hirdetés
2013-06-07 12:28:30 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Marc Marquez biztos szívesen elfelejtené a mugellói hétvégét, mivel összesen négyszer bukott a gyorsasági motoros világbajnokság Olasz Nagydíján, de a tehetséges spanyol még akkor is kiemelkedik az átlagból, ha hibázik. A pénteki második szabadedzésen bekövetkező bukása a valaha mért leggyorsabb esés a MotoGP történetében.

hirdetés

337,9 km/h-s sebességnél vesztette el uralmát a Honda RC213V felett a célegyenes vége felé és nem sokon múlott, hogy a betonfalba vágódjon. Az eséshez képest elég jól megúszta, áll- és vállsérülést, felkarcsont-repedést, valamint néhány zúzódást diagnosztizáltak csak nála.

 

 

A verseny után Barcelonában került sor további kivizsgálásokra, ahol az orvosok nem találtak komolyabb sérülést,  fizikoterápiás kezeléssel pár nap alatt rendbe jön a spanyol újonc, és részt tud venni a Katalán Nagydíjon.

 

 

A megkönnyebbülés után már van idő az esés analizálására is. Az Alpinestars nyilvánosságra hozta Marquez Tech Air versenyruházatának méréseit. A legmegdöbbentőbb adat szerint Marc jobb és bal vállára is a mérhető maximális 25g erő nehezedett az eséskor több alkalommal, ez mutatja a test pörgését az esés közben.

 

Nagyobb méretben itt látható

 

A baleset 4,25 mp-ig tartott, a ruházatba integrált légzsákrendszer számítógépe 0,08 mp alatt érzékelte a bajt, és másik 0,05 mp alatt nyílt ki, így volt 0,03 mp a felfújódástól a becsapódásig. A felszerelés meglehetősen jól vizsgázott, légzsák nélkül ilyen sebességnél komolyabb sérüléseket is szerezhetett volna Marquez.

 

Nagyobb méretben itt látható

 

A következő adatokat hozta nyilvánosságra az Alpinestars a balesetről:
Sebesség az uralomvesztéskor: 337,9 km/h
Első földetérés a baleset észlelését követően: 0,080 mp
Első földetérés a légzsák felfújását követően: 0,030 mp (a légzsák 0,050 mp alatt fújódott fel)
Maximum felvett erőhatás: 25g
Adatrögzítés hossza a baleset alatt: 4,250 mp

Címkék:  marquez




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Kawasaki ZX-10R Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár