíj köt össze, lényegében ezen ülünk. A testreszabásról egy előválasztó kapcsoló gondoskodik, amellyel beállítható az ellenállás mértéke, azaz a kormány-lengéscsillapítóhoz hasonlóan működik, emiatt nem lehet csak úgy lefordulni az ülésről egy-egy hirtelen mozdulat során sem.

Sikán ülés robbantott ábra
Címkék:  pályamotorozás , ülésátalakítás , ülés




2010-07-22 12:26:55

Ebben van valami! Nekem kölyökkoromban a simsonon volt "sikánülés". Illetve akkor még úgy nevezték, hogy "letört a csavar, ezért leesik".

2010-07-22 08:32:52

Csak csendben jegyzem meg, hogy a bőrruhát néha vazelinnel kezelem ami a közhiedelem szerint tényleg jól síkosít és ennek megfelelően görgőrendszer nélkül is jól lehet átcsúszni egyik oldalról a másikra. Ezenfelül nem az ülés ellenállása ami fárasztó, hanem az centrifugális erő ellenében emelgetni magamat...ami persze csak a magamfajta béna pilótának gond, mert ha jó ritmust motorozok akkor szinte fáradság nélkül pont a centrifugális erő fog átdobni a motor túloldalára.

Szóval egy egyszerű dolgot megint jól elbonyolítottak hogy jó sok pénzt lehessen kérni a pénzes de tanulni lusta motorosoktól

2010-07-20 18:11:08

Ez a rajzos szemléltetés egész jó. Durván megvan csinálva.

2010-07-20 16:46:20

Tényleg elég régi hír ez már, de azért nem annyira hülyeség ám, lehet ott lesz majd valamikor a fenekük alatt.

2010-07-20 13:47:56

Hány éves is ez a hír? Kettő, három? Ha életképesnek bizonyult volna, már rég ott lenne Rossiék feneke alatt...

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár