hirdetés
2008-09-10 15:54:50 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Idén először a gyengébbik nem számára is kiírták a világbajnokságot a motokrosszban – a férfiak már 1957 óta vébéznek. Az első kiírást egy 20 éves francia hölgy nyerte meg, a kawasakis Livia Lancelot.

hirdetés

Elrajtoltak a hölgyek a Benelux GP-n

Azon lehet vitatkozni, hogy mennyire nőies sportág a motokrossz, azonban az tény, hogy egyre népszerűbbé vált a szakág a hölgyek körében. Az elmúlt három évben, 2005 és 2007 között még csak világkupa-sorozatban versenyezhettek a hölgyek, míg idén egy ötfordulós világbajnokságon vetélkedhettek. A vb-n egyetlen kategória volt, az MX2. A motokrossz egyébként nem az első szakág, amelyben a nőknek külön vb-sorozatuk van. A triálban már 2006 óta létezik a női vb. Az öt nagydíjat Bulgáriában, Olaszországban, Franciaországban, Németországban és Hollandiában rendezték meg. Egy nagydíj két, 20 perc plusz kétkörös futamból állt. A sorozat végén pedig nem borult fel a papírforma, hiszen egy esélyes lett a világbajnok. Egy olyan krosszos hölgy, aki a világkupán is meghatározó volt már.


Livia Lancelot a Benelux GP-n

A női motokrossz világában három hölgy emelkedik ki. A német Stephanie Laier, az új-zélandi Katherine Prumm és Livia Lancelot. Ők hárman abszolút főszereplői voltak a világkupáknak. A 23 éves Laier 2005-ben nyert, 2006-ban második volt, míg 2007-ben egy sérülés miatt a 12. helyen zárt. A 20 éves Prumm 2005-ben második volt, majd 2006-ban és 2007-ben is világkupa-győztes lett. Lancelot pedig 2005-ben és 2006-ban harmadik, tavaly második lett. Ők hárman tehát kiemelkedtek már a vb előtt is. Csak az volt a kérdés, hogy hármuk közül ki lesz a befutó. Igaz voltak előjelek arra, hogy Lancelot valamivel esélyesebb a többieknél. Hiszen Laier és Prumm is megsérült a vb előtt!


Lancelot legnagyobb ellenfele, Laier

A vb a KTM-es Laier számára nagyon rosszul kezdődött. Egy vállsérülés miatt ki kellett hagynia a Bolgár GP-t. Amelyet Lancelot nyert meg. Az első női vb-nagydíjon egy-egy 2. és 1. hellyel Lancelot volt a legjobb. A yamahás Prumm, aki térdsérüléssel motorozott, viszont várakozáson alul szerepelt. Egy-egy 5. és 3. hellyel csak a 4. helyen végzett. Az Olasz GP-n Laier aztán visszatért és egyből jelezte, hogy világbajnok akar lenni. Kettős futamgyőzelemmel mutatkozott be a vb-n. Prumm két második hellyel második lett. Viszont Lancelotnak nem igazán feküdt a pálya Mantovában. Csak negyedik lett egy-egy 6. és 3. hellyel. Hazai környezetben sem remekelt Lancelot. Laier ismét duplázott, Prumm egy-egy 3. és 2. hellyel második lett és átvette az összetett első helyét is Lancelottól. Aki a hazai Francia GP-n a harmadik lett egy-egy 2. és 5. hellyel. A Német GP előtt aztán megint fordulat állt be. Prumm eltörte a bal kulcscsontját és számára befejeződött a vb. Amely ettől fogva Lancelot-Laier csatájává vált. A Német GP-n Laier és Lancelot azonos eredményeket értek el. Mindketten 45 pontot szereztek egy-egy 3. és 1. hellyel. Laier lett a nagydíjgyőztes, mivel ő nyert a 2. futamban. Az utolsó, mindent eldöntő Benelux GP-re Hollandiába Lancelot 20 pontos előnnyel érkezhetett. Tehát még nyílt volt a küzdelem. Laier mindent megtett a vb-címért, de nem bírt Lancelottal. Az 1. futamban Laier nyert, Lancelot lett a második. A 2. futamban is Laier-Lancelot párbaj volt, amelynek duplán Lancelot lett a győztese. Laier az élen haladt, amikor is tönkrement a hátsó lengéscsillapítója – csak a 6. helyen ért célba. Ellenben Lancelot a futamgyőzelem mellett a vb-címet is megnyerte. Teljesen megérdemelten. Végig kiegyensúlyozott volt, míg az ellenfelekkel ellentétben nem sérült meg és nem voltak nagyobb technikai gondjai sem.


Livia Lancelot megnyerte a Benelux GP-t és a világbajnokságot is

2009-ben már nem 5, hanem 8 nagydíjból áll majd a női vb, amelyet a vb-rendező Youthstream tervei szerint a tévé is közvetít majd.

Livia Lancelot

Születési időpont: 1988. február 11.
Lakhely: Párizs, Franciaország
Magasság: 173 cm
Súly: 59 kg
Becenév: Livy
Hobbi: hegymászás, terepbiciklizés
Csapata: a francia GPKR alakulat, ahol 2007 óta motorozik, azelőtt 2005-ben és 2006-ban privát yamahás volt





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár