hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

850cm3, két henger, 8 szelep, 75 LE teljesítmény...

hirdetés

A Gilera tervezői szakítottak a hagyományos gondolkodásmóddal az új Gilera GP 800 tervezésekor, melynek jellemzéseképp leginkább a hiper és mega szavak jutnak a hozzáértők eszébe. Lélegzetelállító. Így lehetne leginkább leírni a Gilera GP 800-t, lenyűgöző, dinamikus egyszerű vonalakkal szabott formája az olasz versenymotor tervezés hagyományaiból merít. A futómű egy acélcsövekből álló erős szerkezetbe foglalt 90° V-twin, 8 szelepes vízhűtéses motort foglal magába. A 75 lóerő és a 76 Nm feletti forgatónyomaték egyszerűen más kategórát jelent, mint a valaha ismert bármely robogó.


Technológia


A Gilera GP 800 minden porcikáját úgy tervezték, fejlesztették és gyártották, hogy egyértelműen az utak királyává váljon. Minden részlete és műszaki megoldása megtestesíti azt a forradalmi tervet mely a világ első V-twin robogómotorja köré épült és mely a kategóriája csúcsát jelenti: a vég kihajtás bordás szíjjal, masszív aluminium hátsó villa a vízszintesen elhelyezett hét fokozatban állítható rugó előfeszítéssel ellátott hidraulikus lengéscsillapítóhoz van rögzítve; Az első villaszárak átmérője 41mm. A kerekei (
16" az első, 120/70, és 15" a hátsó 160/60 gumival) olyan tapadást és kormányzást biztosítanak, mint amit egy motorkerékpárnál már megszoktunk.

A fékerőt az elöl 300 mm átmérőjű, 2 db acél féktárcsa biztosítja, melyeket közrefog a kétdugattyús Brembo úszó ágyazású féknyereg, melyet kiegészít a 280 mm átmérőjű hátsó tárcsafék.

Dizájn


A külső felület, mely rengeteg új elemet hoz a robogós felépítésbe, homorú és domború elemek váltakozásából áll, s mely a gondos kísérletezés eredményeképp az egész váznak megadja a dinamikus külsőt. A dinamikus, áramvonalas első résszel kissé kontrasztban áll a kecsesebb hátsó rész, mely a jármű fordulékonyságát és kitűnő manőverezhetőségét hivatott hangsúlyozni. A karosszéria mintegy körülbástyázza a vezetőt a robogón.

A GP 800 által képviselt minőséget a részletekben is ugyanúgy meg lehet találni. Az alumínium kormányúd, az ülés kiképzése és anyaga, az alumínium keréktárcsák és a homorú küllők és a fémötvözet villa mind a hagyományos olasz tervezés részletekbe menő tökéletességre törekvését tükrözik.

Új utak

A GP 800 -t olyan vásárlóknak szánják, akik olyan teljesítményre és vezetési élményre vágynak, amelyet eddig csak motorokat jellemeztek, mindezt pedig úgy, hogy a robogók nyújtotta kényelemről se kelljen lemondaniuk.

A mindennapok közlekedése egy új, izgalmas és a GP 800 külsőjét nem meghazudtoló élménnyé válik az új Gilerával. A manőverezhetősége, a fokozatmentes automata váltója, kifogástalan ergonómiája, megnövelt menetszél védelmet biztosító első szélvédője, és zárt sisakot befogadó ülés alatti tárolója révén pedig más robogókhoz hasonló kényelmi szintet biztosít.

Azonban leginkább az egyedülálló teljesítménye az, ami különlegessé avatja a GP 800-at. Erő, sebesség, gyorsulás, mely nem is hasonlítható a többi automataváltós robogóéhoz, és melynek köszönhetően a vezetője gyakran csábul el egy-egy kirándulásra a városhatárokon túlra. A motor és a futómű együttese új horizontokat nyit a motoros túrák iránt nem közönyös tulajdonosa számára, mivel ideális ‘útitárs’ mind középtávú túrákra, de akár hosszabb robogós nyaralásokhoz is.

A Gilera GP 800 oda megy, ahol eddig robogóval nem jártak még. Talán így lehetne jellemezni a legjobban a Gilera legújabb alkotását.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár