hirdetés
2008-07-04 15:20:53 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

A Német Cross Country Bajnokság Mernes-i fordulóján ismét remekül szerepeltek a BMW Motorrad versenyzői.

hirdetés
Simo Kirssi

A 2008-as Német Cross Country Bajnokság (GCC) harmadik fordulója a fehér-kék színek jegyében zajlott, mivel az XCPro kategória első négy motorjából három BMW G 450 X motor volt. Igaz, hogy a BMW Motorrad gyári csapatának nem sikerült besöpörnie sorozatban a harmadik győzelmét, de a Mernes-i verseny összességében véve mégis komoly sikernek bizonyult számukra.

A BMW gyári versenyzője, Simo Kirssi – a GCC sorozat jelenlegi éllovasa, és egyben tollwitzi és walldorfi nyitófutamok győztese – ismét a müncheni gyártó alakulatának leggyorsabb embere volt, de a végső futamgyőzelmet a francia Cyrille Coulon szerezte meg, míg Kirssi a második helyen futott be. A nap hőse mégis vitathatatlanul a szurkolók kedvence, az ötszörös motokrossz világbajnok, Joel Smets volt, aki az utolsó helyről felkapaszkodva csípte meg a dobogó legalsó fokát.


Joel Smets

A szikrázó napsütésben Kirssi kapta el a legjobban a Le Mans-i stílusú rajtot, és az őt árnyékként követő csapattársa, Bert Meyer, és Coulon előtt ő vezette a mezőnyt az első körben. A francia pokoli tempót diktált, és egy percet sem vesztegetve már az első körben megelőzte Meyert, majd a következő körben Kirssit is. Eközben Smets drámai események részesévé vált az első kanyarban. Miután egy bukás nyomán a motorja alá szorulva – és láthatóan kínok között – találta magát, a rokonszenves belgának az utolsó helyről kellett újra nekivágnia a versenynek. De a vérszemet kapott Joel hamarosan elkezdte jobbról-balról előzgetni az indulókat, átküzdve magát a mezőnyön, s pompás teljesítményét végül azzal koronázta meg, hogy elcsente a harmadik helyet Meyertől.

A kockás zászló intését követően a BMW Motorrad Motorsport csapata megtapsolta versenyzőit, és az alakulat minden tagja nagyon örült az eredménynek, hiszen a siker a legszebb elismerés az eddig elvégzett kemény munkáért és megvalósított fejlesztésekért.


Simo Kirssi

„Jól rajtoltam, és élveztem a pályát” – mondta a bajnokságban vezető Kirssi, aki a kétórás verseny nagy részében Coulon nyomában motorozott, de meg kellett elégednie a második pozícióval. „Cyrille a második körben elment mellettem, és aztán nem igazán tudtam tartani vele a tempót. Ma nem. Nem vagyok elégedett, mert nyerni szerettem volna.”

Kitűnő dobogós helyezését kommentálva, Joel Smets arról beszélt, hogy az adrenalin miatt egészen a célig harcolt: „A rajt után nagyon nagy por volt az első kanyarban. Nem láttam semmit, és még azt sem tudom, hogy mitől estem el. Lehet, hogy eltaláltam egy másik versenyző motorját, talán valaki más jött neki az enyémnek, vagy lehet, hogy csak nem tudtam tartani a motor elejét. Mindegy, a lényeg, hogy ott feküdtem, miközben a lábam be volt szorulva a hátsó kerék és a sárvédő közé. A balesetben megsérült a csípőm is, így két órán át komoly fájdalmak közepette kellett motoroznom. Mindazonáltal, amikortól elkezdtem egyre feljebb kapaszkodni a mezőnyben, onnantól jó móka volt, és nagyon elégedett vagyok az eredményemmel.”


Joel Smets

A BMW erődemonstrációján Kirssi és Smets mögött végző Bert Meyernek a verseny korai szakaszában állandó elfoglaltságot biztosított vetélytársa, Arnaud Demeester. Azonban a veterán francia a táv kétharmadánál bukott, és kiállni kényszerült.

„A rajt jól ment ma” – mesélte Meyer. „De a tankolás után megint belefutottam egy régi problémámba – vagyis nehezen rázódtam vissza újra a saját ritmusomba. Ebben a szakaszban nagy csata folyt köztem és Arnaud Demeester között, de azt még a kiesése előtt sikerült a magam javára fordítani. A negyedik hellyel elégedett vagyok.”


Bert Meyer

A végső szót a csapatvezető, Wolfgang Fischer mondta ki, aki minden versenyző erőbedobását dicsérte: „Simo a második helyen a saját versenyét futotta. Köridejei közel voltak Coulon idejeihez, de sajnos nem tudta nyomás alatt tartani őt. Joel izgalmas versenyt tudhat maga mögött, melyen leghátulról tört előre a harmadik helyig, míg Bert nagyszerű csatát vívott Demeesterrel egészen addig, amíg a francia ki nem esett. Csapatunk mindegyik motorosa célba ért a versenyen, kettő közülük a dobogón végzett, így egészében véve nagyszerű nap volt ez számunkra, melyen kiváló versenyt láthattunk.”


A Mernes-i GCC futam eredményei az XCPro kategóriában:

1. Cyrille Coulon (FRA), Yamaha, 22 kör
2. Simo Kirssi (FIN), BMW Motorrad Motorsport, 22 kör
3. Joel Smets (BEL), BMW Motorrad Motorsport, 22 kör
4. Bert Meyer (GER), BMW Motorrad Motorsport, 22 kör
5. Marco Straubel (GER), KTM, 21 kör
6. Stefan Geyer (GER), KTM, 21 kör
7. Falko Karbautzki (GER), KTM, 21 kör
8. Christoph Seifert (GER), KTM, 20 kör
9. Steffen Albrecht (GER), Yamaha, 19 kör
10. Andreas Schulz (GER), 19 kör





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár