hirdetés
2008-08-15 12:35:31 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az amerikai versenyző helyzete egyre komplikáltabb.

hirdetés
A 2006-os MotoGP világbajnok, az amerikai Nicky Hayden megsérült az X-Games-n, amiért nem indulhat a Cseh Nagydíjon. A Kentucky Kölyök helyzete ezzel még bizonytalanabb lett a Hondánál.



Hayden nagyon nincs könnyű helyzetben. Hiába szerezte vissza két éve a Hondának a MotoGP vb-címet 2003 után, a korábbi amerikai szuperbike bajnok 2007-ben és idén is másodhegedűs lett a gyári hondás csapatban a spanyol Daniel Pedrosa mögött. Hayden tavaly aktuális világbajnokként nagydíjgyőzelmet sem szerzett, és amíg Pedrosa második lett az összetettben, addig ő csak a 8. helyen zárt. Idén sem jobb a helyzet. Pedrosa vb-címért küzd, Hayden pedig még éremre sem volt képes. A 27 éves motorosnak ráadásul már a Hondával sincs olyan jó kapcsolata, mint egykoron. A gyári csapaton belül sok vitája volt már, a fejlesztésekben már nincs akkora szava, míg az általa olyannyira kért pneumatikus szelepvezérlésű RC212V-t igencsak megkésve kapta meg. Hayden helyzete pedig a Cseh GP előtt még kényesebb lett. Elindult az extrém sportok olimpiáján, a 14. alkalommal megrendezett X-Games-n, ahol a szupermoto versenyre nevezett be. A szupermoto az egyik legnehezebb motoros szakág az X-Games-n, hiszen az aszfaltos rész mellett szuperkrossz pályán is teljesíteniük kell a pilótáknak. Slick gumikkal! Az edzésen a 15. időt érte el, amellyel nem kvalifikálta magát a 12 fős döntőbe. A legnagyobb baj azonban az, hogy Hayden meg is sérült. Egy ugratónál beütötte a jobb bokáját, amely előzetesen nem tűnt komoly sérülésnek. Főleg azért nem, mert Hayden balesete két héttel a Cseh GP előtt, augusztus elején történt. Hayden várt, de a sérülése mégis komolynak bizonyult, amiért le kellett mondania a brnói viadalt. Hayden négy év után hagy ki újra egy nagydíjat!

Hayden helyzete ezzel még megjósolhatatlanabb lett a Hondánál. Ám azt nem túlzás kijelenteni, hogy nehéz lesz meghosszabbítani a szerződését a gyári csapatnál. Ha Haydenben még nagyon bízna a Honda, akkor nem engedte volna elindulni a nagyon veszélyes X-Games-n. Hayden a verseny előtt folyamatosan tesztelt supermoto és szuperkrossz pályákon is, ám ő ennek ellenére nem számít szupermoto specialistának. Még akkor sem, ha egykoron jó nevű dirt track versenyző is volt! Haydent valószínűleg a Honda amerikai részlege segítette az indulásban – a Kentucky Kölyök a Honda első számú amerikai szupermoto alakulatában, a Troy Lee Teamben húzta a gázt, itt versenyzik Jeff Ward is. A Honda USA segítségére pedig nagy szüksége lesz a jövőben is Haydennek, ha továbbra is a gyári Hondánál akar maradni. A HRC-nél azonban már nincs akkora presztízse és Pedrosának, valamint menedzserének, Alberto Puignak már túl nagy hatalma van a Hondánál. Haydennek egyszerűen szárnyalnia kellene a felépülése után! Az augusztus végi San Marinó-i GP-n már ott akar lenni. Mindent összegezve, egyre nagyobb az esélye annak, hogy Hayden elhagyja a Hondát. Ez még akkor is igaz, ha több szatellit hondás csapat is érdeklődik utána. Ezzel párhuzamosan viszont egyre nagyobb a sansza annak, hogy Hayden aláírjon a Ducatihoz. Hayden a bolognaiakkal tárgyal a legintenzívebben és a Ducati biztosítaná neki a legjobb állást is. Gyári csapat és kiemelt támogatás az amerikai piac fontossága miatt.

Hayden sérülése miatt azonban a Honda is hátrányba került. A Cseh GP után közvetlenül nagyon fontos tesztek is lesznek Brnóban. Ahol a 2008-as technika mellett már a 2009-es fejlesztéseket is kipróbálják. A Hondának viszont Hayden sérülése miatt kiesett egy alaptesztelője. Bár ezt lehet, hogy már nem is bánja a Honda, hiszen lehetséges, hogy a HRC tokiói központjában már egy teljesen új jövőt terveznek. Hayden nélkül.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár