hirdetés
2011-02-04 13:09:51 , Írta: Szabó Zoltán
Bookmark and Share

Az idei év első tesztjén a Honda kimagasodik a mezőnyből, bár a Yamaha a nyomában van. A Ducati egyelőre gyengélkedik.

hirdetés
Megkezdődött a 2011-es MotoGP szezon a Sepangban rendezett hivatalos tesztel. A három napos teszten a Honda egyértelművé tette, hogy a cél a világbajnoki cím megszerzése, hiszen mindhárom napon ők voltak a leggyorsabbak.



Az első tesztnapon a Honda háromfős álomcsapatából Stoner futotta a leggyorsabb kört, Pedrosa pedig a harmadik helyet csípte meg. Kettejük között végzett a tavalyi világbajnok Jorge Lorenzo, bár ő is közel fél másodperccel volt lassabb Stonernél. Az első ötbe a tavalyi év újonca Marco Simoncelli és Ben Spies fért be.

A második nap sem hozott sok újat az eredményekben, mindössze a sorrend változott kicsit. A leggyorsabb kört ezúttal Pedrosa futotta, amellyel megközelítette Valentino Rossi 2009-es 2:00, 518-as pályarekordját. Stoner ezúttal „csak” a második helyen végezett, őket Ben Spies, Dovisioso és Simoncelli követte. A már említett Rossi és persze a Ducati csapat is egyelőre gyenge eredményeket produkál. Nicky Hayden tizenegyedik, míg Rossi a tizenharmadik leggyorsabb kört futotta, közel két másodperccel lemaradva az első helyezettől.



A Ducati szempontjából a harmadik nap már sikeresebbnek tekinthető, mindkét pilóta az első tízben végzett, Hayden nyolcadik, Rossi tizedikként futott be. A nap meglepetés embere azonban minden kétséget kizáróan Simoncelli a Gresini Hondával, aki megdöntötte Pedrosa előző napi leggyorsabb körét. Mögötte Stoner és Lorenzo álhatott fel a képzeletbeli dobogóra.



A nap végeredménye:
1. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 2:00.757 (42 kör)
2. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 2:00.811 (42 kör)
3. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 2:00.845 (46 kör)
4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2:00.945 (51 kör)
5. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 2:01.002 (60 kör)
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 2:01.241 (44 kör)
7. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 2:01.353 (63 kör)
8. Nicky Hayden USA Ducati Team 2:01.534 (60 kör)
9. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 2:01.651 (32 kör)
10. Valentino Rossi ITA Ducati Team 2:01.842 (52 kör)
11. Hector Barbera ESP Aspar Team 2:02.030 (42 kör)
12. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 2:02.057 (48 kör)
13. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 2:02.159 (57 kör)
14. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 2:02.645 (29 kör)
15. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 2:02.717 (44 kör)
16. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 2:02.916 (55 kör)

Címkék:  motogp , teszt , sepang




2011-02-08 14:53:25

Hm. Honda.

2011-02-04 23:14:03

Véleményem szerint az M1 még mindig egy nagyon jó motor, talán az egyik legkiegyensúlyozottabb motor a mezőnyben. Az M1 jó tulajdonságai megmaradtak (irányváltás, fékstabilitás, kiváló első kerék visszajelzés).
Teszteken a verseny-szimulációknak elég nagy szerepe lesz. Suzuki ebben nem valami erős. A gumikopás szinte állandó probléma volt náluk. Különösen azokon a pályákon, ahol hosszú ívű kanyarok voltak.

2011-02-04 20:51:29

Én azt gondolom a tavalyi VB-cím elsősorban nem a Hondán múlott. A HRC már a 2010-es szezont egy erősen megalapozott motorral kezdte. Viszont a tökéletes csomagot csak a szezon második felében találták meg (Brno-i teszten volt az áttörés). A Honda egy nagyon jó csomagot hozott át 2010-ről, amire építettek. Valójában a 2010-es csomagot fejlesztették tovább. Egy új első felfüggesztést használnak, ezzel sokkal keményebbet lehet fékezni és világosabb visszajelzéseket ad az első kerék felől. Igaz, a Honda versenyzői egy kis vibrációt éreznek a kanyar közepén, de pozitívabb-stabilabb. Összességében jól haladnak, mondhatni akadálymentesen. További pozitívum, hogy a Honda versenyzők hamar összebarátkoztak és jó visszajelzéseket adtak az új motorról.

A Yamahánál is szépen haladnak előre. A Yamaha a hátsó kerék tapadását szorgalmazta. Optimalizálták a váz-lengővilla merevségét és egy új járműdinamikai rendszert használnak. Ezáltal nőtt a kijárati sebesség, kezelhetőbb lett a motor a kanyar kigyorsításoknál és csökkent az egykerekezési hajlama. Ennek köszönhetően hamarabb neki lehet húzni a gázt. Azonban több nyomatékra lenne szükségük alacsonyabb fordulatszámokra a hatékonyabb kigyorsításhoz.

2011-02-04 15:29:43

én a Honda győzelmére tippelek ebben az évben
a Yamaha szépen lassan leromlik a Ducati meg nem lesz még elég jó a győzelemhez

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár