hirdetés
2009-02-17 16:30:40 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Egyből javítottak a Yamaha motokrossz vb-menői. Miután egy hete a Mantovai Starcrosson csúnyán leszerepeltek, az elmúlt vasárnap az olasz nemzetközi bajnokság nyitófutamán az MX1-ben a dobogó mindhárom fokát elfoglalták. A legjobb yamahás a világbajnok David Philippaerts volt.

hirdetés
Philippaerts
Az újdonság jegyében vette kezdetét az olasz nemzetközi motokrossz bajnokság. Idén már nem kétnaposak, hanem csupán egynaposak a sorozat fordulói – idén négy fordulóból áll a bajnokság - , azaz a szabadedzéseket, az időmérőket és a két futamot egy nap alatt bonyolítják le. A sűrített program és a szokatlanul hideg idő a vezéryamahásnak, David Philippaerstnek feküdt a legjobban Montevarchiban. Az 1. futamban könnyed győzelmet aratott, míg a 2. futamban azt követően végzett a 3. helyen, hogy az 1. körben ki kellett állnia szerelés miatt. Egy ütközés miatt ugyanis megsérült az első villája. A 28. helyen folytatta a versenyt, de ennyire hátulról is fel tudott zárkózni.


Philippaerts

Philippaerts mögött az észt Tanel Leok végzett, aki végig nagyon kiegyensúlyozott volt és egy-egy 3. és 2. hellyel lett második. A harmadik a kétszeres világbajnok olasz Antonio Cairoli lett. A szicíliai az 1. futamban a második helyen ért célba: 5.504 másodpercet kapott Philippaertstől. A 2. futamban ellenben csak negyedik lett, mivel a 7. körben hibázott és nekiment egy ellenfelének. Cairoli a 12. helyről jött előre.


Tanel Leok

A negyedik gyári yamahás, az új-zélandi Joshua Coppins a 6. helyen zárt az összetettben. Az 1. futamban féltávig csatázott Philippaertscel, de motorhiba miatt ki kellett állnia. A 2. futamban aztán kárpótolta magát, hiszen rajt-cél győzelmet aratott.

A gyári yamahások mellett a mezőnyben még ott volt a gyári kawasakis Gareth Swanepoel, a gyári apriliás Julien Bill és Manuel Priem, a gyári husqvarnás Christophe Martin és Alex Salvini, valamint a KTM ifjú reménysége Gert Krestinov is. Swanepoel egy-egy 4. és 5. hellyel a 4., Bill egy-egy 8. és 6. hellyel az 5., Priem egy-egy 5. és 14. hellyel a 8., Martin egy-egy 9. és 11. hellyel a 10., míg Krestinov egy-egy 6. és 27. hellyel a 13. helyen zárt. Salvini pedig mindkét futamot feladta.


Három yamahás a dobogón

Tarroux
Az MX2-ben is erős mezőny gyűlt össze Montevarchiban. Az olasz nemzetközi bajnokság idénynyitóján láthattuk a háromszoros világbajnok Alessio Chiodit, a vb-harmadik Nicolas Aubint, az Európa-bajnok Paulin Gautiert, a szuperkrossz Eb-bajnok Fabien Izoirdot, illetve a vb-menő Manuel Monnit, Davide Guarnerit, Jeremy Tarroux-t, Pascal Leuret-t és Wyatt Avist is.
Az 1. futamban egy négyes boly, Monni, Guarneri, Gautier és Tarroux csatázott egymással. A négyes végül 2.5 másodpercen belül ért célba. A kvartettből a yamahás olasz Guarneri nyert, akinek nem igazán sikerült a rajtja.
A 2. futam Guarneri nélkül zajlott le, mivel motorhiba miatt nem tudott elstartolni. Monni és Tarroux viszont főszereplők voltak, hiszen a kettejük párbajáról szólt a viadal. A csatát végül 1.561 másodperccel a francia suzukis Tarroux nyerte meg, aki ezzel az összetettet is megnyerte a yamahás Monni előtt. A 3. helyen a francia kawasakis Gautier végzett.

Borka és Bódis
Az olasz nemzetközi motokrossz bajnokság szezonnyitóján két magyar krosszos is indult. Az MX1-ben induló kawasakis Borka János a Mantovai Starcross után nem tartott pihenőt. Míg a KTM-es Bódis Roland – ő tavaly harmadik volt az MX2 amatőr bajnokságban – az MX2-be nevezett be. A nagyon nehéz pályán sajnos egyikük sem jutott a 40 fős döntőbe. Borka folyamatosan esett vissza és a csoportjában végül a 22. helyen zárt. Bódis pedig a csoportjában a 26. helyen végzett.
Címkék:  motokrossz , bajnokság , borka , bódis




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár