hirdetés
2009-05-04 10:59:55 , Írta: BGP
Bookmark and Share

Jerez de la Fronterába, a MotoGP idei harmadik versenyének helyszínére több, mint 260000 ember látogatott el.

hirdetés
Az andalúziai pálya 23 éve állandó állomása a világbajnokságnak, amely féltve őrzött titkokat és felejthetetlen emlékeket őriz a nézők és a részvevők számára is. A Shell Ducati csapat tudta, hogy egy rendkívül nehéz hétvége elé néz Japánt követően. A Desmosedici GP9 motor amerikai gazdája sérülten érkezett a Spanyol Nagydíj helyszínére, miután Japánban balesetet szenvedett a hátulról belerohanó Takahashi miatt.

„Még fáj a hátam-meséli Hayden, de megpróbáltam pozitívan hozzáállni ehhez a hétvégéhez, remélve, hogy ezen a hétvégén nem fog esni az eső. Mostanában úgy tűnik, hogy az „emeleten”valakinek nagyon tetszik, ha térdig érő vízben motorozunk, de viccet félretéve, örülnék, ha minden edzést kihasználva, száraz pályán készülhetnénk a vasárnapra.” Nicky Hayden kívánsága megértő fülekre talált, habár számára ez a hétvége sem indult jól. A kvalifikáción a 16. legjobb időt hozta össze, amivel egyáltalán nem volt megelégedve.

„Az előző két edzésen folyamatosan fejlődtünk, de az időmérőn instabillá vált a motor a gyors kanyarokban és nem sikerült a megfelelő íven tartanom a gépet. Délelőtt a hidegebb hőmérsékleten még gyors voltam és anélkül, hogy bármihez hozzányúltunk volna, délutánra minden munkánk dugába dőlt.”

A 2007-es év világbajnoka Casey Stoner sem volt elégedett, de ő nem is fűzött nagy reményeket ehhez a hétvégéhez.
„Ez a pálya az egyetlen, Indianapolison kívül, ahol még soha, egyik géposztályban sem tudtam dobogóra állni. A csapatommal, a mérnökökkel nagyon keményen dolgozunk, hogy ezen egyszer s mindenkorra változtassunk és végre megtörjön ez a negatív szériám. Azt gondoltam, hogy reálisan a rajtrács második sorát tudom megcélozni, de ez a harmadik hely így egy bónusz számunkra.”


Casey Stoner

A versenyen Stoner fantasztikusan kapta el a rajtot és Dani Pedrosa mögött a második helyen fordult el az első kanyarban. Persze nem kellett sokat várni és Valentino Rossival összetalálkoztak.

„Amikor utolért Rossi, megpróbáltam a lehető leghosszabb ideig feltartani. Az első gumim folyamatosan csúszkált és miután kétszer is megijesztett, hogy kicsúszik alólam a motor, jobbnak láttam elengedni és egy biztonságos ritmust felvenni. Később, amikor a csapatom kitáblázta, hogy Lorenzo közelít rám, ismét gyorsítottam, de a gumim ekkor már egyáltalán nem bírta a tempót. Amikor Lorenzo elesett megnyugodtam, hogy meg van a dobogó. Számomra ez a harmadik hely jobban ízlik, mint a győzelem Katarban. Nagyon boldog vagyok és nagyon büszke vagyok a csapatomra, hogy ilyen versenyképes motort toltak alám.”

Nicky Hayden nem volt ilyen szerencsés, pedig a korábbi világbajnoknak már volt dobogós eredménye Jerezben. Az amerikai a rajtnál beragadt és utolsónak tudott csak a versenybe kapcsolódni.


Nicky Hayden

„Nagyon összetett a helyzetünk most. Motegi nagyon feküdt volna számomra a kemény féktávok miatt, de ott Takahashi miatt nem tudtam „versenyezni”. A motorom és a köztem lévő kapcsolatban változatlanul túl nagy a hangsúly a gépen, ami további közös időtöltést követel tőlem. Annak, hogy Le Mans-ban visszaállunk az egy órás edzésekre nagyon örülök, mert nekem az átlagnál több időre van szükségem, hogy eltaláljam a tökéletes beállítást. Minél több időt vagyok a pályán, annál élesebbek az érzékeim. Ez egy új csapat, új motor, új üzemanyag és új gumimárka számomra. Nem mentegetőzöm, csak őszinte vagyok. Hiszek magamban és azokban akikkel dolgozom. A mai 15. helyből is sokat tanultunk és biztos vagyok benne, hogy két hét múlva Le Mans-ban már sokkal versenyképesebbek leszünk.”

Eredmények:

 1. Valentino Rossi
 2. Dani Pedrosa
 3. Casey Stoner
 15. Nicky Hayden
Yamaha  45’18,557
Honda    45’21,257
Ducati    45’29,064
Ducati    46’19,794


Címkék:  motogp , ducati




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár