hirdetés
2008-11-24 10:24:41 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Nem volt szerencséje pénteken a nyolcszoros világbajnok Valentino Rossinak. A ferraris tesztjének a második, egyben utolsó napján rossz idő volt. Esett, fújt a szél és hideg volt. A Doktor többször is hibázott, ám mégis megmutatta, hogy ő vizes pályán is gyors tud lenni egy Formula-1-es autóval.

hirdetés
    Már csütörtök délután megérkezett a rossz idő Mugellóba, hiszen egy kisebb zivatar zavart be Rossi tesztjébe. Pénteken viszont egész nap rossz idő volt az olasz pályán. Rossit azonban nem igazán zavarta, hiszen mindenképpen ki akarta magát próbálni ilyen időjárási körülmények között is. A Doktor pénteken, csütörtökhöz hasonlóan, délelőtt 11 órakor kezdte meg a teszteléseit. De csak 3 kört tudott megtenni, mivel leszakadt az ég. Az eső ezt követően elállt és 12.20-kor Rossi ismét kimehetett. Az aszfalt ekkor félig vizes, félig száraz volt. Rossi legjobb ideje 1:24.04 volt. Azaz 1.5 másodperccel lassabb, mint csütörtökön. Ez az időeredmény két ok miatt sem rossz. Ugyebár a Formula-1-es autókban már nincs hajtáskontroll és kipörgésgátló, amely nagyban segítene a vizes, csúszós aszfalton. Rossi 13.30-kor pedig ezt meg is tapasztalhatta. Ismét elkezdett esni és a célegyenes utáni második és harmadik kanyarban, a Luco és a Poggio Secco S-kanyarkombinációban Rossi autója megpördült. Rossi, aki száraz gumikat használt, nem tudott korrigálni, a belső íven kisodródott a sóderágyba. Rossi súrolta a gumifalat is, egy kicsit megsérült a Ferrari orrszárnya is, majd végül a Ferrari le is állt, amiért Rossi bennragadt. A vezéryamahás ezt követően 15.30-kor jött ki ismét a pályára. Ugyan már nem esett, de sokkal vizesebb volt a pálya. Rossinak 1:33.56-ot mértek. Rossi délután is hibázott. Ráment a rázókőre és a Borgo San Lorenzo kanyarban ismét megpördült. Ennek dacára most már a pályán tudta tartani Rossi a Ferrarit. Rossi a pénteki tesztelését 5 óra felé fejezte be, amikor már elég sötét volt a pályán. Rossi pénteken összesen 52 kört, azaz 272 kilométert tett meg.

    A kétnapos teszt után egyből kiderült, hogy Rossinak nem ez volt az utolsó Formula-1-es tesztje a Ferrarival. A 2009-es szezon végén ugyanis ismét Ferrariba ülhet Rossi. Rossi és a Ferrari ugyanis megbeszélte, hogy jövőre is találkozhatnak Mugellóban. Igaz ehhez az kell, hogy Rossi és a Ferrari is világbajnok legyen! „Remélhetőleg egy év múlva ismét Ferrariba ülhetek! A Ferrarival ígéretet tettünk egymásnak. Ha egy év múlva én is, meg a Ferrari is világbajnok lesz, akkor ismét együtt fogunk ünnepelni Mugellóban!” – mondta Rossi.

    Rossinak ugyebár a Ferrari megengedte, hogy feltegye a legendás 46-os rajtszámát a Formula-1-es autóra. A 46-os rajtszámot azonban hárman már használták a Ferrarin a múltban. 1953-ban a kétszeres Formula-1-es világbajnok, az olasz Alberto Ascari a 46-os rajtszámmal megnyerte a Svájci Nagydíjat. 1955-ben az amerikai Harry Schellnek viszont nem volt szerencséje a 46-os rajtszámmal. Monacóban motorhiba miatt kiállt a nagydíjról. 1959-ben ugyanígy járt a francia Jean Behra is: ő is 46-os rajtszámmal indult Monacóban és az ő Ferrarija is felmondta a szolgálatot.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár