hirdetés
2010-08-13 18:30:57 , Írta: Darths
Bookmark and Share

Az Aprilia és a Honda is készül néhány nagy meglepetéssel az őszi kiállításokra...

hirdetés

A kiszivárogtatások kora ez. Egy ideig még hihető volt, hogy a motorgyárak ádáz harcot folytatnak a sajtónak dolgozó ipari kémek ellen, de mostanra olyan sok információ jut a nyilvánossághoz nem hivatalos úton, hogy jobb, ha mindezt inkább gerillakampánynak nevezzük.

Az Aprilia már évekkel ezelőtt bemutatta korszerű, kilencven fokos V2-es blokkját, melyet a Dursoduro, illetve Shiver modellek nagyobb változataiba szánt. Az októberi EICMA-n várhatóan bemutatják a Dorsoduro 1200-t, így érdemes felidéznünk az ígéretes blokk fontosabb adatait. A rövid löketű kéthengeres teljesítménye 134 lóerő, melyet kilencezres fordulaton ad le. Legnagyobb nyomatéka több mint száz Newtonméter, vagyis egészen más menetteljesítményekre lesz képes, mint az egyébként remek 750-esek. Az új modellen is lesz háromféle motorprogram a kezdők, illetve az esős motorozás kedvéért, illetve megkapja az Aprilia féle Ride by Wire, vagyis elektronikus gázkar rendszert, az egyenletesebb teljesítmény leadás érdekében. Reméljük a cég továbbfejlesztette a szoftvert, így a megoldás hibátlanul teszi majd a dolgát, amikor a vezető először akar teljes erővel kigyorsítani a szerpentinen, a körülbelül kétszáz kilós géppel.

134 lóerős az Aprilia 1200-es blokkja. De mibe építik?

'A Honda nem árul zsákbamacskát. Már a VFR1200F bemutatóján sem titkolták, hogy akár a Pan European és a Varadero utódja is megkaphatja az új V4-es motort, a csekély holtjátékú kardánhajtást és a DCT-t, vagyis a dupla kuplungos váltót. A szintén ezerkettes blokkban minden benne van, amire a Honda ma egy közúti motoron képes, így vele nem lehet gond nagy és kényelmes és gazdaságos (!) utazógépet, vagy akár könnyebb terepre alkalmas túramotort készíteni. A két modell megjelenési időpontja bizonytalan, de időszerű, hiszen sem az ST1300, sem az XL1000V nem számít fiatal típusnak, ráadásul kategóriájukban is sok ütős gép készült az elmúlt években. 

BMW K 1300 GT nyomába eredhet a Pan European utódja




2010-08-16 13:27:06

Venni kell egy ETZ-t...
Megtanulná mindenki értékelni a lóerőt!

2010-08-14 08:24:49

Nekem nincs bajom a BMWkkel, jó motorokat gyártanak, valljuk be, elég régóta. A japánoknál régebb óta. De ezzel nincs gond. Szerencsére ma már motort venni inkább ízlés kérdése, nagyjából hozza mindenki az elvárható minőséget. A nagyobb márkák közül biztosan.

2010-08-13 22:28:12

Beírhatsz egy pirosat!
De ha hanyattfekve tudsz is mellúszni, akkor sem fogod tudni megmagyarázni, hogy a német motor nem a legjobb motor. Szerintük.

2010-08-13 21:37:24

Miii???
Hogy a K 1300 nyomába eredhet a Pan?!?!? Talán inkább kitalálhatná már a BMW, hogy mit is akar ezzel a GT-vel. Megtanulhatnák a kínaiaktól, hogy kell koppintani, de a fricceknek még az se megy. Csináljanak csak M3-at, meg M5-öt, a motorgyártást hagyják meg a hozzáértőknek...

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár