hirdetés
2008-08-15 13:10:13 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A japán gyártók kierőszakolták, hogy a motokrossz vb királykategóriájában, az MX1-ben ne legyen köbcenti változás.

hirdetés
Azaz 2010-től nem lesznek új 350-es gépek, hanem maradnak a jól ismert 450-es motorok.

Véget ért az első fejezete annak a vitának, amely tavaly december óta folyik a gyártók szövetsége, azaz az MSMA, valamint a Nemzetközi Szövetség, a FIM és a motokrossz vb-t rendező Youthstream között. 2007. december 21-én a FIM és a Youthstream új szabályokat, valamint új szabálymódosítási terveket tett közzé, amelyek 2010-től léptek volna életbe. A FIM és a Youthstream elképzelései szerint az MX1-ben és az MX2-ben csak egyhengeres gépek indulhatnának, az MX2-ben a felsőkorhatár 23 év lenne, a junior vb-n és az Európa-bajnokságon csak kétütemű motorok vehetnének részt, a vb-n a két- és a négyütemű gépek hengerűrtartalma azonos lenne, míg az MX1-ben immár nem 450, hanem csak 350 lenne a felső köbcenti határ. Az új szabályokra a gyártók többsége nemet mondott, hiszen az MSMA hét tagja, a Honda, a Yamaha, a Suzuki, a Kawasaki, az Aprilia, a Husqvarna és a KTM közül csak az osztrák márka támogatta a FIM és a Youthstream terveit. Az elmúlt közel nyolc hónapban többszöri egyeztetés volt a felek között, míg végül egy tokiói tárgyaláson két fontos dologban megállapodás született.

Tokióban a FIM és a négy japán gyártó képviselői találkoztak egymással. A találkozón „döntetlen”, vagy másképp fogalmazva kompromisszum született. Az MX1-ben a négy japán márka kérésére maradnak a 450-es gépek, míg a junior vb-n és az Eb-n a FIM elképzelései szerint csak kétütemű motorokat lehet használni. A 450-es gépekkel kapcsolatban engednie kellett a FIM-nek. A japánok egyszerűen nem akarták kidobni az elmúlt évek fejlesztéseit, a motorok kisebb zajszintjének a bevezetésével csökkenni fog a 450-es gépek ereje, míg a jelenlegi szabályok megengedik azt, hogy 350-es gépekkel is versenyezzenek. Hiszen 290 és 450 köbcenti közötti négyütemű gépek jogosultak versenyezni az MX1-ben. Tehát a KTM, ha akar, 350-es motorokat is indíthat. A japánok megint bebizonyították, hogy ha kell, erősebbek a nemzetközi szövetségnél és a vb-rendezőinél is! Amiért lehetséges, hogy más új szabályból sem lesz semmi. A junior vb-ben és az Eb-n viszont a japánoknak kellett engedniük. Az elmúlt időkben a japánok, főleg a Honda – elég csak a CRF150R-re gondolni – már a kiskategóriákban is megkezdték a kisköbcentis krosszgépek tömegtermelését. A FIM viszont hajthatatlan volt, mivel mindenképpen olcsóbbá akarta tenni ezeket a sorozatokat annak érdekében, hogy minél többen indulhassanak bennük.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár